AndroidHealthClinic

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

Peiling Peiling Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

• Ja, dit zou goed zijn voor bb, het kan de sport zelfs doen groeien en echt doen doorbreken

Stemmen: 194 57,7%
  • Nee, dit zal op niets uitdraaien. Het zal bb niet vooruit helpen.

Stemmen: 122 36,3%
  • Andere mening/geen idee

Stemmen: 20 6,0%

• Totaal stemmers
    336
De enige manier om het goed te controleren is om naar de vetvrije massa en lengte te kijken en zo te zien of de person een te grote hoeveelheid massa heeft om naturel te zijn. Verder kun je dan testen doen tijdens de wedstrijdvoorbereiding zodat er geen middeltjes gebruikt worden die massa kunnen sparen en/of het dieetprocess makkelijker maken.

Of iemand in zo'n geval een jaar geleden gebruikt heeft maakt geen drol uit aangezien er geen voordeel met spiermassa is (die mogelijk wel blijft na AAS gebruik) en ook niet gebruikt is tijdens de dieetperiode. De koolstofjes die met brakke massa gebruikt hebben moet je er dan maar bij nemen. Of je kunt gewoon de belgen op ze af sturen.

Verder zie ik alleen niet waarom er op zo'n manier wedstrijden gehouden moeten worden. Het slechte imago van BB zal altijd zo blijven. Wielrenners en honkballers gebruiken allemaal en zelfs zag ik bij gewichtheffen er toch echt een paar tussen zitten die overduidelijk een te grote hoeveelheid spiermassa hadden om naturel te zijn (hoewel het gek genoeg maar een paar waren). En wielrennen is nog steeds hardstikke populair, afgezien van het drugsgebruik.

Als je als naturel op het podium wil staan moet je dat gewoon doen en accepteren dat je tussen zielige figuren staat die ontkennen te gebruiken terwijl ze dat overduidelijk wel doen. Het is niet alsof je als naturel wat zal kunnen bereiken in BB, dus dan kan je net zo goed of gebruiken of mee doen voor de lol ipv serieus wat te willen winnen. Alsof op de Olympia altijd de beste BBer wint.

Pro BB is geen sport (meer) maar een freakshow. Mensen komen om monsters te zien thats it. Bedoel, lijkt mij toch een beetje eigenaardig om dan straks als hetro een beetje naar (winny) beachboys van <90kg te komen kijken. Mocht dat m'n interesse hebben dan bezoek ik wel een D&C show of ik kijk in de spiegel.

BB is gewoon moeilijk definieerbaar. Is het een sport? Een beauty contest? BB contests zijn een beetje hetzelfde als dressuurrijden, een jury sport, voor de leek haast onmogelijk om verschil tussen de deelnemers/prestaties te zien, en waarbij aas in BB het paard is.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat wat ze er voor moeten doen, al moeten we dan ook weer niet overdrijven. 4/5x per week anderhalf uur trainen en verder enkel slapen en vreten voor optimaal resultaat staat niet in verhouding met wat andere sporters doen. Alhoewel, dat kun je zo'n beetje ook weer over voetballers bijv zeggen.

Laatst bewerkt:
Bedoel je dat andere topsporters er veel meer voor moeten doen? :rolleyes:

zou wel positieve invloed hebben op het principe "bodybuilding" over het algemeen.
er valt niet te ontkennen dat een doorsnee persoon een overdreven beeld hierbij heeft

als zo'n bond zou komen, moet ook gecontroleerd worden in de off season en niet op het moment als ze op het podium staan.

iedereen kan op de dag dat ze op het podium staan als negatief worden getest

als zo'n bond zou komen, moet ook gecontroleerd worden in de off season en niet op het moment als ze op het podium staan.

+1, en indien ze hun whereabouts niet invullen = permanente schorsong

• Topic Starter Topic Starter

Tuurlijk, onverwachte tests het hele jaar door. En als men betrapt wordt 3 jaar schorsing oid. (of permanent als je het hard wil spelen).

Is zeker mogelijk, alleen of er geld voor is blijft de vraag.

3 jaar schorsing, vol door kuren en groter terug komen :p

Ja, en op de olympische spelen wordt ook niet gebruikt!!!!!!! hallo, word eens wakker, alle winnars gebruiken! alleen de meeste worden tegenwoordig later betrapt (nadat jaren hun bloed is bewaard en nieuwe testmethode ontwikkeld zijn) mogen ze 10 jaar na dato alsong hun gouden plak inleveren, maar wie maalt daarom!!!!!!?????

Terug
Naar boven