AndroidHealthClinic

Mikhail Koklyaev Leads Strongman Champions League in Finland

Stahmixson

dutchhighlander.nl
Elite Member
Waardering
133
Lengte
1m95
Massa
138kg
Mikhail Koklyaev Leads Strongman Champions League in Finland by Randall J. Strossen, Ph.D. | ©2008 IronMind

After the first day of the Strongman Champions League competition in Kokkola, Finland, it’s Misha Koklyaev leading the field.

Today’s events were Atlas stones, truck pull (with harness), log medley and weight for height. After these four events, here are the top five places:

1. Mikhail Koklyaev 38 points
2. Ervin Katona 34 points
3. Zydrunas Savickas 31 points
4. Jarno Hams 27 points
5. Brad Dunn 24 points

The competition finishes tomorrow with three more events: ship pull (arm over arm), deadlift (for reps), medley (farmer’s walk and box loading).

zo t*ring!!:D das zeer netjes van jarno denk ik dan!!:D

Yep, een plek in de top 3 zou een fantastische prestatie zijn.
Ben benieuwd, maar deze positie is ook klasse.

Koklyaev = mijn idool

Hey Mannen
Ben uiteindelijk op de 4e plek blijven steken.
Heb gisteren het eerste onderdeel de Bootpull verkloot!
We moesten 2om trekken en ik dacht na een minuut dat ik nog 10m moest.
Omdat ik een oranje label wat aan het touw zat lette.
Maar ik moest eigenlijk nog maar een meter of 3. Omdat m'n armen helemaal vol gingen zitten ben ik gestopt en toen kwam ik erachter dat ik er bijna was.
Had achteraf de beste tussentijd. En met een beetje geluk het onderdeel kunnen winnen.
Zo zie je maar dat ik na 12 jaar ook nog fouten maak. Uiteindelijk had het me geen 3e plaats opgeleverd, dus het heeft me niet wat gekost.
Simon had gisteren een goeie dag mat een 3e plek op de bootpull en een 2e op de medley.
Maar helaas is hij tijdens de deadlift weer afgezakt naar de 9e plaats....
Misha 1
Big Z 2
Ervin 3
Jarno 4
Brad Dunn 5
Agris 6
Sergei 7
Ferzad 8
Simon 9
Pekka 10

Damn man, een onderdeel verkloten en dan nog 4de worden in een veld met gasten zoals Ervin Katona, Big Z en Misha Koklyaev enzo. Super prestatie

Mooie prestatie Jarno!
Sterk deelnemersveld en dan 4e worden is gewoon klasse. :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Koklyaev Conquers in Kokkola by Randall J. Strossen, Ph.D. | ©2008 IronMind

Picking up a coveted Strongman Champions League victory, Mikhail Koklyaev turned yesterday’s lead into today’s victory.

The weather was cold, but an estimated crowd of 10,000 people turned out today to watch some of the world’s top strongmen compete for US$20,000 in prize money. Koklyaev’s performance today included a world record in the deadlift for reps, as he notched 10 reps with 350 kg.

Here are the final points:

1. Mikhail Koklyaev 61 points
2. Zydrunas Savickas 57 points
3. Ervin Katona 48 points
4. Jarno Hams 48 points
5. Brad Dunn 35 points
6. Agris Kazelniks 33 points

Allermachtig 10 reps met 350kg, waar stopt het eens.....:eek:

Ik zie trouwens dat Jarno gedeeld 3e is met Ervin Katona...tenminste op punten. :thumbs:

Strongman Championsleague Finland.

Kokkola 29/30 aug 08

Jarno op een knappe 4e plaats tijdens de Championsleague wedstrijd in Finland.

We begonnen de wedstrijd na een boottocht van ruim een uur met de Boomstam Medley.
4 Boomstammen van 120-140-160- en 170kg. Zo snel mogelijk boven je hoofd tillen.
De eerste 3 waren geen enkel probleem, kreeg helaas de 170kg net niet hoog genoeg om eronder te kunnen stappen. 4e plaats, achter Zydrunas, Misha en Ervin.
2e onderdeel Harnas en rope Truckpull. Hier had ik weer een goede run en haalde een nette 3e tijd. Net achter Misha en Ervin. Zydrunas bleek toch geen machine te zijn en kreeg wat last van z'n kuit en werd 4e.
Daarna Gewicht Hooggooien met biervaten van 20-25-30 en 35 kg. over een hoogte van 4,3m in een zo snel mogelijke tijd
De eerste 3 waren geen enkel probleem. de 4e van 35kg was net ff teveel. Alleen Misha en Zydrunas kregen de laatste erover.
Wederom een 3e plaats.
Daarna Stones of Strenght. 120-140-150-160-180kg. Ze gingen er allemaal op, alleen de tijd van 34sec. was niet snel genoeg. En werd 5e op de Stones...

Dag 2 begon in de Haven met een Bootpull hand over hand van 150ton. Hier heb ik echt punten laten liggen.
Het was een pull over 20m en het was echt zwaar. de snelste tijd op het moment dat ik moest was 1,29min..
tijdens m'n pull keek ik af en toe waar het oranje label op het touw bleef, dat moest over de finish komen. Na 1 minuut was het label nog 10m bij me vandaan, m'n grip was weg en dacht dat redt ik nooit meer. En ben toen gestopt. Toen ik ging staan kreeg ik echter door dat ik nog maar 3m van de finish was omdat er 2 oranje labels waren. Ik had op dat moment de snelste tussen tijd. i.p.v. 1e op dit onderdeel, laatste!! Dom heel dom!
Simon Sulaiman liet hier voor het eerst zien wat hij in z'n mars heeft en werd knap 3e.
het 6e onderdeel van een korte medley met 20m Farmerswalk van 150kg per hand en 2 boxen van 100kg laden. Deze boxen zijn groot en onhandelbaar en zorgden bij sommige atleten voor problemen, Ik ging ook niet super goed maar finishte in elk geval wel en weer eens met een 4e tijd.
Simon werd hier heel knap 2e achter Misha. Het laatste onderdeel Deadlift met 350kg!! de trek hoogte was 35cm. Ik kwam tot een snelle 6 lifts en wist dat met wederom een 4e plaats dat m'n 4e plek velig was. Simon viel met dit onderdeel wat tegen met 3 lifts. Zydrunas deed er 9 en Misha deed er nog maar ff 1 bij 10 lifts met 350kg!!
Al met al een mooie wedstrijd met een verdiende winnaar..

1. Misha Koklyaev
2. Zydrunas Savickas
3. Ervin Katona.
4. Jarno Hams
5. Brad Dunn.
6. Agris Kazelniks.
7. Sergei Koniushok
8. Ferzad Moushakani
9. Simon Sulaiman.
10 Pekka Aitalla

goed gedaan Jarno!! netjes.. jammer van Simon, maar toch 2e en 3e bij een onderdeel. niet verkeerd

Terug
Naar boven