Guido 1987
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 17
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
altijd leuk zon stand-up comedian op het forum!Islam is een geweldig geloof. Iedereen die er wat op tegen heeft, is eigenlijk bang voor fascisme met een religieuze tiran aan de macht. Dat ligt aan de omstandigheden, niet aan de Islam. Elk religie gedijt niet goed in een land waar fascisme heerst...Westerse djahiliya.....
Een beetje te simplistische redenering. Als een groot deel van de aanhangers de religie verkeerd heeft begrepen en de religie daarom dus zeer veel radicale aanhangers voortbrengt, dan is er waarschijnlijk iets mis met de duidelijkheid van de geschriften van dat "geweldige" (geweldadige?) geloof.Islam is een geweldig geloof. Iedereen die er wat op tegen heeft, is eigenlijk bang voor fascisme met een religieuze tiran aan de macht. Dat ligt aan de omstandigheden, niet aan de Islam. Elk religie gedijt niet goed in een land waar fascisme heerst...Westerse djahiliya.....
Het was niet al te intelligent hoe ik beredeneerde, maar dat was meer ter provocatie. Ben zelf overigens geen Moslim. Anders had ik de sjahada niet in mijn onderschrift staan....Een beetje te simplistische redenering. Als een groot deel van de aanhangers de religie verkeerd heeft begrepen en de religie daarom dus zeer veel radicale aanhangers voortbrengt, dan is er waarschijnlijk iets mis met de duidelijkheid van de geschriften van dat "geweldige" (geweldadige?) geloof.
Onduidelijkheid zorgt voor verschillende interpretaties, en in een staat waar één iemand de baas is, daar is het dan maar de vraag met wat voor intenties men een land wilt regeren. Als het allemaal uit een egoistische beredenering is, om er zelf beter van te worden, dan interpreteerd men daar ook naar vanuit de Islam, zodat hij het electoraat naar zijn hand zet door het heilig boek te gebruiken. Daarom is fascisme en religie gewoon slecht.Dit is weer zo'n typisch religieus dogma: verwijt niet onze religie, het is de schuld van de mens die het niet begrijpt of die het misbruikt.
Ik pleit er persoonlijk voor om religie en staat van elkaar gescheiden te houden. Iets waar moslims het niet mee eens zouden zijn, gezien hun dat absoluut niet willen.Als een democratische wet voor verwarring of misbruik zorgt dan passen we die simpelweg aan. Maar dat gaat dus niet in het geval van religie. Want het heilig boek heeft altijd gelijk. En dit is perfect af te lezen in jouw argument: steek het niet op het boek, het is de schuld van de lezer. Enige kritiek op het boek is onmogelijk, zelfs als die kritiek terecht zou zijn.
Het was niet al te intelligent hoe ik beredeneerde, maar dat was meer ter provocatie. Ben zelf overigens geen Moslim. Anders had ik de sjahada niet in mijn onderschrift staan.....
De Koran schept geen totale helderheid. Dat geef ik toe. Het staat open voor eigen interpretatie, iig in Iran. En dat gewelddadige is ontstaan ergens rond 1400 toen geleerden in een mannenstaat de verzen interpreteerde. De sjaria wat ontstaan is uit de Koran en uit de ahadith, dat schept een zeer vrouwonvriendelijk beeld, terwijl de Islam van oorsprong meer feministisch is en zeker niet vrouwondervriendelijk. Moslimas zijn parels voor moslims....
Onduidelijkheid zorgt voor verschillende interpretaties, en in een staat waar één iemand de baas is, daar is het dan maar de vraag met wat voor intenties men een land wilt regeren. Als het allemaal uit een egoistische beredenering is, om er zelf beter van te worden, dan interpreteerd men daar ook naar vanuit de Islam, zodat hij het electoraat naar zijn hand zet door het heilig boek te gebruiken. Daarom is fascisme en religie gewoon slecht. .
Ik pleit er persoonlijk voor om religie en staat van elkaar gescheiden te houden. Iets waar moslims het niet mee eens zouden zijn, gezien hun dat absoluut niet willen.
Ik denk dat religie vanzelf persoonlijk wordt voor mensen, zodra we hele sterke fundamenten hebben opgebouwd en waar we vanuit kunnen ontwikkelen.
Mmm, ook op dezelfde provocatie manier? Niet altijd hoor. Vaak is er compassie voor de ongelovige, en gaat de Moslim zijn geloof de hemel in prijzen door er excessief over te spreken.Nogal tegenstrijdig. Moslims hebben het JUIST over de sjahada....
Er staan verzen in de Nederlandstalige Koran die bijv. het slaan van een vrouw goed praten, maar in een ander vers staat dat je elkaar geen blauwe plekken mag aanbrengen. Maar dit staat in de Nederlandstalige Koran versie. Het woord 'slaan' is vertaald van het woord 'daraba', alleen kent het woord 'daraba' meerdere betekenissen, en het woord 'scheiden' is daar één van.Het geweldadig is helemaal niet ontstaan rond 1400. Het geweldadige staat juist in de bron. Het is niet voor niets dat fundamentalistische moslims er zo prat op gaan dat zij alleen 'de bron' raadplegen. Ik zou zeggen raadpleeg Mohammeds leven erop na: plunderingen, verkrachtingen, onthoofdingen, gedwongen bekeringen...jaja deze allemans vrind bracht werkelijk de liefde van Allah naar iedereen. Wat betreft de behandeling van vrouwen: Muhammed had zelf coïtusslavinnen.....
Ik had enkel bewijs vanuit een documentaire dat dit gebeurde in Iran, vandaar mijn opmerking. Dat Mohammed dit propageerde, weet ik niks van. Ik denk dat elk individu zijn oordeel laat afhangen van wat hij hoort en leest en dit dan beschouwt als zijnde waarheid, als niemand hem meer kan tegenspreken in zijn opvattingen.De islam staat overal onder interpretatie, niet alleen in Iran. Nogal ironisch eigenlijk aangezien Muhammed het als direct woord van God beschouwde, en het als een duidelijk helder en voor slechts 1 interpretatie propageerde.
Dat zou goed kunnen, weet ik niet of ayatollah inherent is aan het sjisme.volgens mij is een ayatollah of groot ayatollah (zoals de huidige religieus leider van Iran wordt genoemd) inherent aan het sjisme. Daarnaast is het moeilijk om het stempel fascism op een theocratie te plaatsen aangezien fascisme vaak wordt uitgelegd binnen een seculier stelsel, iets wat in de quran onbekend is. Ik denk in ieder geval dat de sharia per definitie fascistische elementen binnen zich draagt.
Ik bedoelde dat religie grote impact heeft op de manier waarop we ons als mensheid ontwikkelen. Ik denk dat als we doorgaan met de ontwikkeling, dat we religie vanzelf uitgroeien op bepaalde domeinen, en dat religie veel persoonlijker wordt en iets wordt waar men veel vrijer mee omgaat. Dat het meer als handleiding voor eigen leven wordt gebruikt, en niet voor andere hun leven.Dit laatste snap ik niet. Ik wil helemaal niet dat we ons vanuit de islam ontwikkelen.
Mmm, ook op dezelfde provocatie manier? Niet altijd hoor. Vaak is er compassie voor de ongelovige , en gaat de Moslim zijn geloof de hemel in prijzen door er excessief over te spreken.
Er staan verzen in de Nederlandstalige Koran die bijv. het slaan van een vrouw goed praten, maar in een ander vers staat dat je elkaar geen blauwe plekken mag aanbrengen. Maar dit staat in de Nederlandstalige Koran versie. Het woord 'slaan' is vertaald van het woord 'daraba', alleen kent het woord 'daraba' meerdere betekenissen, en het woord 'scheiden' is daar één van.
Ik raad je aan om je betreft het vrouwonvriendelijke je te verdiepen in: Asma Barlas.
Mohammed heeft met zijn volgelingen veel geweld gepleegd jegens allerlei stammen. Dit was in een oorlogssituatie, en een Moslim mag niet uit een oorlogssituatie weglopen.
Een Moslim heeft een vrije wil, en houdt er rekening mee dat hij het dag des oordeel mee maakt na zijn dood. De Koran vind niet dat je mag moorden. Dat is slecht.
Het probleem van de Koran is, vind ik, dat veel verzen elkaar tegenspreken in dingen, met als gevolg dat je allerlei soorten interpretaties krijgt. En het fundamentalistische aan alles vind ik afkeurenswaardig.
Ik vind Mohammed absoluut geen slecht voorbeeld voor mensen, en zijn citaten zijn goed. Denk dat als je meer wilt weten over Mohammed, dat je iets van Ibn Ishaq moet lezen en zijn ahadith schijnt ook een aanrader te zijn.
Dit soort discussies zijn gewoonweg moeilijk. Uiteindelijk draait het allemaal om wie de meeste kennis heeft in dit soort discussies. Volgens Bacon is kennis macht, en ik denk dat het goed is om samen kennis te verwerven. Om samen te zoeken naar de waarheid.
Ik had enkel bewijs vanuit een documentaire dat dit gebeurde in Iran, vandaar mijn opmerking. Dat Mohammed dit propageerde, weet ik niks van. Ik denk dat elk individu zijn oordeel laat afhangen van wat hij hoort en leest en dit dan beschouwt als zijnde waarheid, als niemand hem meer kan tegenspreken in zijn opvattingen.
Door wat er in de Koran staat over ongelovige, zou je kunnen stellen dat Moslims zo iedereen de Islam wilt intrekken. Fascisme zou je in bepaalde opzichten kunnen vergelijken met dit proces.
De sjaria is een middeleeuws iets. Iets waarvan ik hoop dat dit niet legaal in NL komt.
Ik bedoelde dat religie grote impact heeft op de manier waarop we ons als mensheid ontwikkelen. Ik denk dat als we doorgaan met de ontwikkeling, dat we religie vanzelf uitgroeien op bepaalde domeinen, en dat religie veel persoonlijker wordt en iets wordt waar men veel vrijer mee omgaat. Dat het meer als handleiding voor eigen leven wordt gebruikt, en niet voor andere hun leven.
Niet een religieus dogma, maar een typisch (en soms correct) menselijk trekje.Dit is weer zo'n typisch religieus dogma: verwijt niet onze religie, het is de schuld van de mens die het niet begrijpt of die het misbruikt.
Hitler was volgens beeldmateriaal dan weer christen:Niet een religieus dogma, maar een typisch (en soms correct) menselijk trekje.
Aanhangers van evolutionisten klagen ook dat Hitler en z'n bende niet veel gesnopen hebben van het darwinisme. Niet de leer van de darwinisme is gestoord, het zijn de (foute) interpretaties.
Voor een oude religie zonder profeet is het wel heel wat moeilijker(onmogelijk?) om de juiste interpretatie te zoeken, daarom is het ook niet correct om het te afschrijven op de religie.
Hitler was volgens beeldmateriaal dan weer christen:
http://www.youtube.com/watch?v=KNN-M4wMbT4
De evolutietheorie wordt constant bijgeschaafd (dynamisch), het gaat in die zin dus niet op om deze te vergelijken met een religie die blijft vasthangen aan een eeuwenoud boek (statisch). Men kan religie vandaag de dag dus wel degelijk verwijten dat ze achterhaalde ideeën blijft verkondigen en/of onduidelijkheid schept (met alle gevolgen van dien).