MuscleMeat

Moslims willen actie tegen islamhaat

Ze zijn helemaal fout, vrijheid van meningsuiting houdt wel degelijk in dat je ALLES mag zeggen behalve wat als uitzondering bij wet is vastgelegd. En die grondwet daar blijven gelovigen met hun handen mooi af.

Telkens als ik met de Islam in contact kom erger ik mij, echt wel telkens.
Daarnet nog, ik wil naar de Carrefour rijden achter een plasma tv, hier even verder op twee Turken aan het praten tegen elkaar..in hun auto op straat. Dat ze maar wachten achter ons, durf je te claxoneren dan strand het op een gevecht. Ok eenmaal in de carrefour een Turk voor mij 'echt de laagste prijs voor tv? Ik wil dat jij naar baas belt om te vragen nog iets afdoen'...
Om maar mijn ergernis te vertellen op 3 uurtjes tijd;)
Eenmaal naar huis rij ik voorbij een ex charmant marktpleintje in de buurt wat op heden allemaal moslimwinkels geworden zijn. Nederlands is een ongekende taal daar..
En er zijn nog 100 op en aanmerkingen maar een vinger doet pijn van die tv zo ver te dragen naar de wagen;)

tis niet omdat het een turk is dat het een moslim is he. Een marokkaanse vriend van me die wel moslim is zegt dat een moslim respect moet hebben voor anderen en anderen behandelen zoals hij zelf zou behandeld willen worden. ALs een turk zich als een kl***zak gedraagd, dan heeft dat niks met zijn eventuele religie te zien; ALs mijn christelijk opgevoede buur zich als een kl***zak gedraagd, zal ik dan zeggen dat het christendom een klote godsdienst is? Tuurlijk niet.
Use your brain!

Ze zijn helemaal fout, vrijheid van meningsuiting houdt wel degelijk in dat je ALLES mag zeggen behalve wat als uitzondering bij wet is vastgelegd. En die grondwet daar blijven gelovigen met hun handen mooi af.
de vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Als he gelooft van wel dan moet je maar eens de holocaust trachten te ontkennen in het openbaar.

de vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Als he gelooft van wel dan moet je maar eens de holocaust trachten te ontkennen in het openbaar.

Dat is dan ook bij wet vastgelegd, iets wat T ook neerzet in zijn posting. Vrijheid van meningsuiting is binnen de wettelijke grenzen gewoon onbeperkt.

het ontkennen van fysiek lijden van een hele gemeenschap is nog wel iets anders dan godsdienstkritiek. gaskamers maken mensen kapot, blootlegging van absurditeiten in het religieuze denken niet.

• Topic Starter Topic Starter
tis niet omdat het een turk is dat het een moslim is he. Een marokkaanse vriend van me die wel moslim is zegt dat een moslim respect moet hebben voor anderen en anderen behandelen zoals hij zelf zou behandeld willen worden. ALs een turk zich als een kl***zak gedraagd, dan heeft dat niks met zijn eventuele religie te zien; ALs mijn christelijk opgevoede buur zich als een kl***zak gedraagd, zal ik dan zeggen dat het christendom een klote godsdienst is? Tuurlijk niet.
Use your brain!

Ik heb het niet zozeer specifiek op hun geloof enkel op hun gedrag. Hun geloof is ook maar raar btw..iemand moet onthoofd worden omdat ze een teddy mohammed noemen:rolleyes:
Turken Marokkanen moslim of niet voor mij is het een pot nat.

Ik heb het niet zozeer specifiek op hun geloof enkel op hun gedrag. Hun geloof is ook maar raar btw..iemand moet onthoofd worden omdat ze een teddy mohammed noemen:rolleyes:
Turken Marokkanen moslim of niet voor mij is het een pot nat.
neen, ook dat heeft niks met hun geloof te maken.Gewoon een stelletje gekken die denken dat ze hun eigen religie kennen.

het ontkennen van fysiek lijden van een hele gemeenschap is nog wel iets anders dan godsdienstkritiek. gaskamers maken mensen kapot, blootlegging van absurditeiten in het religieuze denken niet.

dat doet er niet toe. Mijn enkele voorbeeld toont aan dat dat recht niet absoluut is.
Ao mag ik bijv. ook niet op straat gaan rroepen dat alle marokkanen moordenaars zijn, of dat mijn marokkaanse buur stinkt omdat hij als marokaan zich te weinig wast.
Die vrijheid heb ik niet. Dus dat recht is niet absoluut.

Dat is dan ook bij wet vastgelegd, iets wat T ook neerzet in zijn posting. Vrijheid van meningsuiting is binnen de wettelijke grenzen gewoon onbeperkt.

het feit dat het bij wet is vastgelegd toont aan dat die wet ook kan aangepast worden en dus wijzigen. Dat is tevens al in het verleden gebeurd en toont aan dat men niet zomaar van alles kan gaan schreeuwen.

Ik noem het gewoon provocatie als men anderen gaat beledigen louter en alleen omdat je dat recht zou hebben. Walgelijk.

het feit dat het bij wet is vastgelegd toont aan dat die wet ook kan aangepast worden en dus wijzigen. Dat is tevens al in het verleden gebeurd en toont aan dat men niet zomaar van alles kan gaan schreeuwen.

Ik noem het gewoon provocatie als men anderen gaat beledigen louter en alleen omdat je dat recht zou hebben. Walgelijk.

Ik vind dat het recht op beledigen behouden moet blijven. Wordt anders als het smadelijke uitingen zijn maar als Wilders vind dat de Koran een pervers boek is dan is dat zijn goed recht. Of je het er mee eens bent is een tweede.

Daarbij wel aangetekend dat Wilders als parlementarier wel een zekere verantwoordelijkheid. Alleen is hij daar zelf nog niet echt van doordrongen.

Ik zeg het tegen de bovenstaande jongens, en dan vertel jij het tegen je ouders. Deal ? :D

Als bovenstaande 4 jongens keer op keer geowned worden door allerlei argumenten van welke hoek dan ook, waarom denk je dat mijn ouders anders zullen reageren ?:(

Als bovenstaande 4 jongens keer op keer geowned worden door allerlei argumenten van welke hoek dan ook, waarom denk je dat mijn ouders anders zullen reageren ?:(

Jij kunt het heel overtuigend brengen ? Ik bedoel, jullie Turken kunnen handelen als de beste. Ik hoorde het gisteren nog iemand op het forum zeggen. "nee, jij moet baas bellen en vragen of er nog iets vanaf kan".

Dus een beetje meer zelfvertrouwen, Cyan. :D

Ik vind dat het recht op beledigen behouden moet blijven. .

Ik ook omdat het verbieden ons bij de vraag zou brengen "waar trekt men de grens."

MAAR.. met dit voorrecht moet men leren omgaan; Men moet met recht leren omspringne. Het haalt niks uit om anderen zo maar te gaan beledigen louter en alleen omdat we dat leuk vindne. Een beetje verantwoordelijkheid en goede smaak zou niet slecht zijn.
Het verbof op beledigen zou eerder een soort van zelfcensuur moeten zijn uit respect voor "ons recht op vrijheid van meningsuiting".

dat doet er niet toe. Mijn enkele voorbeeld toont aan dat dat recht niet absoluut is.
Ao mag ik bijv. ook niet op straat gaan rroepen dat alle marokkanen moordenaars zijn, of dat mijn marokkaanse buur stinkt omdat hij als marokaan zich te weinig wast.
Die vrijheid heb ik niet. Dus dat recht is niet absoluut.

Die vrijheid heb je in principe wel. Het recht niet. Daarom hebben we ook zoiets als recht nodig denk ik. Dat het recht niet absoluut is, wil niet zeggen dat het ook compleet naar eigen goed bevinden moet worden ingedeeld.
Daarbij: zeggen dat alle marokkanen moordenaars zijn, of dat de god uit de bijbel of koran moordenaars van formaat verschilt op 1 punt behoorlijk: in het laatste geval spreek je de waarheid.
Vrijheid van meningsuiting als uiting van kritiek op denk- of handelingswijzen is imo niet zomaar een vorm van vrijheid, maar een noodzakelijkheid.
Voor kritiek op de persoon hebben we het gerecht.
Ik mag dus gerust stellen dat de islam een debiele religie is met een sadistisch beest van een opperwezen. Dat is heel wat anders dan zeggen dat islamieten sadistische moordenaars zijn.
Dat beslist de rechter, mocht het nodig zijn.

Terug
Naar boven