MuscleMeat

Na global warming, nu global dimming !!

Jordees

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
12
Lengte
1m78
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Ja ja lieve kijkbuiskinderen, de milieumaffia heeft ons allen flink in haar macht. Na zure regen, gaatje in de ozonlaag, nu Global Warming en binnenkort ook verkrijgbaar: Global Dimming !

link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_dimming

Natuurlijk zijn er ook een aantal documentaires waarmee we de brave burger verder indoctrineren:

[Link niet meer beschikbaar]

Er is maar 1 echt soort machthebbers, de corporate mother****ers bij wie het alleen gaat om winstmaximalisatie. Ten koste van alles, het zal hun aan de reet roesten hoeveel impact hun activiteiten hebben op de omgeving.

De controle ligt nog altijd bij de regering. Daarom moeten wij een linkse regering hebben die zich niet te veel laten leiden door de grote bedrijven.

Het is te simpel om bijvoorbeeld een shell de schuld te geven. Shell houdt zich in Nederland goed aan de regels maar het loopt spaak in een corruptie land als Nigeria. (Ik zal wel niet helemaal objectief zijn omdat ik bij shell werk)

Tja in de oorlog waren er ook goede Nazi's (Godwins Law), maar in principe is Shell natuurlijk gewoon 1 van de grootste vervuilers. Doekjes voor het bloeden zijn leuk, maar je hebt er weinig aan als er tegelijkertijd ergens anders een slagader is doorgesneden.

Hmmm, shell met nazi's vergelijken. Zo ver ik weet deporteren zij niemand. Shell haalt olie uit de grond waar onze hele economie vervolgens op draait.
Zonder olie zouden wij niet deze beschaving hebben (en dus ook geen dbb forum).
Iemand moet het doen, en verdient daar wel bijzonder veel aan.
Van tegenwoordig is er een verschuiving aan de hand dat shell ingehuurd wordt door een regering om de olie uit de grond te halen maar de olie in bezit blijft van een regering.

1 grote hype, dat hele klimaatgedoe....het gaat al duizenden jaren zo dat het de ene keer opwarmt en andere keer kouder wordt...maar nu zien ze overal geld in, dus ineens is het slecht.

laat maar komen die mediterraanse temperaturen :cool:

zagen jullie trouwens hoe NL verdween in de zee :D

Ik denk stiekem dat er al lang en breed alternatieve brandstoffen zijn ontwikkeld alleen dat dit kostte wat kost wordt tegengehouden door de grote multinationals.

Volgens sommige onderzoekers is de intensiteit van het zonlicht door dit effect in verschillende grote gebieden op aarde de laatste decennia met 10 tot 20% afgenomen. Sinds 1990 is de trend echter omgekeerd en neemt de hoeveelheid zonlicht op aarde weer toe.
uit die tekst kan ik het probleem toch niet afleiden aangezien het zichzelf al oplost? of mis ik hier iets?

Ach ja al die wetenschappers lullen uit hun nek en behoren tot de klimaatmaffia. Daar waar de vervuilende industrie tig keer groter is qua lobby en zich pas echt de maffia mag noemen. Wie bedrijven vertrouwt is te goed van vertrouwen, die boeit het geen ruk hoe onze wereld er over 20 of 100 jaar bijstaat. Maar goed, misschien boeit het degenen die overtuigd zijn dat het allemaal wel meevalt ook geen ruk wat er met onze wereld gebeurt.

Liever veilig zijn dan over 30 jaar bemerken dat de 'klimaatmaffia' het bij het rechte eind had.

maar is global dimming nu nog een probleem of niet??

• Topic Starter Topic Starter
Kijk maar eens op teletekst:

50 miljoen euro voor een milieu-denktank (Door de regering vandaag 6-7 toegezegd).

Laat het duidelijk zijn; dit zijn onze belastingcenten. Zoveel geld krijgt geen enkele stichting die onderzoek doet naar geneesmiddelen voor kanker of andere ziektes die bedreigender zijn dan een paar liter extra water in de oceanen.

Alle propaganda, ook het laten verwijnen van NL onder water in een animatie zijn bangmakerij van de hoogste orde. En iedereen trapt erin...

50 miljoen tegen de tientallen miljarden van grote oliemaatschappijen. De strijd is en blijft er 1 waarbij David tegen Goliath nog als een redelijk evenwichtige strijd kan worden gezien.

Hoe kan iemand zo zeker zijn dat we amper schade aanrichten terwijl veel signalen er op duiden dat we juist behoorlijk veel schade aanrichten. Nu is het leven op aarde behoorlijk weerbarstig, maar waarom zou je als soort ook maar de kans willen lopen om mee te doen aan je eigen ondergang?

1 grote hype, dat hele klimaatgedoe....het gaat al duizenden jaren zo dat het de ene keer opwarmt en andere keer kouder wordt...maar nu zien ze overal geld in, dus ineens is het slecht.

ik denk niet dat het hele klimaatgedoe voordelig is voor de industrie.
uiteraard maken daar sommige gebruik van.
Echter als zonnepanelen goedkoper worden dan is dat type van energie dan een andere, schadelijker, alternatief. Dat is nabije toekomst.
Verder gaat het niet alleen om die iets zwaardere investeringen maar ook om kleine dingen zoals het licht niet laten aanstaan bv. Daardaar spaar je wel degelijk geld. Ook door bv beter geisoleerde huizen spaar jij, de consument geld. Dit is niet echt ten voordele van de consument. Mja dat dubbel glas zal wel duurder zijn dan enkel glas en is dus ook goed voor de bedrijven maar ook voor jou!
De vermindering van ons alledaags energiegebruik moet verminderen. Het is nodig voor onze aarde. Nuja als dit je allemaal niets kan schelen dan nog is het denk ik intressant om te weten dat je hierdoor dus (veel) geld kan sparen!
Daarbij zijn er talrijke studies die aantonen dat investeren in milieubewuste producten werkgelegenheid kan scheppen! Ik denk dat dat een grote uitdaging is voor de toekomst die we allemaal moeten aangaan 1, voor de aarde en 2, voor je portemonee!

In de VS zijn er al grote bedrijven die zich dus wel hebben aangepast naar aanleiding van de milieuproblemen. Ze werken intern aan allerlei projecten om het bedrijf minder te laten vervuilen of zelfs te laten bijdragen aan een schone, natuurlijke omgeving. Is eens een docu over geweest op NGC, het ging bijv. over daken die beplant zijn, meer groen rond het bedrijf, andere materialen in de producten enz. Het leuke was nog dat die bedrijven juist méér winst gingen maken door de meer milieuvriendelijke methoden te gebruiken. Dus met de kritiek op de VS kan men beter stoppen: ze lopen wat dat betrefd al flink voor op Nederland en België, hoewel deze landen globaal gezien natuurlijk minder vervuilen, is de lucht in NL bijv. niet echt goed te noemen volgens de laatste metingen. Kernenergie is hier ook nog steeds nodig, dat links denkt dat je daar zonder kan is eerder een utopie dan een mogelijke oplossing. Kernenergie is voor de lucht en het klimaat beter dan fossiele brandstoffen (die men meer nodig zal hebben als kerncentrales gesloten worden). Moderne centrales zouden het kernafval ook verminderen of zelfs elimineren, samen met de hernieuwbare energie en bijv brandstofcellen voor auto's dus een goed alternatief.

Global dimming door de mens lijkt me BS. Veel natuurlijke gebeurtenissen als een grote vulkaanuitbarsting zorgen ook voor een aanzienlijke dimming, dit is al meerdere malen gebeurd en is nooit een bedreiging geweest voor het leven op aarde of de kwaliteit ervan op lange termijn.

VS vervuilt voor 25% terwijl ze krap 5% van de wereldbevolking uitmaken. Ze hebben nog heel wat in te halen willen ze voorop lopen op het gebied van millieuvriendelijkheid.

In de VS zijn er al grote bedrijven die zich dus wel hebben aangepast naar aanleiding van de milieuproblemen. Ze werken intern aan allerlei projecten om het bedrijf minder te laten vervuilen of zelfs te laten bijdragen aan een schone, natuurlijke omgeving. Is eens een docu over geweest op NGC, het ging bijv. over daken die beplant zijn, meer groen rond het bedrijf, andere materialen in de producten enz. Het leuke was nog dat die bedrijven juist méér winst gingen maken door de meer milieuvriendelijke methoden te gebruiken. Dus met de kritiek op de VS kan men beter stoppen: ze lopen wat dat betrefd al flink voor op Nederland en België, hoewel deze landen globaal gezien natuurlijk minder vervuilen, is de lucht in NL bijv. niet echt goed te noemen volgens de laatste metingen. Kernenergie is hier ook nog steeds nodig, dat links denkt dat je daar zonder kan is eerder een utopie dan een mogelijke oplossing. Kernenergie is voor de lucht en het klimaat beter dan fossiele brandstoffen (die men meer nodig zal hebben als kerncentrales gesloten worden). Moderne centrales zouden het kernafval ook verminderen of zelfs elimineren, samen met de hernieuwbare energie en bijv brandstofcellen voor auto's dus een goed alternatief.

Global dimming door de mens lijkt me BS. Veel natuurlijke gebeurtenissen als een grote vulkaanuitbarsting zorgen ook voor een aanzienlijke dimming, dit is al meerdere malen gebeurd en is nooit een bedreiging geweest voor het leven op aarde of de kwaliteit ervan op lange termijn.

waarom ondertekenen ze kyoto dan niet?

waarom ondertekenen ze kyoto dan niet?
Ik heb het dan ook niet over de regering maar over privé bedrijven... Maar ze kunnen dit gewoon niet ondertekenen omdat dan de hele economie zou instorten, de VS heeft nu eenmaal veel meer industrie en dat vraagt tijd om aan te passen. Als een plan niet realistisch is, dan is het dom om het te ondertekenen. Overigens heeft Bush al gesproken met Duitsland over de mogelijke stappen, maar het is idd waar dat deze president niet staat te springen om dit als prioriteit te zien.

Terug
Naar boven