XXL Nutrition

Nauwelijks spierpijn met nieuw schema

barebald

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
884
Lengte
1m78
Massa
90kg
Nieuw schema gemaakt, maar heb nauwelijks spierpijn.. alleen na dagen waar ik echt zwaar ga (denk aan rug dagen met DL, benentraining). Benen lopen sowieso voor, vandaar 2 oefeningen voor quads.
1,5 min rust tussen sets. Form altijd goed en voer alles rustig/langzaam uit.

Schema is als volgt:

Maandag borst/schouders/triceps
Incl BP 4x10
BP 3x8
Flies 4x10
Side raise 4x10-12 (meestal superset met dips)
Weighted dips 4x10
Cable upright row 4x10-12
Pushdowns 3x12

Dinsdag benen
Backsquat 4x10
Lunges 3x12
Calf raises 4x20
1 leg calf raises 4x15-20

Woensdag rug/biceps
DL 4x5
DB row 4x10
Lat pulldown 3x10
BB curl 3x8-10
Incl bicep curl
Cable curl 3x10
BOR cable voor rear delt

donderdag borst/schouders/tri
Incl flies 4x10
BP 3x10
Flies 3x8
Side raises 3x10-12
OHP 3x8-10
Rear delt raise 3x10-12
Pushdowns 3x12

vrijdag benen
Front squat 4x10
Lunges 3x12
1 leg calf raises 4x20
Calf raises 4x20

zaterdag rug/bi
Reversed grip pull up 50 reps
Incline db row
Reversed grip lat pulldown
Hammer curl 3x8-10
BB curl 3x8
Bicep curl 3x10
Rear delt raise 3x10

Spierpijn betekent niet automatisch spiergroei, ook zonder spierpijn groeien je spieren.
Ik vind je schema wel een erg hoog volume hebben, 6 oefeningen voor je biceps is echt niet nodig.
2 oefeningen voor biceps op weekbasis is al voldoende, hooguit 3 oefeningen.
Als je alle spiergroepen graag 2 x per week wilt trainen, zijn er betere mogelijkheden, zoals ub/lb.
Tenzij je natuurlijk aan AAS zit, dan is het een ander verhaal, maar daar ga ik niet vanuit.

Kom op man, je zit al zolang op dit forum en dan kom je met zo'n vraag? Ik snap dat sommige mensen hier alleen komen om te trollen, maar leer je dan helemaal niks?..

(inb4 je trollt nu gewoon..)

• Topic Starter Topic Starter
Spierpijn betekent niet automatisch spiergroei, ook zonder spierpijn groeien je spieren. Ik vind je schema wel een erg hoog volume hebben, 6 oefeningen voor je biceps is echt niet nodig. 2 oefeningen voor biceps op weekbasis is al voldoende, hooguit 3 oefeningen. Als je alle spiergroepen graag 2 x per week wilt trainen, zijn er betere mogelijkheden, zoals ub/lb. Tenzij je natuurlijk aan AAS zit, dan is het een ander verhaal, maar daar ga ik niet vanuit.
Heb hiervoor UB/LB gedaan, maar merkte daarbij dat ik onbalans in spieren ontwikkelde doordat sommige beter/meer werden getraind dan andere. Ik weet dat spierpijn niet direct een 'referentie' is naar spiergroei, maar nauwelijks spierpijn kan ik me toch niet voorstellen.. Volume was ik ook aan het denken inderdaad, maar dan niet specifiek bij biceps. Gehele schema meer.
Kom op man, je zit al zolang op dit forum en dan kom je met zo'n vraag? Ik snap dat sommige mensen hier alleen komen om te trollen, maar leer je dan helemaal niks?.. (inb4 je trollt nu gewoon..)
Ik lees nooit dit soort topics (srs) kom hier alleen om te trollen
heb dit gewoon nog nooit meegemaakt..

Heb hiervoor UB/LB gedaan, maar merkte daarbij dat ik onbalans in spieren ontwikkelde doordat sommige beter/meer werden getraind dan andere. Ik weet dat spierpijn niet direct een 'referentie' is naar spiergroei, maar nauwelijks spierpijn kan ik me toch niet voorstellen.. Volume was ik ook aan het denken inderdaad, maar dan niet specifiek bij biceps. Gehele schema meer.

Ik heb zelf ook echt nog nooit spierpijn gehad in me bovenrug, boeit me ook niet zo veel, bovenrug groeit hard dus ja. Als je gewoon goed traint, eet en rust, zou ik me geen zorgen maken om spierpijn.

Ik doelde ook niet perse op biceps, dat was gewoon een voorbeeld.
Je totale volume ligt veel te hoog.

Wel of geen spierpijn is geen indicatie van wel of geen goede training, zoals je al zei.
Dit is dus ook gelijk je antwoord.

Het kan dat je lichaam nu gewoon goed hersteld, prima toch?
Niet aan denken en gewoon lekker training.

Ik train regelmatig zonder spierpijn te krijgen, dit is bij de meeste vrij normaal.

Ook mee eens trouwens dat je aantal reps wel naar beneden mogen, maar als ji hier goed op groeit, dan is het gewoon goed. Ieder zijn voorkeur en je kent jouw lichaam zelf het beste.

Is het de bedoeling dat je spierpijn krijgt dan?

Terug
Naar boven