XXL Nutrition

na training eiwit boven koolhy's?

CQ_Demolisher zei:
uh, als je het weet waarom doe je het dan ?

Ik doe ook geen glucose meer na de training. In mijn normale voedingspatroon zit ook nog suiker e.d. :rolleyes: , deze moet ik er ook op de een of andere manier uitwerken, want ik kan slecht tegen suiker.

Eigenlijk neem ik ook nooit snelle eiwitten, alles wat mijn hartje begeert ligt in de schappen van de supermarkt :p.

DumphuiZ zei:
Ik doe ook geen glucose meer na de training. In mijn normale voedingspatroon zit ook nog suiker e.d. :rolleyes: , deze moet ik er ook op de een of andere manier uitwerken, want ik kan slecht tegen suiker.

Eigenlijk neem ik ook nooit snelle eiwitten, alles wat mijn hartje begeert ligt in de schappen van de supermarkt :p.

moet je zelf weten, ik zou gewoon al het overige suiker eruit werken en dextrose post-workout..maarja jij bent een uitzondering want ik neem aan dat je een suiker allergie of zoiets dergelijks hebt..

Vince zei:
Ik vraag me wel af of die insulinepieken gezond zijn..? Als je 4 keer per week traint zit je 4 keer met een behoorlijke stijging van je bloedsuikerspiegel. Ik begrijp dat dit anabool werkt als je dit combineert met eiwitten maar is dat wel goed voor je algemene gezondheid wanneer je bloedsuikerspiegel een enorme stoot krijgt?
Btw, ik doe het zelf ook, alleen overdrijf ik niet met glucose/dextrose.

ja het schijnt niet gezond te zijn die insulinepieken,
ook die 80gr dextrose is best veel, dat is 320kcal
je praat over een huge piek aan puur suikers.
Ik denk dat je het beter op 40gr kunt houden

wie is hier mee eens?

Jopie

jopiepoekie zei:
ja het schijnt niet gezond te zijn die insulinepieken,
ook die 80gr dextrose is best veel, dat is 320kcal
je praat over een huge piek aan puur suikers.
Ik denk dat je het beter op 40gr kunt houden

wie is hier mee eens?

Jopie

mee eens dat het ongezond is, echter de standaard ratio is 1:2 dus ik neem nou eenmaal 40 gr whey, en dat dus navolgend ook 80 gr dextrose

Ik ook...

Hier vast een artikel van John Bernardi over insuline: http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/insulin.htm

Wat ik wel heb gelezen was:
If blood levels of insulin are always highly elevated, trouble results. Chronic elevation of insulin leads to large amounts of fat gain, risk for cardiovascular disease, and ultimately to type 2 diabetes.

Maar dat is niet echt wat zich bij "ons" afspeelt lijkt me.

Na wat ik van dat artikel gelezen heb is John Berardi zeker en vast voorstander van een insulinepiek direct na de training.
JB probeert onze insuline gevoeligheid van onze spieren enorm te verhogen want bijdraagt tot snellere opname van bepaalde voedingstoffen door de spiercellen. Het probleem bij insuline is het feit dat het fungeert als 'all around' afgeefhormoon , dus niet alleen aan spieren maar ook aan vet.Dit is waarom de insuline gevoeligheid mbt de spieren verhoogt worden.

Een insuline piek direct na de training is een goede start , maar John pleit voor meerdere pieken per dag : "insulin is anabolic so we want bursts of it every day without chronic elevation. An effective way to do this would be to plan insulin bursts after training. In addition, I recommend jacking up insulin at least twice per day, but no more than 3 times. So planning at least 2 high-insulin meals per day is the way to grow and stay lean."

Note dat John ook zegt dat enkel gewichttraining niet volstaat om de insuline gevoeligheid op zijn maximum te brengen : "Well, typically I've seen tremendous increases in insulin sensitivity with 3-4 intense weight training sessions per week, lasting 1 hour per session. These sessions should be coupled with at least 3-4 aerobic sessions lasting 30 minutes per week. To really target insulin sensitivity, you would perform these sessions separately."

Voor na de training geeft John deze commentaar : "After exercise, the next step would be to supplement with 600 mg of alpha-lipoic acid and concentrated fish oils containing a total of 6-10 grams of DHA and EPA, which are the most active omega 3 fats in fish oils."

Ook het dieet is en blijft enorm belangrijk :"Finally, your diet can make a big difference. I recommend moderate quantities - 40-50% of the diet - of fibrous carbohydrates like oatmeal, fruits, vegetables, and whole grains. I also recommend eating moderate quantities (30-40% of the diet) of high-quality proteins like casein, whey, chicken, beef, fish, dairy and eggs. And finally, I recommend eating low quantities (20% of the diet) of fats from olive oil, flax oil, fish oil, and nut oils.

. With this said, natural insulin sensitivity declines at night time so perhaps at night, low insulin choices are best. After training however, the goal should be to send insulin through the roof. A sensible plan is to eat 3 high-insulin meals as your first 3 of the day, and 3 low insulin meals to finish the day. This can be accomplished as follows:
1st 3 meals: Protein plus carbs with no fat
2nd 3 meals: Protein plus fat with no carbs
Post-workout meals: Hydrolyzed protein, simple carbs, BCAA, free form amino acids.
"

Lees ook : http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/puzzle_1.htm en http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/puzzle_2.htm ivm met post workout

Ja, ok, maar dat zeg nog niks over hoe de rest van je lichaam reageert op zulke hoge insulinepieken. Ik ken bijvoorbeeld iemand die (en dat is wel een ander verhaal maar toch vergelijkbaar) veel coca cola dronk op een dag (1.5l).
Die jongen heeft er diabetes van gekregen. Als wij meerdere malen per dag ons lichaam een aantal insulinepieken gaan geven, zit er dan geen gevaar in voor diabetes? Raakt je alvleesklier niet ontregeld?
Ik zit hier wel wat te speculeren maar misschien zit er iets in?

halo , ik ben hier nieuw maar heb al veel gelezen en daaruit weet ik dat het best is een schake te drinken zonder eiwitten neem die eiwitten een tijdje later na je koolgydraten

bronnen aub

en gelieve geen ergogenics:)

en wat/hoelang is een tijdje later?

Terug
Naar boven