XXL Nutrition

Moet je het gemiddelde pakken van je BMR en je onderhoud?

AggressiveProgram

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m78
Massa
74kg
Hai ik ben nog niet zolang begonnen met krachttraining en ik heb een vraag voor me voedingsschema. Moet je het gemiddelde pakken van je BMR en je onderhoud en daar dan 500 kcal bij optellen? Of moet je gewoon je onderhoud pakken en daar 500 kcal bij op doen?

Alvast bedankt

Wil je gaan bulken? Dan sowieso bovenop je onderhoud. Als je wilt gaan cutten daar juist weer onder.

BMR is wat je lichaam minimaal nodig heeft, het is nooit goed om daaronder te gaan zitten!

• Topic Starter Topic Starter
Oke hardstikke bedankt! Had namelijk een youtube filmpje gezien waar iemand het gemiddelde van zijn BMR en zijn onderhoud in beweging nam en daar 500 kcal bij optelde. Erg bedankt

Geen probleem. Met meer info kan je wel beter geholpen worden..

Wat is bijvoorbeeld het onderhoud waar je van uit gaat en hoe heb je het berekend?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn BMR is 1750 en ik sport regelmatig(4 keer voetbal en 2 a 3 keer krachttraining). Ik moest dus die 1750 x 1.55 = 2700. Dus sommige beweerden om spiermassa aan te komen 2700 + 500= 3200 kcal te eten en andere beweerden (2700+1750):2=2250. Dan die 2250 + 500= 2750. Het is dus wel een groot verschil wat ze zeggen

als je de sticky's gelezen had dan zou je dat wel allemaal geweten hebben

Laatst bewerkt:
Boven je onderhoud..

Je kunt natuurlijk wel zelf wat variëren op trainingsdagen en rustdagen. Op rustdagen dan iets minder (minder carbs bijvoorbeeld) omdat je dan ook minder verbruikt.

Terug
Naar boven