XXL Nutrition

Breaking News Minimaal 28 doden bij busongeluk met Belgische schoolkinderen

• Topic Starter Topic Starter
iemand die zelf er voor kiest om buiten de piste te gaan of een schoolbus vol onschuldige kinderen die zelf geen controle hebben over wat de chauffeur doet of wat de bus / tunnel aan eventuele mankementen vertoond...

duidelijk genoeg ?

Volgens mij kunnen wij er wel vanuit gaan dat bijna niemand een gordel droeg. Daarom zou ik mijn kind van 12 ook nooit alleen of met een klas naar een ski vakantie sturen. Ik weet zeker dat je als ouder beter op je kind let dat een leraar die er 25 in de gaten moet houden.

volgens mij kunnen wij er wel vanuit gaan dat bijna niemand een gordel droeg. Daarom zou ik mijn kind van 12 ook nooit alleen of met een klas naar een ski vakantie sturen. Ik weet zeker dat je als ouder beter op je kind let dat een leraar die er 25 in de gaten moet houden.

+ 1

Laatst bewerkt:
Zag t net pas op t nieuws, voor de ouders vreselijk nieuws om te horen natuurlijk.

Erg triest.

Ja echt vreselijk voor de ouders en rest van de nabestaande

Ik lees net dat er ook zeven Nederlandse kinderen overleden zijn.

it's a sad sad day.

Volgens mij kunnen wij er wel vanuit gaan dat bijna niemand een gordel droeg. Daarom zou ik mijn kind van 12 ook nooit alleen of met een klas naar een ski vakantie sturen. Ik weet zeker dat je als ouder beter op je kind let dat een leraar die er 25 in de gaten moet houden.

Je kan helemaal nergens vanuit gaan.
Als de zetels zelf al volledig verbrijzeld raken wat dan.
Overigens wordt gemeld dat ze wel gordels aanhadden.
De bus ging niet te snel etc.etc.dus..:dunno:
Je kan zelf toch ook een ongeval krijgen.

Al wat er nu kan gedaan worden is hopen op het beste voor de zwaargewonde overlevenden.
Er zijn wel al uiterst negatieve vooruitzichten voor enkele van hen gemeld:(.

Goed ontwerp van die tunnel nu ik het op TV zag. Gewoon een muur op 90° bij de pechstrook ipv geleidelijke schuine muur. Welke mong**l heeft dat ontwerp bedacht?

Blijkbaar ook een stoeprand in die bocht.

Las net het volgende..

Volgens een expert is het mogelijk dat het wiel daar tegen kwam in de bocht.

Maar die stoeprand stopt bij het begin van de noodnis dus verloor hij de tegendruk van die rand en reed de bus daarom ook die inham binnen.

Goed ontwerp van die tunnel nu ik het op TV zag. Gewoon een muur op 90° bij de pechstrook ipv geleidelijke schuine muur. Welke mong**l heeft dat ontwerp bedacht?

Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk lullen dat het niet veilig zou zijn.
In 2005 is deze tunnel nog als zeer goed getest.

De Zwitserse tunnel kreeg in 2005 nog de score 'goed' na een test door de Duitse autoclub ADAC. De ADAC had toen een grootschalig onderzoek gevoerd naar de veiligheid van liefst 49 Europese tunnels uit 14 landen en ze uitvoerig getest. De belichting in de tunnel van Sierre (met twee tunnelkokers, eentje per rijrichting en een maximale snelheid van 100 km/u), het tunnelsysteem en de nooduitgangen kregen van de ADAC een "zeer goed" als score mee, de brandveiligheid een "goed".

zag het vanochtend op tv, feelsbadman.. :(

Akelig gevoel, die school is hier vlakbij. Moet voor de ouders en geliefden echt een nachtmerrie zijn :(

Niet zeker en ook de ouders weten het (nog) niet, ljkt me een hel om in onzekerheid te verkeren of je kind nog leeft of niet.
Ik zag net 7 doden en daarvan 3 nog steeds kritiek en dan nog de Belgishe kinderen :(

wat een drama zeg !

een brok schoot in mn keel toen ik het nieuwe keek om acht uur...

man man man je zou je kind maar eens moeten ophalen tussen 6 planken.

sterkte aan alle families

strong k/d ratio...
Moet echt een doodsmak geweest zijn.
Riemen zijn ook niet verplicht, en airbags onbestaande.

Ze zouden toch iets moeten vinden hierop.

Terug
Naar boven