XXL Nutrition

Moslimsstudenten weigeren lessen

Urgh, weer zo'n ranzige Spiertje discussie...met zijn baardapentheorietjes..

Hoe komt het toch dat als ik in Spanje zit, ik niks hoor over moslims, hangtuig en hoofdoekende wezens welke van alles weigeren te doen? Kom terug in dit land en pfff...alles draait weer om die gasten.

K*tland

Trouwens, wie is Sjeik fawaz?

Ik weet het ook niet precies. Maar volgens mij was hij degene die Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali ongeneeslijke ziektes toewenste in een gebed.

Als dit die Sjeik Fawaz is dan heeft Spiertje gelijk een is het inderdaad een groot en wijs man. Tot deze hoogte zouden wij nooit kunnen reiken.....

Volgens Sjeich Fawaz is de Koran dan ook HET wetenschappelijke boek bij uitstek :

Een boek dat het gemoed en de geest sterk treft, een boek waarin een schat aan wetenschappelijke informatie opgeborgen ligt. Informatie die 1400 jaar geleden dankzij de Koran aan het licht is gekomen (en eeuwen later door de wetenschappers is bevestigd) zoals de verschillende ontwikkelingsfasen die een kind doorloopt in de buik van zijn moeder, de beweging en uitdijing van het heelal, de omtrek van de aarde en de constructie van de hemel, bergen en zeeën. Allemaal zaken die een groot aantal natuurwetenschappers in grote verwondering hebben gebracht en hen ertoe bewoog deze Islam te omarmen.

Neem aan dat een aantal vrome moslims dan wel de passages kunnen aanwijzen waarin staat wat de omtrek is van de aarde en hoe de uitdijing van het heelal in zijn werk gaat. Graag ook de constructie van de hemel (welke hemel trouwens?) even aanwijzen in de Koran.

En dan niet flauw aangeven dat ik zelf de koran maar moet gaan lezen, dat is namelijk een standaardreactie van bepaalde moslims als ze geen antwoord kunnen geven. Ik heb een redelijk groot gedeelte gelezen van de Koran maar heb dan waarschijnlijk net die wetenschappelijke passages gemist.

De reden waarom de moslims in woede en verontwaardiging uitbarsten als hun profeet of de Koran wordt geschoffeerd is omdat hun overtuiging berust op klare religieuze en rationele bewijzen en niet op verzinselen en vage aannames. Het zijn degenen die de Koran proberen te bekritiseren die in de duisternis der verzinselen tasten en door de gangen van ‘vermoedens en waanideeën’ wandelen.

Trouw, deVerdieping| dossiers - Reactie imam / De Koran, tussen waarheid en waan

Rationaliteit en religie, klinkt toch wel behoorlijk paradoxaal. De wetenschappers hebben overigens de duisternis opgeheven waarin vele religieuzen leefden. In letterlijke zin zelfs, zonder gloeilampen en electriciteit hadden de meeste moslims nu nog steeds bij kaarslicht hun koran moeten lezen.

waarom beginnen ze dan aan die opleiding? Stelletje mong*len.

Zwak trouwens hoor Spiertje, dat je steeds alle heldere vragen die duidelijke tegenstellingen naar voren brengen negeert, of met een smoesje komt dat je die al eerder hebt beantwoord of iets dergelijks.

Nogmaals: als natuurkunde en scheikunde nooit waren bestudeerd, zoals jouw 'sjeik' en andere radicale moslims willen, was verreweg het grootste deel van de vooruitgang en welvaart niet mogelijk geweest. Is het dan niet hypocriet om daar dan wel de vruchten van te plukken? Was de mensheid niet veel slechter af geweest als we naar die baarden hadden geluisterd?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sluiten dan maar en laat ze nou eens over gaan tot het uitzetten van Salafistische imams.

Uitzetten leidt natuurlijk weer tot problemen met 'verdragen', 'rechten', 'principes', 'menselijkheid'....

We gaan ten onder aan onze eigen vrijheid. :(

Zwak trouwens hoor Spiertje, dat je steeds alle heldere vragen die duidelijke tegenstellingen naar voren brengen negeert, of met een smoesje komt dat je die al eerder hebt beantwoord of iets dergelijks.

Nogmaals: als natuurkunde en scheikunde nooit waren bestudeerd, zoals jouw 'sjeik' en andere radicale moslims willen, was verreweg het grootste deel van de vooruitgang en welvaart niet mogelijk geweest. Is het dan niet hypocriet om daar dan wel de vruchten van te plukken? Was de mensheid niet veel slechter af geweest als we naar die baarden hadden geluisterd?

Zwak, mischien moet jij je bril of lenzen eens bijstellen
Dat jij een zwak vermogen voor begrijpend lezen hebt is jouw probleem. Ik heb al heel duidelijk antwoord gegeven, dat je daar mischien express? overheen leest moet je bij jezelf zoeken
Maar omdat je er toch zo een grote moeite mee hebt zal ik het wat makkelijker voor je maken
Die uitvindingen zijn indirect mischien het gevolg daarvan, maar die uitvindingen zetten je niet aan tot ongelovigheid. Uitvindingen staan los van de heidense theorien over het leven en Allah swt. Zaken uitvinden zoals die zijn niet haram, de

Verder ga ik er niet op in, want anders is een bepaalde mod hier niet erg gecharmeerd van aangezien ik mijn standpunt door middel van religieuze retoriek argumenten ga verdedigen.
Wil je een duidelijk antwoord, pm maar

Selam abi
Dat klopt inderdaad maar om die uitspraak van de profeet te nuanceren, hij zei dat het zaak was om kennis te vergaren op het religieus gebied.
De volmaaktste vorm van kennis vergaren is dat de leerling zich uitsluitend bezighoudt met de kennis, zoals door de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam is overgeleverd. Men moet de betekenis van de opdrachten en waarschuwingen uit zijn uitspraken en gezegden begrijpen, ze navolgen en boven andere zaken stellen.

Dit is heel wat anders dan bepaalde natuurkundige theorien waarvan ik op ook op de hoogte ben die totaal iets anders prediken. Weliswaar sluiten die een mogelijkheid van een God niet uit maar de gedachtegang die erachter schuilt is van een hele andere intentie dan die je met andere wetenschappen bestudeert en onderzoekt. Heb jij je wel eens verdiept in natuurwetenschappelijke studies abi? Zoja dan weet je precies wat ik bedoel.

Je bent als mens zijnde gewoon zwak van geestelijk gestel, en je kan makkelijk in verleiding komen. Het is dan zaak als moslim die imaan juist niet te gaan verzwakken maar te versterken. Want als je zulke studies beoefent zul je gewoon een aantal ''zaken'' tegenkomen die een ware aanslag zullen zijn op je imaan, hoe sterk je geestelijk gestel ook gewoon is. Ik kan het namelijk weten, ik praat uit ervaring

Simpel toch? Je moet gewoon een juiste evenwicht vinden tussen wetenschap en godsdienst :)

Zwak, mischien moet jij je bril of lenzen eens bijstellen
Dat jij een zwak vermogen voor begrijpend lezen hebt is jouw probleem. Ik heb al heel duidelijk antwoord gegeven, dat je daar mischien express? overheen leest moet je bij jezelf zoeken
Maar omdat je er toch zo een grote moeite mee hebt zal ik het wat makkelijker voor je maken

Verder ga ik er niet op in, want anders is een bepaalde mod hier niet erg gecharmeerd van aangezien ik mijn standpunt door middel van religieuze retoriek argumenten ga verdedigen.
Wil je een duidelijk antwoord, pm maar

Voor Zelda en Kast88:
Al-yaqeen
Wordt een goeie uitleg gegeven door de leerlingen van Sjeikl Fawaz over de zes voorwaarden voor kennis vergaren. Je zal de eerste 25 sec even moeten doorspoelen want dat is arabisch maar de rest is in het Nederlands uitgelegd

Die spiertje heeft er maar een dagtaak aan om dbb van de nodige Islam kennis te voorzien:roflol:

Spiert, potverdomme het kan niet zo zijn dat moslims lessen gaan weigeren omdat hun geloof er niet mee akkoord gaat.

Tijdens de lessen Levensbeschouwing wordt op mijn school(CHRISTELIJKE SCHOOL) ook gewoon de Islam behandelt. Denk je dat ik daar blij mee ben? Nee dus...maar ik volg ook gewoon die lessen. Ik moet zelfs 15 artikelen die over 15 verschillende onderwerpen over moslims gaan in de krant zoeken en daar 15 A4tjes over schrijven. Handgeschreven.

Wie is er hier nou tolerant en wie niet? Wie staat er open voor andere denkwijzen?

Wat denk je wat er gebeurt als ik weiger die lessen en die opdracht te maken? Dat gaat niet goedkomen he..

Moeten zij weten, dan volgen ze die lessen niet en zakken ze, probleem lost zichzelf op:).

Terug
Naar boven