Fitness Seller

Natuurlijke supplementen

leukert

Novice
Waardering
0
Hallo ik ben nieuw op dit forum...wat mij opvalt is dat velen hier vanalles slikken, vooral chemische rommel dan...

Ik zweer bij 3 natuurlijke supplementen waarbij ik mij zeer goed bij voel :

- spirulina
- koninginnebrij
- acerola

Ik heb altijd problemen gehad met mijn gewicht(was veel te mager) en gezondheid ondanks het feit dat ik goed en veel at...tot ik deze 3 zaken ging combineren :

- spirulina : zit zowat alles in wat je nodig hebt en zeer goed verteerbaar en vooral een goede opname in het bloed t.o.v. chemische supplementen

- koninginnebrij : bevat enorm veel voedingstoffen en ook een nog onbekend aantal nuttige stoffen (dit wordt trouwens ook aan kinderen gegeven die slecht groeien met succes) eigenlijk ideaal voor ecto's

- acerola : deze neem ik er gewoon bij voor de vit. C(100% opneembaar in het bloed omdat het natuurlijk is) en de bioflavoniden

Volgens mij kunnen deze 3 natuurlijke supplementen voor goede resultaten zorgen in de BB-wereld (veel toipsporters gebruiken dit trouwens ook)

Gewoon eens Googlen en je zal er veel info over vinden...

Oke leuk om te horen.

Welkom hier trouwens

• Topic Starter Topic Starter
Zoals verwacht komt hier weinig reactie op...jullie vinden waarschijnlijk deze zaken onzin...wordt eens goed bevriend met topsporters(hardlopers en wielrenners) en vraag eens wat ze nemen naast de illegale middeltjes...:D

Al eens gegoogled en gekeken hoeveel eiwitten en vitamines alles bevat...

In spirulina zit een stof die hetzelfde effect heeft als EPO maar niet opspoorbaar...(nu heb ik wel jullie aandacht zeker):p

leukert zei:
Zoals verwacht komt hier weinig reactie op...jullie vinden waarschijnlijk deze zaken onzin...wordt eens goed bevriend met topsporters(hardlopers en wielrenners) en vraag eens wat ze nemen naast de illegale middeltjes...:D

In spirulina zit een stof die hetzelfde effect heeft als EPO maar niet opspoorbaar...(nu heb ik wel jullie aandacht zeker):p

Vreemd dat je denkt onze aandacht te kunnen pakken door het vernomen van EPO???
Heb het idee dat je denkt dat het gros hier zwaar aan de verboden middelen is, maar dat is niet zo.
De supplementen die jij noemt zijn zeker goede supplementen op gezondheidsgebied maar de gemiddelde bodybuilder is al veel verder op het gebied van voeding. Vergeet niet dat de atletiek en fietswereld juist vaak naar de krachtsportwereld kijkt op zoek naar de nieuwste trends op het gebied van voeding en supps.

Waarom is chemisch rommel en natuurlijk wel goed dan?
Geef mij maar het chemische als het beter werkt.

Sportfood.nl zei:
Vreemd dat je denkt onze aandacht te kunnen pakken door het vernomen van EPO???
Heb het idee dat je denkt dat het gros hier zwaar aan de verboden middelen is, maar dat is niet zo.
De supplementen die jij noemt zijn zeker goede supplementen op gezondheidsgebied maar de gemiddelde bodybuilder is al veel verder op het gebied van voeding. Vergeet niet dat de atletiek en fietswereld juist vaak naar de krachtsportwereld kijkt op zoek naar de nieuwste trends op het gebied van voeding en supps.

Sommigen denken alles behalve een multi-vit al verboden is.....

• Topic Starter Topic Starter
IKKE zei:
Waarom is chemisch rommel en natuurlijk wel goed dan?
Geef mij maar het chemische als het beter werkt.

Omdat het lichaam went aan chemisch aangemaakte stoffen en na lange tijd die zelfs gaat afstoten...bij natuurlijke stoffen heb je dit niet...

Kijk naar het wielrennen in Belgie...jaren niks,noppes tot er een paar gaan luisteren zijn...prestaties omhoog...

leukert zei:

wat moet een bodybuilder nu met EPO ?

en nee is geen onzin, ephedra is ook natuurlijk, en werkte prima, dus we staan wel open voor natuurproducten ;)

leukert zei:
Hallo ik ben nieuw op dit forum...wat mij opvalt is dat velen hier vanalles slikken, vooral chemische rommel dan...
Whaha je doet je naam wel eer aan :roflol:

De meeste BB's die serieus bezig zijn hebben hun voeding al een tijdje op orde voor de naar de 'chemische rommel' grijpen.

Toch welkom :)

I smell hostility :P.
ik heb ns even naar je spulletjes gegoogled, en t klinkt redelijk interessant. alleen EPO is iets waar een BB niets aan heeft, want BB is anaeroob.
koninginnebrij is wel iets heel moois, da's pas echt een bulkmiddel. t is alleen niet voor mensen gemaakt, maar voor bijen ;). de chemische mass gainers zijn wél voor mensen gemaakt, dus zou het logisch zijn dat deze een beter en veiliger effect hebben op ons.

MetalMan zei:
I smell hostility :P.
ik heb ns even naar je spulletjes gegoogled, en t klinkt redelijk interessant. alleen EPO is iets waar een BB niets aan heeft, want BB is anaeroob.
koninginnebrij is wel iets heel moois, da's pas echt een bulkmiddel. t is alleen niet voor mensen gemaakt, maar voor bijen ;). de chemische mass gainers zijn wél voor mensen gemaakt, dus zou het logisch zijn dat deze een beter en veiliger effect hebben op ons.

eq is ook niet voor mensen gemaakt, maar wel toepastbaar.. net als koninginnebrij

leukert zei:
Omdat het lichaam went aan chemisch aangemaakte stoffen en na lange tijd die zelfs gaat afstoten...bij natuurlijke stoffen heb je dit niet...

Kijk naar het wielrennen in Belgie...jaren niks,noppes tot er een paar gaan luisteren zijn...prestaties omhoog...

kijk jij maar eens naar de sportgeschiedenis van Belgie, Belgie heeft altijd goede wielrenners gehad, denk maar aan eddy merkx of lucien van impe.
Dus jij denkt dat natuurlijke producten altijd beter zijn? Dus als jij ziek bent ga je maar ff willekeurig wat paddestoelen plukken in het bos want die zijn natuurlijk, dan neem ik wel de chemische medicatie. Verder vind ik je openingspost weinig onderbouwd:
leukert zei:
- spirulina : zit zowat alles in wat je nodig hebt en zeer goed verteerbaar en vooral een goede opname in het bloed t.o.v. chemische supplementen
chemische supplementen zijn juist beter opneembaar, omdat ze er speciaal voor ontwikkeld zijn, denk maar aan CEE, welk aan een esther gebonden wordt voor betere opname. In tegenstelling tot een natuurlijk product zoals bijvoorbeeld erwten welke moeilijk verteerbaar zijn vanwege de cellulosewand.

leukert zei:
- koninginnebrij : bevat enorm veel voedingstoffen en ook een nog onbekend aantal nuttige stoffen (dit wordt trouwens ook aan kinderen gegeven die slecht groeien met succes) eigenlijk ideaal voor ecto's
Welke stoffen?
btw: koniginnebrij is gemaakt voor bijen, je gaat toch ook geen hondevoer eten?

leukert zei:
- acerola : deze neem ik er gewoon bij voor de vit. C(100% opneembaar in het bloed omdat het natuurlijk is) en de bioflavoniden
Zie iets hoger, het is niet omdat iets natuurlijk is dat het beter opneembaar is

leukert zei:

creatine is ook een natuurlijk stof, het zit gewoon in varkensvlees, steak,...
Maar omdat het in potjes verkocht wordt is het voor jou geen natuurlijk product meer?

test is ook natuurlijk :D

zolang sups in nederland, na een geruime tijd op de markt geweest te zijn, toegestaan zijn is er niks mee aan de hand.. we zijn hier redelijk streng..

ik hoopte toch nog wat tegenargumenten te verwachten van de topicstarter.
Eerst klagen dat er niemand antwoord en als er dan wel iemand antwoord zich niet meer laten zien

Ik vind het stukje die je in het begin geschreven hebt oke maar dit niet echt:

Welke stoffen?

Dus honing zou niet voor mensen zijn!? Koninginnebrij bevat veel meer voedingsstoffen dan honing.Maar daarmee wil ik niet zeggen dat je erdoor zal groeien gewoon gezonder zijn.
Zie iets hoger, het is niet omdat iets natuurlijk is dat het beter opneembaar is
Ik weet niets over die opneembaarheid maar wat ik wel weet is dat die bioflavoniden vitamine c krachtiger zouden maken.

En nog iets over chemische middelen als je bedoeld aminozuren. Ik dacht dat je lichaam daar aan gewoon werd.

groet

Marter zei:

Welke stoffen?

Dus honing zou niet voor mensen zijn!? Koninginnebrij bevat veel meer voedingsstoffen dan honing.Maar daarmee wil ik niet zeggen dat je erdoor zal groeien gewoon gezonder zijn.
Ik weet niets over die opneembaarheid maar wat ik wel weet is dat die bioflavoniden vitamine c krachtiger zouden maken.

En nog iets over chemische middelen als je bedoeld aminozuren. Ik dacht dat je lichaam daar aan gewoon werd.

groet
Beetje biologie: in een bijenkolonie wordt aan een bij, de toekomstige koniging koniginnebrij gegeven waardoor ze vele groter wordt dan andere bijen. Maar om daarmee te geloven dat dit voor mensen werkt...
Net als een zilverruggorilla die 200kg aan spieren weegt. Moest je een aap zijn'voedingsschema' overnemen ga je echt geen 200 kg aan spieren gaan wegen. Wat voor het ene organisme werkt werkt niet voor het andere.

Marter zei:

Welke stoffen?

groet

er zijn AZ die niet in het lichaam aangemaakt worden en dus dagelijks dienen opgenomen te worden. Dus je lichaam gaat daar echt niet aan wennen.

Sinlath zei:
wat moet een bodybuilder nu met EPO ?

en nee is geen onzin, ephedra is ook natuurlijk, en werkte prima, dus we staan wel open voor natuurproducten ;)

Ephedra is natuurlijk maar je lichaam went er wel heel snel aan. Dus dat er bij natuurlijke middelen geen gewenning optreed is in mijn ogen gewoon onzin.

Terug
Naar boven