AndroidHealthClinic

Military press variant do or dont?

DaBeef

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Hey,
Ik doe nu al een lange tijd een soort van variant op de military press, ipv steeds van borst omhoog en weer terug ga ik omhoog dan naar achtere dan weer omhoog en weer naar voren, kortom steeds voor achter voor achter in elke set, ik heb wel eens gehoord dat je hiermee meer kanten van je schouder benut, maar klopt dat eigenlijk wel? Heeft iemand hier ervaring mee en zou ik hier mee doorgaan of het toch maar op jormale presse houden? Bedankt alvast! :D

Maakt weinig uit vgm.
Zou het gewoon lekker voor je hoofd houden, minder kans op blessures ook als je met meer gewicht gaat werken.

Ik weet niet beter dan dat je daar je schouders mee sloopt, of in iedergeval grote kans op hebt.

Heeft niet echt meerwaarde qua spiergroei.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor de tips zo kom je nog eens ergens! Dus gewoon normale presses voortaan, wel afwisselen met een paar sets achter het hoofd of puur alleen de standaard press? Wel fijn als je daar namelijk wat meer plekken van je schouders mee aanspreekt! ;)

NIET achter je hoofd doen. Daar sloop je je schouders mee. Dat is een onnatuurlijke beweging.
Dus ook niet afwisselen, gewoon niet meer doen.
Er zijn voldoende oefeningen om de secties te trainen die jij bedoelt.

NIET achter je hoofd doen. Daar sloop je je schouders mee. Dat is een onnatuurlijke beweging.

Als je de flexibiliteit hebt en niet achterlijk veel volume gaat doen dan kan je makkelijk een behing the neck press doen.

Er komt gewoon onnodig veel stress op je gewricht te staan. En veel zin heeft het niet.

• Topic Starter Topic Starter
Oke ik weet genoeg, maar het belast me niet veel erger dan een normale press zegmaar dus heb ook nooit echt het idee gehad dat ik er slecht aan deed, het voelde om eerlijk te zijn zelfs goed haha! Maar ik stop er dan maar mee beter zeker dan onzeker he!

Dat hangt ook heel veel af van je schouder flexibiliteit en hoe blessuregevoelig ze zijn.
Ik hoor ook vaak dat ik te diep ga bij mijn dips, te ver ga bij fly-machine.....ik heb er geen last van.

Achter je nek moet je niet wezen. Voor je 't weten heb je problemen met je rotator cuff, en op het moment dat je een keer gezeik hebt gehad met je schouder... Dat wil je niet.

Gewoon netjes voor je gezicht.

Militairy Press, Dumbbell Press, Arnold Press, front/lateral/bent-over raises en Upright Row (ook deze NIET smal pakken ivm rotator cuff)

Ur niet smal? hoe breed dan wel?

Voor je 't weten heb je problemen met je rotator cuff
...........
..............
Arnold Press

Als je mensen aanraad aan hun schouders te denken moet je zeker de AP niet aanraden :(

Ik ken meer mensen die door deze beweging "last" hebben gekregen dat dat ik mensen ken die door de BTNP problemen hebben opgelopen.

Behind neck press, laten zakken tot aan je oorhoogte, niet lager. Iets wijdere grip gebruiken dan dat je gewone press doet. Is gewoon een prima oefening om in je schema te hebben.

hoe breed moet je upright row dan doen? vind die juist zo fijn

Ik doe de upright row altijd smal en behind the neck press is gewoon een handigheidje. Nog nooit een blessure hiermee opgelopen.

Doe maar lekker niet, upright rows indd of een keer als laatste set behind neck.

Probeer of je de houding en beweging ook zonder moeite kunt maken zonder gewicht, als dit niet lukt ben je dus niet flexibel genoeg.

Upright row kun je het beste met dumbells doen. Dan zoekt het aardig z'n eigen weg.

hoe breed moet je upright row dan doen? vind die juist zo fijn

Volgens mij heb je bij de upright row de minste kans op subacromiale impingement bij een wijde greep en de halter optillen tot ongeveer tepelhoogte.

Ik gebruik zelf een greep +-10cm buiten schouderbreedte en dat voelt prima.

Terug
Naar boven