Fitness Seller

Motivatie weer even zoek

kney

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
30
Lengte
1m73
Massa
76kg
Vetpercentage
9%
Ik ben 17 januari gestart met mijn (eerste fatsoenlijke) cut.
Mijn trainingen:
- 4x KT
- 2x MMA (cardio)
- 1x rust

Mijn gewicht was toen 78,2kg op 14,6%.
Ik heb dan ook bijna niet afgeweken van mijn schema:
2567kcal (E202, K289, V67) op KT dagen
2192kcal (E187, K208, V68) op cardio dagen
1839kcal (E209, K136, V51) op rustdagen

Het resultaat na de eerste 4 weken: 76,8kg op 12,73%
Het resultaat na de tweede 4 weken: 76,1kg op 11,91%

Hierna ben ik even 4 weken op onderhoud gaan eten.
Na 2 weken heb ik al een eerste meting laten doen, omdat ik niet 100% mijn onderhoud kon

berekenen. Ook niet afgeweken van mijn schema:
2967kcal (E230, K334, V79) op KT dagen
2592kcal (E216, K250, V81) op cardio dagen
2223kcal (E235, K170, V67) op rustdagen

Het resultaat na de eerste 2 weken: 75,4kg op 11,03%

Dit was eigenlijk al wel eigenaardig, maar ik dacht goed resultaat dus ik doe zo verder.

Het resultaat na de tweede 2 weken: 76,1kg op 11,91%

Eigenlijk had ik gehoopt op +/- 75,5kg en terug hetzelfde vetpercentage, maar eigenlijk ben ik terug gestegen.
Dit vind ik raar. In principe sta ik op hetzelfde gewicht en VP als wanneer ik mijn onderhoudsfase ben begonnen, maar dit neemt wel een deel motivatie weg.

Laatst bewerkt:
Op welke manier meet je je VP?

• Topic Starter Topic Starter
Het is misschien ook mogelijk dat hij verkeerd gemeten had vorige keer, aangezien het resultaat hetzelfde is als 4 weken geleden.

Meer cardio en/of meer onder onderhoud eten, één kilo in vier weken is echt vrij weinig.

Meer cardio en/of meer onder onderhoud eten, één kilo in vier weken is echt vrij weinig.

Ik had geen vraag over mijn cut, die gaat prima zo.
Ik zou met dit schema ongeveer 344 gram per week moeten verliezen, met een minimaal spierverlies, en dit lukt tot nu toe goed dus waarom meer cardio?
Maar over de periode toen ik op onderhoud gegeten heb en van 76,1kg naar 75,4kg ben gezakt in de eerste 2 weken en na de 2de 2 weken stond ik terug op 76,1kg.

Laatst bewerkt:
je hebt een plateau bereikt. doe research naar 'weight plateau ' en 'how to break weight plateau'

ik ben nu ook 2 weken na mijn laatste weging niets afgevallen, ook met een strak schema en 5x 5K meter lopen per week!! niet leuk maar je moet nooit opgeven!

je hebt een plateau bereikt. doe research naar 'weight plateau ' en 'how to break weight plateau'

ik ben nu ook 2 weken na mijn laatste weging niets afgevallen, ook met een strak schema en 5x 5K meter lopen per week!! niet leuk maar je moet nooit opgeven!

Ik zit niet op een plateau hoor.
Ik ben met eten op onderhoud de eerste 2 weken nog afgevallen en de 2de 2 weken terug bijgekomen wat ik afgevallen was.
Als ik cut dan val ik nog steeds af.
Ik vond het alleen raar dat ik tijdens mijn onderhoudsfase gewicht verlies en daarna weer hetzelfde bijkom.

Het kan zijn dat je de eerste 2 weken van je onderhoud nét iets onder onderhoud zat, waardoor je toch nog wat afgevallen bent (al is dit vrij veel, het is maar een theorie) en daarmee zakte je onderhoud. De tweede 2 weken ben je hetzelfde gaan eten, maar dan toch óp of nét iets boven je onderhoud waardoor je wat spiermassa (en een beetje vet) bent aangekomen.

Verder kan ook je vetpercentage meet ''methode'' kapot zijn, aangezien de kans dat de theorie die ik hierboven stel klopt, klein is.

Het kan zijn dat je de eerste 2 weken van je onderhoud nét iets onder onderhoud zat, waardoor je toch nog wat afgevallen bent (al is dit vrij veel, het is maar een theorie) en daarmee zakte je onderhoud. De tweede 2 weken ben je hetzelfde gaan eten, maar dan toch óp of nét iets boven je onderhoud waardoor je wat spiermassa (en een beetje vet) bent aangekomen.

Verder kan ook je vetpercentage meet ''methode'' kapot zijn, aangezien de kans dat de theorie die ik hierboven stel klopt, klein is.

Ja in principe zou het niets mogen uitmaken omdat ik over die 4 weken eigenlijk op hetzelfde gewicht en VP ben gebleven.
En ja ik weet niet meer wat ik moet geloven qua metingen.
Eigenlijk zou ik gewoon het gemiddelde moeten nemen van meerdere metingen (verschillende methodes).

Ik weet wel dat het voor die 4 weken 11,91% was met caliper en 12,5% op zo'n weegschaal.
Na die 4 weken 11,91% met caliper en 10,6% op zo'n weegschaal.

Ik zou eens een refeed erin knallen

Ik zou eens een refeed erin knallen

Ik zit onder de 12% en mijn onderhoud is +/- 2700kcal.
Momenteel eet ik voor mijn cut:

2567kcal op KT dagen
2192kcal op MMA dagen
1836kcal op rustdagen

Ik doe 4x KT, 2x MMA en 1x rust.
Wat mij brengt op een tekort van 2412kcal per week.

Die refeed houd dan in principe in dat ik 2x per week 500kcal boven mijn onderhoud moet eten?
En op welke dagen dan best? Op 1 van mijn KT dagen?

Ahaaaa vandaar.
Weegschaal is niet betrouwbaar. Caliper laat hetzelfde zien, die moet je geloven ;)

Refeed zou ik 1x per week doen. Het beste is om de refeed ná je training te doen, tot je gaat slapen (dus op je kt dag)

Ahaaaa vandaar.
Weegschaal is niet betrouwbaar. Caliper laat hetzelfde zien, die moet je geloven ;)

Refeed zou ik 1x per week doen. Het beste is om de refeed ná je training te doen, tot je gaat slapen (dus op je kt dag)

Na mijn training?
Dus stel dat ik refeed op woensdag ga doen.
Wat dus wil zeggen: ipv 2567kcal -> 3067kcal

Normaal gezien eet ik direct na mijn training (20g whey met water en 1 banaan)
En +/- 1u na mijn training 2 sneetjes volkoren brood met 50g kalkoenfilet, 2 gekookte eieren en 250ml halfvolle melk. En daar bovenop dan nog 500kcal

En welke dingen mag ik dan nog eten (want ik las dat bv fruitsuikers enz niet mag)?

Je maakt kei goeie progressie dus daar moet toch al motivatie inzitten?!
Lijkt me idd stug dat die laatste meting exact gelijk is aan de test voor de laatste.

Ik had geen vraag over mijn cut, die gaat prima zo.
Ik zou met dit schema ongeveer 344 gram per week moeten verliezen, met een minimaal spierverlies, en dit lukt tot nu toe goed dus waarom meer cardio?
Maar over de periode toen ik op onderhoud gegeten heb en van 76,1kg naar 75,4kg ben gezakt in de eerste 2 weken en na de 2de 2 weken stond ik terug op 76,1kg.

serieus in 4 weken verlies jij 0.8% vet en jij vind dat die cut prima gaat??? ???

serieus in 4 weken verlies jij 0.8% vet en jij vind dat die cut prima gaat??? ???

Ik heb dan ook maar een kcal overschot van 2412kcal per week..
Ik vind dat het prima gaat zo :)

65phkn.jpg

10citkm.jpg

Waarom doet toch iedereen die melk??? Voor niets goed...

Eet eens heel goed, maar echt heel goed. Je zal wel veranderen

Terug
Naar boven