XXL Nutrition

Moet de doodstraf weer ingevoerd worden?

Peiling Peiling Zwaardere straffen en doodstraf terug?

• Ja! (leg uit)

Stemmen: 30 63,8%
  • Nee! (leg uit)

Stemmen: 17 36,2%

• Totaal stemmers
    47
  • Peiling gesloten .

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
420
Lengte
1m90
Massa
110kg
Het gaat hier van kwaad tot erger, extremisten die worden bedolven onder keiharde bewijzen worden vrijgelaten, en als je een inbreker je huis uit kegelt mag je zelf een paar jaar brommen.

Ik vind dat Nederland (en voor de zuiderburen Belgie) veel zwaardere straffen in moet gaan voeren, dan maar weer lekker middeleeuws of barbaars, maar op deze manier komen we ook nergens.

Stelen? Vinger eraf!
Verkrachten? Lul eraf!
Moorden? De doodstraf!

ja, zeker voor posthoeren

nee serieus, ik vind van niet, niemand heeft t recht over iemand anders zn leven te beslissen(ook al is t een moordenaar, muv familiegerelateerde zaken dan telt de wet niet)

• Topic Starter Topic Starter
Man-Mountain zei:
ja, zeker voor posthoeren

nee serieus, ik vind van niet, niemand heeft t recht over iemand anders zn leven te beslissen(ook al is t een moordenaar, muv familiegerelateerde zaken dan telt de wet niet)
Ok...dus als er een gek is die jouw hele familie uitroeit dan vind jij niet dat hij zelf ook 6 meter dieper zou moeten liggen?

er moeten wel veel zwaardere straffen komen, maar niet de doodstraf.
We zijn geen Meneer Arnold he :P

Dat blijft een moeilijke kwestie, kijk wanneer je objectief kan blijven, dan is bijna iedereen tegen de doodstraf. "Niemand heeft het recht om god te spelen etc." Maar wanneer er iets gebeurt dat jouw persoonlijk raakt. Dan wordt het ineens van: Hij moet dood! doodstraf moet komen!

• Topic Starter Topic Starter
Goed...laat ik het anders vragen....je ziet een gek in een ziekenhuis op de kinderafdeling een aantal kinderen vermoorden. Nog steeds geen doodstraf?

nee ik ben tegen de doodstraf . waarom ? omdat iemand die een ander van het leven beroofd gevangen moet blijven zitten tot zijn dood . net als een vogel in een te klein kooitje . wel zou ik de wet lejeune afschaffen een moordenaar die 25 jaar krijgt moet ook 25jaar tot zijn laatste dag in de gevangenis doorbrengen dus niks 'goed gedrag' oid imo geen doodstraf maar wel levenslang in de cel . ik weet het het kost de belastingsbetaler hopen vol geld . maar ik denk dat iedereen het overeens is dat een onschuldig iemand de kans nog heeft om het tegendeel te bewijzen . en niet zoals in amerika 15dagen na de dodelijke injectie zeggen van oeps , we hebben een onschuldige gedood

Nee. Want wanneer je een moordernaar de doodstraf oplegt, begeef je je op hetzelfde pad als hemzelf. Een eerlijke berechting is helaas de beste democratische optie.

Harde straffen tegen mensen die een misdaad begaan is zinloos, het wakkerd het vuur alleen maar aan en zo raken ze verzeild in een cirkel waarbij ze ze zich nog meer afzetten tegen de maatschappij zodra ze daar de kans voor krijgen.

Tsja,dan begeef ik me toch lekker op datzelfde pad hoor....oog om oog,tand om tand!!

Ik besef me al te goed dat er haken en ogen aanzitten maar in sommige gevallen kan je beter gewoon de doodstraf geven omdat het ons dan iig wel heel veel geld scheelt.

Je laat zo'n imbeciel nl 25 jaar of meer(niet in Nederland jammergenoeg)vast zitten terwijl hij alleen maar tot last is en geld kost,schiet niet op.

Het moeten echt alleen de hele zware gevallen worden zoals kinderverkrachters die hun slachtoffer ook vermoorden of soortgelijke gevallen.

Invoeren dus.

Ben in dubio.

Waarom wel invoeren?
Omdat levenslang de cel in echt alleen maar geld kost. Omdat een oetlul die en dergelijke straf zal krijgen net zo min een toevoeging is voor de maatschappij als McDonalds voor een bodybuilder. Omdat het afschrikt. En voor mij persoonlijk: omdat het vermakelijk is, en omdat ik denk dat het de nabestaanden/slachtoffers meer geruststeld.

Waarom niet?
Écht de rest van je leven in een hok van 2 bij 2 met alleen een emmer om in te schijten schrikt ook af. Niemand haalt de doden terug in geval een verkeerde uitspraak. Veel onrust in de maatschappij omdat er ook veel tegenstanders van de doodstraf zijn.

Zwaardere straffen ja. Doodstraf nee. Volgens mij straf je iemand meer als je hem levenslang, maar dan ook echt levenslang en niet zoals het nu gaat, in de bak laat zitten. Als je hem of haar afmaakt, boet de dader eigenlijk voor geen meter. Laat ze maar wegrotten in de cel. En dan niet de luxe hotelkamers met Canal+, Playstation en breedbeeld tv, maar de Thailand style: met zijn vijftigen in een gore cel waar de ratten rondlopen en waar ze elkaar verrot slaan.

Laatst bewerkt:
Nee.

Als ik zie wat voor een zootje die Amerikanen maken van hun doodstraffen, dan ben ik alweer overtuigd dat het een te gemakkelijke manier is om zogenaamd van je problemen af te komen. (het hele rechtssysteem aldaar kraakt trouwens gevaarlijk, het invoeren van de doodstraf in een dergelijk systeem is levensgevaarlijk (pun intended))

Soms zou je inderdaad willen dat de doodstraf opnieuw wordt ingevoerd. Aan de andere kant kan je jezelf afvragen of het invoeren wel nut heeft. Als je kijkt naar staten in de VS dan worden er met de doodstraf niet minder moorden gepleegd dan in staten waar geen doodstraf bestaat (dat had ik een keer gelezen in een onderzoek).

Als een persoon "ziek" in zijn hoofd wordt dan kan je beter voorkomen dat deze persoon de grens overschrijdt. Het invoeren van een doodstraf zal voor zo'n persoon niet helpen of hij wel of niet een daad zal uitvoeren.

Tsja, blijft moeilijk maar ik ben tegen omdat het denk ik niet veel zal helpen.

Jazeker, maar dan moet het bewijs helemaal sluitend zijn. Zo kunnen we een stuk goedkoper van die mongeaulen afkomen.

Iemand die het leven zonder geldige reden van een ander ontneemd, verdiend het niet om ook nog verder te leven. Hierzo sta je tegenwoordig alweer na 5 jaar op straat! Echt bespottelijk. Die rechters moeten ze zelf ook in de bak fl*kkeren. Die hebben echt veel leed veroorzaakt bij slachtoffers en familie.

Verkrachters en moordernaars mogen van mij gelijk onthoofd worden
zodra ze 10000% zelker weten dat ie dat is.
En als je iemand vermoord omdat ie je kind/ouder/vriend heeft vermoord/verkracht
vind ik dat gewoon oog om oog tand om tand. Dus vrijuit laten gaan.

Doodstraf in Nederland wordt lastig: hoe zit het dan met het Nederlandse regeltje dat als je lief bent geweest (je hebt genoeg uren achter de Playstation gezeten en braaf alles op TV gekeken en zeker niet gewerkt) je na 2/3 van je straf naar huis mag? (soms ook eerder maar dan moet je zedendelicten hebben gepleegd) :kots:

neen, geen doodstraf,
doodstraf is altijd een vlucht uit de realiteit vind ik, je begaat je dan simpelweg aan dezelfde zonden,
geef ze liever zwaardere straffen en WERKELIJK levenslang (al kost dat de gemeenschap wel handenvol geld), zet ze in bij harde jobs die nog geld kunnen opleveren voor de overheid etc.

Santoz zei:
neen, geen doodstraf,
doodstraf is altijd een vlucht uit de realiteit vind ik, je begaat je dan simpelweg aan dezelfde zonden,
geef ze liever zwaardere straffen en WERKELIJK levenslang (al kost dat de gemeenschap wel handenvol geld), zet ze in bij harde jobs die nog geld kunnen opleveren voor de overheid etc.

Jajaja, de aanleg van de Betuwelijn en de HSL-lijn wordt op deze manier een stuk goedkoper :D

ja ben voor de doodstraf

Terug
Naar boven