Fitness Seller

militairen komen om in Uruzgan

danny M

Cool Novice
Waardering
0
In de Afghaanse provincie Uruzgan zijn twee Nederlandse militairen gesneuveld doordat ze met hun militaire voertuig inreden op een bermbom. Een van hen is de zoon van de donderdag aangetreden nieuwe Commandant der Strijdkrachten (CDS) Peter van Uhm.

Pfff...wat een k*tzooi ik ken dennis van Uhm nog van de KMA, vorig jaar nog een tijdje met hem staan praten op een oefening in Duitsland. Het komt allemaal wel erg dichtbij zo. :(

Respect voor de 2 militairen, trieste gebeurtenis.

Ik heb der al een aantal verloren.. van 42 BLJ.. weet hoe je je voelt..
by the way zijn collega's dus altijd om te treuren dit!!!

R.I.P.

Erg jammer.. Ook echt zeer treurig dat ze beiden nog zo jong zijn/waren. R.I.P

Ik heb der al een aantal verloren.. van 42 BLJ.. weet hoe je je voelt..
by the way zijn collega's dus altijd om te treuren dit!!!

R.I.P.

Echt klote voor je man.. :(

Er komen alleen maar militairen om door die bermbommen, hebben ze daar niet apparatuur voor om die dingen te detecteren? dat meende ik.

Maar R.I.P. sterkte voor de nabestaanden

Jawel en ze pakken er ook veel, maar af en toe ligt er eentje

Ja met robotten en soort storingsapparatuur die dan de frequenties storen van de afstandsbedienings maar dat werkt lang niet altijd en niet elk voertuig heeft dat volgens mij.

Helaas die laffe honden hebben weer 2 jongens om laten komen :mad:

rip

Probleem is dat die berm bommen vrij makkelijk te maken zijn dus voor elke 10 die ze vinden worden er 25 gemaakt.

RIP het is een erg trieste zaak.

Mijn nichtje en haar vriend zitten er nu. Mijn broertje is in december terug gekomen van uitzending. Hij heeft daar foto's en filmpjes gemaakt en allemaal op dvd gezet. Dat hebben we gekeken met een groep vrienden toen hij terug was. Staan echt hele gekke dingen op. Hij heeft me ook foto's laten zien van dingen die hij daar heeft gezien die ik zelf liever niet had willen zien. Zo heftig allemaal.

Vind het verschrikkelijk voor de familie en verdere naasten van alle omgekomen militairen.

Mijn nichtje en haar vriend zitten er nu. Mijn broertje is in december terug gekomen van uitzending. Hij heeft daar foto's en filmpjes gemaakt en allemaal op dvd gezet. Dat hebben we gekeken met een groep vrienden toen hij terug was. Staan echt hele gekke dingen op. Hij heeft me ook foto's laten zien van dingen die hij daar heeft gezien die ik zelf liever niet had willen zien. Zo heftig allemaal.

Vind het verschrikkelijk voor de familie en verdere naasten van alle omgekomen militairen.

is hier nog iets van op het internet gezet? of is het allemaal persoonlijk?
ik volg al n hele poos vanalles uit iraq enz, via liveleak en andere sites

Nee, dat mogen ze niet op internet zetten.

ya ok, maar t gebeurd genoeg. just asking ;)

Dat is waar. Maar hij zet t niet op internet. Het is natuurlijk ook persoonlijk, hij en zijn maten staan er ook op.

Heftige shit, ook voor de vader van Dennis van Uhm. Als verse CDS zal hij nu misschien flinke bedenkingen hebben bij die missie.

Respect voor deze mannen en dat ze in vrede moge rusten:(

Vriend van me zit er nu, is tijdje terug ook op een bermbom gereden :(
Kan niet wachten tot hij weer terug is! Dan hopelijk iets meer heel dan nu!

Buiten mijn politieke motivatie ben ik blij dat ik nooit op dat aanbod van de landmacht in ben gegaan om bij de luchtmobiel of korps commandotroepen te gaan.:D

Afijn hoewel ik de soldaten niet steun eer ik wel de doden.

Ooit zag ik in Bulgarije op een oude SS begraafplek een vaandel waaien dat mij diep raakte met de tekst erop:

Wir ehren unseren toten und der toten aller kriege.

Risico van het vak.

Terug
Naar boven