Fitness Seller

Moet je nou juist meer eten om "groter" te worden?

Tinoo

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
82kg
Hallo,

ik ben nu veel afgevallen en ben nu gestopt met dieeten zeg maar,
ik train nu 4-5x per week en dan puur KT, ik eet veel kwark en runderrookvlees, ook gebruik ik na 't trainen een shake van M Double You Proteine 85.

Nou kom ik per dag misschien aan 1800-1900 kcal.
Is dit te weinig? Ik kom niet meer aan en val ook niet af, ik wil graag groter worden en men overtollige huid eraf trainen dat ergert me echt erg.

Alvast bedankt!

1900 is wel weinig voor jouw gewicht. Probeer het eens langzaam op te voeren, uiteraard wel clean blijven eten.

Rond de 3000 lijkt me realistischer om te groeien.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, meer eten dus, dat kan gewoon met meer Brood/Kwark/Warm eten?

Een eenvoudige en betrouwbare manier om je basaal metabolisme (energieverbruik in rust) te berekenen is de Harris-Benedict formule. Hieronder volgt hoe je te werk gaat. Dat ziet er misschien wat ingewikkeld uit, maar is het niet.

De formule voor mannen gaat als volgt:

66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

Het kan goed kloppen dat je ongeveer op onderhoud zit nu. Wil je spiermassa aanzetten dan tel je daar 500 kcal bij op.
De formule is niet meer dan een indicatie.
De verhouding kh, proteine en vet heb ik zelf op ongeveer 1/1/1, maar daar zijn verschillende theorien over.

Ik zou zeggen kijk even rond hier, op bodybuilding.com en bijvoorbeeld simplyshredded.com om een idee te krijgen van de theorie.

Lekker veel kwark en runderrookvlees eten klinkt goed maar ik moet wel zeggen dat in de praktijk nogal eens flink onderschat wordt hoeveel proteine naar binnen gewerkt wordt. Ik was zelf lange tijd in de veronderstelling dat ik wel genoeg at totdat ik er een keer serieus voor ging zitten om nou eens te kijken hoeveel ik op een dag eigenlijk naar binnen werk. Kortom, als ik 1 advies kan geven is het: berekenen! Het kost je ff een tijd de eerste keer om het allemaal uit te zoeken, maar geloof mij. Het zijn de beste 1,5 uur die je maar kan investeren in je training.

De overtollige huid er af trainen snap ik niet echt? Wat bedoel je?

---------- Post added di 21 jun 2011 at 16:58 ----------

Rond de 3000 lijkt me realistischer om te groeien.

3000 is wel wat aan de hoge kant als je nog weinig spiermassa hebt denk ik. Kan wel, beter te veel dan te weinig ;), maar je zet onnodig vettigheid aan.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt! Het komt erop neer dat ik 35 kilo ben afgevallen sinds januari en dat k daardoor veel overtollige huid heb, dat wil ik er echt graag aftrainen op 1 of andere manier, die formule zal ik zeker gaan proberen!

Ga nou niet ineens 500-1000 calorieën per dag meer eten, bouw het op, 100-200 calorieën per week en kijk of je groeit. Als je ineens 1k cals erbij telt zal je ook wel groeien maar zal je vetwinst groter zijn dan wanneer je gestaag opbouwt.

Bedankt! Het komt erop neer dat ik 35 kilo ben afgevallen sinds januari en dat k daardoor veel overtollige huid heb, dat wil ik er echt graag aftrainen op 1 of andere manier, die formule zal ik zeker gaan proberen!

Netjes man!! Dan heb je iig de discipline om een voedingsschemate volgen dus dan moet dit verder ook goed kunnen komen. Alleen een kwestie van weten wat je moet doen dus --> inlezen.

Hoe betrouwbaar is die formule nou eigenlijk??

Er zijn verschillende formules en zoveel verschillen ze niet veel van elkaar. Feit is wel dat ieders metabolisme anders is, en dus weldegelijk kan verschillen van de formule. Op voorhand bereken en achteraf empiristisch aanpassen moet je doen.

Terug
Naar boven