MuscleMeat

Mondhygiëne, hoe verzorgen jullie je gebit en tong?

Marijn

Ripped Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
Hoevaak poetsen jullie je tanden?
Maak je je tong schoon?
Gebruik je mondwater?

Zulke dingen dus. Ik doe het allemaal. 2x per dag electrisch poetsen, tongschraper over de tong heen en daarna mondwater. Ik heb een paar geleden een beugel gehad en ik heb vrij zwakke tanden. Dus ik ga er wel voorzichtig mee om. Plus omdat wij als bb'ers veel eten gaat er dus ook heel wat door die mond heen op een dag.

Same here...

Moet enkel oppassen met opgetrokken tandvlees, teveel kracht bij het poetsen denk ik :rolleyes:...

Verder nog nooit gaatjes gehad:cool:...

• Topic Starter Topic Starter
Zijn er trouwens ook nog mensen die flossen? want dat vind ik toch zo'n k*t bezigheid.

Zijn er trouwens ook nog mensen die flossen? want dat vind ik toch zo'n k*t bezigheid.

ik kan dat niet eens, want heb een beugel gehad en heb daar nu nog een draadje voor achter mn tanden.

poets overigens 3 - 4x per dag. soms tandenstoker. soms mondwater. geen tongschraper, wel kauwgom!

k flos poets..en bef..bffen is goed voor je tanden omdat de ph graad van de vagina bacterieen dood.

- poets 2x per dag met gewone tandenborst
- flos minimaal 4x per week
- gebruik af en toe een tandenstoker
- drink / eet zo min mogeijk zoetigheid (vind het ook niet zo lekker)

• Topic Starter Topic Starter
ik kan dat niet eens, want heb een beugel gehad en heb daar nu nog een draadje voor achter mn tanden.

poets overigens 3 - 4x per dag. soms tandenstoker. soms mondwater. geen tongschraper, wel kauwgom!

Die heb ik dus niet gekregen, waardoor mijn ondertanden weer een klein beetje verschoven zijn. :mad:

Hoevaak poetsen jullie je tanden?
Maak je je tong schoon?
Gebruik je mondwater?

Zulke dingen dus. Ik doe het allemaal. 2x per dag electrisch poetsen, tongschraper over de tong heen en daarna mondwater. Ik heb een paar geleden een beugel gehad en ik heb vrij zwakke tanden. Dus ik ga er wel voorzichtig mee om. Plus omdat wij als bb'ers veel eten gaat er dus ook heel wat door die mond heen op een dag.
Pas nog bij de mondhygieniste geweest, omdat ik door mijn medicijnen erg veel last van ontstoken tandvlees heb.
Daar werd eerst een pocket-status-check gedaan, waarbij ze kijken hoever je tandvlees terug wijkt van een tand of kies. Daarna heeft ze alles gereinigd, ook in die pockets (best pijnlijk als het al ontstoken is).

De mondhygiene bestaat nu uit:
's ochtends
  • tanden poetsen
's avonds
  • tanden poetsen
  • tandenstoker of interdentaalborstel (=rager) gebruiken, afhankelijk van tussenruimte
  • tong schrapen
  • mond spoelen met chloorhexedine (mag ik binnenkort mee stoppen)

Heerlijk zo'n draadje. Je tanden blijven wel netjes staan, maar door dat draadje krijg je (veel) meer ophoping van plaque en kans op tandsteen.

Laatst bewerkt:
s' ochtends de tandjes poetsen met een old school tandenborstel en overdag veel sigaretten roken, toch nog altijd een stralend wit gebit :) (voor zo lang het duurt)

Laatst bewerkt:
's ochtends en 's avonds poetsen
mondspoeling
tandenstoker

flossen? no thanks!

Tanden poetsen ? ???
Tong schoonmaken ? ???
Mondwater ? ???

's Ochtends met de old skool tandenborstel tanden en tong (tb werkt beter dan tongschraper vind ik).
Tussendoor indien nodig een tandenstoker.
's Avonds flossen, met de electrische tandenborstel de tanden, en de tong met de old skool tandenborstel.

Ik gebruik geen mondwater meer sinds het meer kapot maakt dan je lief is (heb ik zelf gemerkt). Heb je je tanden mooi schoongepoetst, gaat er nog zo'n lading alcohol overheen die je glazuur beetje bij beetje aantast. Ik ben van mening dat mondwater eerder voor tussendoor is (als je gigantisch uit je mond meurt) of voor mensen die hun tanden niet goed poetsen. Maar da's mijn humble opinion.

's avonds poetsen en soms mijn tong ff. Verder niets. Heb echt een gebit van gewapend beton.

Ik poets mijn tong en tanden wel regelmatig op de dag.

Als het kan na iedere maaltijd. Ik flos ook iedere dag en gebruik mondwater voor het slapen gaan.

En koop iedere week een nieuwe tandenborstel. Ik heb een tandenborstel tik. Ik weiger langer dan 1 week te poetsen met zo'n ding.

niks dat een fles jack daniels niet kan schoonmaken ;)

smorgens poetsen en ook flossuh

wtf purple iedere week een nieuwe borstel???

je weet wat dat betekend he !

Iedere week een nieuwe borstel, elke dag een andere penis.

Terug
Naar boven