XXL Nutrition

Moet ik al stoppen met bulken?

crismo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
82kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

ff een vraagje:
Ik weet niet of ik al moet stoppen met bulken.
Ben nu 2 maanden bezig met flink te eten(gezond natuurlijk) en trainen gem. 4x p/w.
Zit op de 3450kcal p/d

Stats voor het bulken:

Leeftijd:28
Lengte:1.93
Gewicht:80kg
Vet:16%

Nu:

Gewicht:82,5kg
Vet:17,5%

Buikje is nu niet meer zo strak helaas.
Mijn probleem is dat het vet zich opslaat bij alleen m'n buik.

Maar moet ik nu nog ff doorgaan met bulken of toch maar us gaan cutten??

Gewoon clean door bulken man, met die lengte moet je niet aan cutten denken tot je 100kg bent :thumb:

Lekker doorgaan tot eind februari. Dan een cut tot 10-12%. Het echte droog staan komt wel al je veel massa hebt.

17.5% .. ik zeg cutten.

Ligt aan je eigen doelstelling!

• Topic Starter Topic Starter
Groter en droger. Maar de meningen over hoe zijn hier boven verdeeld. Dus voor mij nog geen duidelijkheid hoor.

Train je pas 2 maanden serieus? Dan kun je zelfs nog spiermassa pakken en bf droppem, dan is echt bulken nog niet eens echt nodig

Weet je zeker dat je vet percentage Klopt???Ik ben 189 en 89 kilo en sta op 12% vet en ben ook aan het bulken en eet ook op 3400 kcal.

Je bent alleen vet aangekomen gezien je stats? Dan heb je wel iets erg verkeerd gedaan denk ik

Misschien moet ik nog beter op me voeding gaan letten om het vetpercentage niet te hoog te laten worden.
Maar ik probeer nog wel ff door te bulken in ieder geval.
Ik moet ook niet weer te licht worden qua kilo's

ik zou verder bulken (clean) tot je 90kilo haalt fzo, al ben je dan iets hoger dan 20% who cares, staat een pak mooier dan zo mager zijn vind ik..

Btw 'lid sinds 2005' waitwut.

Eerst cutten en dan cleanbulken. Als je nu gaat bulken dan kom je nog alleen maar meer vet aan, off je moet willen powerliften? :-)

Ff een update.
Heb een vetmeting laten doen bij de sportschool (Universitair Sportcentrum Nijmegen).

Er komen heeeele andere waardes naar boven!

Gewicht:82kg
Spiermassa: 42.1kg
Lichaamsvet massa: 8,3kg

BMI: 22
Vet: 10.1%
VVM: 73.7

Deze meting is gedaan met een Inbody 520 scan.

Dus ik zeg doorgaan met bulken of niet?

Vind je jezelf vettig? Zo ja, cutten.

Op 10% zou je je buikspieren moeten kunnen zien. Klopt dat?

Ff een update.
Heb een vetmeting laten doen bij de sportschool (Universitair Sportcentrum Nijmegen).

Er komen heeeele andere waardes naar boven!

Gewicht:82kg
Spiermassa: 42.1kg
Lichaamsvet massa: 8,3kg

BMI: 22
Vet: 10.1%
VVM: 73.7

Deze meting is gedaan met een Inbody 520 scan.

Dus ik zeg doorgaan met bulken of niet?

Dat zijn mooie waardes, Maarre bij het begin stond je op 16%? Vervolgens 17,5....

Als waardes kloppen lekker doorbulken, massa pakken en later cutten.

niet de blokjes, wel de eerste vormen

Lijkt me sterk dan dat je 10% hebt. Bij 12 zouden het blokjes moeten zijn, bij 10 strakke vormen.???

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

niet de blokjes, wel de eerste vormen

Niet te veel met % bezig zijn, spiegel zegt veel meer. Trouwens ik heb al 2 jaar lang de vormpjes eromheen. Mis net de discipline om tot blokjes te gaan.

Ik heb er wel veel plezier in om bezig te blijven, dat vind ik belangrijker dan het resultaat zelf.

Terug
Naar boven