Fitness Seller

Moslimsstudenten weigeren lessen

Niet wiskunde abi
Maar wetenschappen zoals natuurkunde, scheikunde, e.d zaken
Tuurlijk is wiskunde belangrijk:D maar dat is dan ook geen heidense studie

Dan zou ik je computer ook maar per direct het raam uit gooien spiertje, net als je mobiel, TV, oven, fiets enzovoort. Allemaal heidense apparaten, want komnen voort uit natuurkunde. O, en ook alle medische behandeling weigeren want dokters hebben hun kennis gebaseerd op heidense biologie.

Dwaas.

• Topic Starter Topic Starter
Dan zou ik je computer ook maar per direct het raam uit gooien spiertje, net als je mobiel, TV, oven, fiets enzovoort. Allemaal heidense apparaten, want komnen voort uit natuurkunde. O, en ook alle medische behandeling weigeren want dokters hebben hun kennis gebaseerd op heidense biologie.

Dwaas.

:roflol:

Dwaas.

Niet schelden a.u.b
Scheld ik jou ook uit...volgens mij niet hoor
Overigens bekijk je het veels te krom, het is niet zo zwart wit als dat jij het stelt

Niet schelden a.u.b
Scheld ik jou ook uit...volgens mij niet hoor
Overigens bekijk je het veels te krom, het is niet zo zwart wit als dat jij het stelt

Nou hoe zit het dan volgens jou? Als biologie en natuurkunde heidens zijn, hoe zit het dan met uitvindingen die daarmee tot stand zijn gekomen? Die zijn dan toch ook heidens? Als iedereen zo zou denken waren die uitvindingen er in ieder geval nooit geweest.

Spiertje, word alsjeblieft wakker en zie in wat een malloot die sjeik Fawas is. Je loopt achter iemand aan die zelf niets van de wereld snapt. De meeste moslims moeten niets van die stroming hebben, waarom jij wel?

Laatst bewerkt:
Nou hoe zit het dan volgens jou? Als biologie en natuurkunde heidens zijn, hoe zit het dan met uitvindingen die daarmee tot stand zijn gekomen? Die zijn dan toch ook heidens? Als iedereen zo zou denken waren die uitvindingen er in ieder geval nooit geweest.

Spiertje, word alsjeblieft wakker en zie in wat een malloot die sjeik Fawas is. Je loopt achter iemand aan die zelf niets van de wereld snapt. De meeste moslims moeten niets van die stroming hebben, waarom jij wel?

Die uitvindingen zijn indirect mischien het gevolg daarvan, maar die uitvindingen zetten je niet aan tot ongelovigheid. Uitvindingen staan los van de heidense theorien over het leven en Allah swt.

Gelieve aub Sjeik Fawaz niet uit te schelden, hij is een groter en wijzer man dan dat jij ooit zal zijn en zijn woord is 10x dat van jou waard. Zegt genoeg denk ik wat ik van je bevindingen vind. De meeste moslims zullen dan ook niet rechstreeks naar de hemel gaan, want ook voor hun is er bestraffing. Het enige goeie ware pad op weg naar de djenna is die van de profeet, en niet een andere
Die mensen hebben ook geen echte vrees voor wat hun te wachten staat, het rruwelijk vuur van een miljard helse zonnen en de engelen des dood die ruggen zullen breken is nabij en maakt geen onderscheid in mens ras of kleur, alleen in zondes.
Ik heb die vrees wel, en dat is wat mij onderscheidt van hun, de vrees voor de djenna en Allah swt

Dan qoute ik het maar nog een keer voor Zelda die blijkbaar niet bevredigd is op het antwoord wat ik heb gegeven en het lekker heel makkelijk op slappe excuusjes gooit

Laatst bewerkt:
Of met een zelfmoordaanslag, dan ga je er dadelijk naartoe en krijg je wat je hartje verlangt :p maar even serieuze vraag, als jij dan ziek word of je hebt medische hulp nodig, ga je hier niet naar de dokter dan?

Als iedereen naar zijn wijsheid zou luisteren waren we nog holbewoners. Je beantwoordt mijn vraag niet: hoe kan je iets vebieden maar de gevolgen ervan wel toestaan en gebruiken?

Je bent toch niet zo wereldvreemd mag ik hopen? Ook in moslimlanden vind je universiteiten waar gewoon wetenschappelijk onderwijs wordt onderwezen.
Ik betwijfel of dat wel gebeurt op het gebied van natuurkunde, scheikunde en filosofie
Tuurlijk wordt dat gegeven, maar niet in die deelgebieden. Ken jij dan moslims die baanbrekend of noembare ontdekkingen hebben gedaan op dat vlak?>

Ik betwijfel of dat wel gebeurt op het gebied van natuurkunde, scheikunde en filosofie
Tuurlijk wordt dat gegeven, maar niet in die deelgebieden. Ken jij dan moslims die baanbrekend of noembare ontdekkingen hebben gedaan op dat vlak?>

Helaas niet nee, dat komt mede door die achterlijke wahabisten en salafisten die teveel hun zin willen doordrijven. Dan nog, baanbrekend wetenschappelijk werk is tegenwoordig gerelateerd aan fondsen. Geld wat in de meeste moslimlanden ontbreekt.

Gelukkig is er nog iemand als de Aga Khan die tegen zulke achterlijkheid probeert te strijden door diverse instituten te openen. O.a. een universiteit en onderzoekscentrum waar wel degelijk goede studies vandaan komen. 1.000.000 keer liever iemand als de Aga Khan die de moslimwereld hervormt dan een stel haatbaarden die verkiezen om hun volgelingen als achterlijken door het leven te laten gaan.

Helaas niet nee, dat komt mede door die achterlijke wahabisten en salafisten die teveel hun zin willen doordrijven. Dan nog, baanbrekend wetenschappelijk werk is tegenwoordig gerelateerd aan fondsen. Geld wat in de meeste moslimlanden ontbreekt.

Die salafisten doen dat dus met een reden.
Want je loopt dan namelijk gewoon het risico dat er mogelijk ongelovigen die andere moslims met een zwak imaan overhalen tot ongelovigheid. Sjeik fawaz heeft wel eens gezegd dat het net als een infectie is die zich heel makkelijk verspreidt. Die proberen gewoon mensen te behoeden van de eeuwige verdoemenis en dat is opzich toch wel logisch vanuit een islamitisch perspectief?

Nee dat is alleen maar logisch als je achterhaalde ideeen aanhangt en verkiest om als een paria in de Westerse samenleving te staan. Hoe asociaal kan iemand zijn door te verkiezen zijn geheel eigen levenswijze te willen leiden zonder daarbij rekening te houden met de gebruiken en tradities van je gastheer?

Radicalen zijn niet meer dan asociale personen die geen plek hebben in deze samenleving.

Volgens de Sjia-tradities behoort naast spirituele zaken ook het beschermen van ieders recht op intellectuele groei tot het mandaat van de imam, evenals het in de praktijk brengen van de ethische visie op de maatschappij zoals de islam die voorstaat.

Staat niks over in dat hij ongelovigheid promoot, of vakken en wetenschappen die daarnaar toe leiden. Integendeel hij verspreidt kennis op de goeie manier, zoals hij zegt, de groei naar mandaat van iman

Staat niks over in dat hij ongelovigheid promoot, of vakken en wetenschappen die daarnaar toe leiden. Integendeel hij verspreidt kennis op de goeie manier, zoals hij zegt, de groei naar mandaat van iman

Hij promoot wetenschap, daar waar jouw vriend het vergaren van wetenschappelijke kennis ontmoedigd. Groot verschil. Ik heb niks gezegd over het promoten van ongelovigheid.

Moet ik nu namen opnoemen van filosofen en wetenschappers? Er zijn er iig genoeg, misschien tegenwoordig niet meer. Maar wel van zo'n 700+ jaar terug! Je zou eens moeten weten wat voor een ontdekkingen Arabieren hebben gedaan op gebied van wetenschap en daarna de Ottomanen nog...(om maar een simpel voorbeeld te geven, het eerste mechanische uurwerk kan je vinden in het oorlogsmuseum van Wenen. Deze hebben de Ottomanen achtergelaten toen ze daar waren)
Misschien tijd om de boeken eens open te doen? Wetenschap is ZEER belangrijk in de islam! Ons profeet (s.a.v.) zei ook: "Degene die weet (dus kennis bezit) is niet gelijk aan degene die niet weet en vergaar kennis van de wieg tot de dood". En hier valt scheikunde, natuurkunde en biologie absoluut bij! Ik vind dat je heel verkeerd denkt over bepaalde zaken spiertje.
Trouwens, wie is Sjeik fawaz?

Moet ik nu namen opnoemen van filosofen en wetenschappers? Er zijn er iig genoeg, misschien tegenwoordig niet meer. Maar wel van zo'n 700+ jaar terug! Je zou eens moeten weten wat voor een ontdekkingen Arabieren hebben gedaan op gebied van wetenschap en daarna de Ottomanen nog...(om maar een simpel voorbeeld te geven, het eerste mechanische uurwerk kan je vinden in het oorlogsmuseum van Wenen. Deze hebben de Ottomanen achtergelaten toen ze daar waren)
Misschien tijd om de boeken eens open te doen? Wetenschap is ZEER belangrijk in de islam! Ons profeet (s.a.v.) zei ook: "Degene die weet (dus kennis bezit) is niet gelijk aan degene die niet weet en vergaar kennis van de wieg tot de dood". En hier valt scheikunde, natuurkunde en biologie absoluut bij! Ik vind dat je heel verkeerd denkt over bepaalde zaken spiertje.
Trouwens, wie is Sjeik fawaz?

Selam abi
Dat klopt inderdaad maar om die uitspraak van de profeet te nuanceren, hij zei dat het zaak was om kennis te vergaren op het religieus gebied.
De volmaaktste vorm van kennis vergaren is dat de leerling zich uitsluitend bezighoudt met de kennis, zoals door de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam is overgeleverd. Men moet de betekenis van de opdrachten en waarschuwingen uit zijn uitspraken en gezegden begrijpen, ze navolgen en boven andere zaken stellen.

Dit is heel wat anders dan bepaalde natuurkundige theorien waarvan ik op ook op de hoogte ben die totaal iets anders prediken. Weliswaar sluiten die een mogelijkheid van een God niet uit maar de gedachtegang die erachter schuilt is van een hele andere intentie dan die je met andere wetenschappen bestudeert en onderzoekt. Heb jij je wel eens verdiept in natuurwetenschappelijke studies abi? Zoja dan weet je precies wat ik bedoel.

Je bent als mens zijnde gewoon zwak van geestelijk gestel, en je kan makkelijk in verleiding komen. Het is dan zaak als moslim die imaan juist niet te gaan verzwakken maar te versterken. Want als je zulke studies beoefent zul je gewoon een aantal ''zaken'' tegenkomen die een ware aanslag zullen zijn op je imaan, hoe sterk je geestelijk gestel ook gewoon is. Ik kan het namelijk weten, ik praat uit ervaring

Natuurkunde, scheikunde en alle andere wetenschappen hebben geleid tot alle uitvindingen waar iedereen, ook moslims, heden ten dage van profiteren. Zo heidens kunnen ze dus niet zijn, als het bullshit was waren er ook geen uitvindingen uit voortgekomen natuurlijk. De theoriën zijn dus waar.

Wat is er eigenlijk concreet tastbaars uit al die religieuze retoriek voortgekomen? Helemaal niets. Geen wonder dat Fawaz je van de exacte wetenschap weg wil houden, hij is bang dat je achter de waarheid komt.

Alle dingen die je in staat stellen om in luxe en comfort te leven in vergelijking met onze voorouders, komen voort uit de wetenschap. Als iedereen vanaf het begin naar mensen als Fawaz had geluisterd, waren we nu nog net zo ver als in de vroege middeleeuwen. Is dat dan wat je wil?

Achtelijk vind ik het dat ze die lessen niet volgen.
Volg alle lessen of ga weg van die school.

Terug
Naar boven