Maar 10 rebounds

Overigens, wat een leuk seizoen t.o.v vorig jaar waarbij we al op voorhand wisten; miami vs indiana in de ECF..en in het westen OKC of SA ..
Enkele vaststellingen (en verwachtingen) tot nu toe :
( F = finals , CF = Conference Finals, C = contender, P = playoff team)
EAST :
1. Raptors & Wizards zijn potentiële ECF teams. CF
2. Cleveland heeft nog veel werk voor de boeg (loopt stroef maar ik verwacht na all star break toch het team dat iedereen voor ogen heeft, ik denk dat ze 2e of 3e worden in de EC) CF / F
3. Chicago valt & staat met Derrick Rose. Zelfs met al hun aanwinsten zal het lot van Chicago bepaald worden door de gezondheid van Rose. ++ aanwinst van P. Gasol CF/ F
4. Miami kan een upset worden in de playoffs, veel goede aanwinsten ter vervanging van Lebron. P
5. Atlanta is mogelijks een outsider (Horford, Milsap, Teague, Korver) P
WEST :
1. Memphis is een legitieme contender, het enige wat ze in mijn ogen ontbreken is een persoon die voor instant offence kan zorgen (een type zoals jamal crawford, JR Smith, Reggie Jackson etc..) CF
2. Golden State heeft reuze stappen gemaakt in mijn ogen. Hun offense loopt zo vlot (mede dankzij de upgrade van hun coach in Kirr) en ze hebben vrijwel alles wat een kampioen vormt + een MVP in Curry (En Thompson die als een echte All star speelt) F
3. Portland heeft een betere bench t.o.v vorig jaar (Blake & Kaman) dus ik verwacht dat ze het elke ploeg moeilijk kunnen maken maar ik denk niet dat ze het tot de cf zullen geraken, semi-finals is eerder hun max. C
4. Houston speelt beter dan vorig jaar ook al zijn ze 3 starters kwijt (raar maar waar; Parsons, Lin & Asik). Ariza past beter in de offense dan Parsons & Beverly speelt ook beter dan vorig jaar & een leuke aanwinst van Terry die toch op en goede dag een ploeg pijn kan doen. Alles hangt natuurlijk af van Harden & Howard maar zolang dat Howard niet het niveau haalt van toen hij bij de Magic speelde en Harden geen defense speelt elke wedstrijd, schat ik hun kansen niette hoog in. C
5. De Spurs hebben hun ploeg van vorig jaar volledig kunnen behouden dus veel valt hier niet over te zeggen. F
6. Dallas heeft in mijn ogen de grootste verbeteringen gemaakt qua rooster met de aanwinsten van Parsons,Chandler, Felton(ok niet zo een aanwinst maar toch goed voor de bank, hehe), Barea, Nelson. Met Ellis & Dirk erbij verwacht ik veel van dit team, vooral in de play offs. Een ervaren team met een top coach die de Spurs vorig jaar tot een Game 7 pushten.. CF
7. Sacramento heeft ondanks het verlies van Isaiah Thomas toch een betere speler voor hun ploeg gekregen, met name Collison, die het spel beter kan verdelen. Gay speelt momenteel met het potentieel dat velen in hem zagen maar er nooit echt uitkwam tot nu toe en dus op All star niveau & dan heb je ook nog Demarcus Cousins die speelt als de beste center in de NBA momenteel (Anthony Davis is een Forward). Desondanks dit alles, schat ik hun kansen niet hoog in, daarvoor is de concurrentie te groot.. max P
8. De Clippers zijn als enige team van vorig jaar niet gegroeid en maken nog steeds dezelfde fouten als vorig jaar. Als je dan ook weet dat je beste defensieve speler niet eens kan laten spelen tot het einde van de wedstrijd omdat hij geen vrijworpen kan omzetten dan ga je volgens mij problemen blijven krijgen. En Blake speelt teveel van de ring weg en neemt onnoemelijk veel jump shots.. voor iemand die fysiek zo begaafd is zou hij eerder meer naar de ring toe moeten spelen. Paul is de enige die op niveau speelt maar dat gaat helaas niet genoeg zijn in het westen.. Zo'n getalenteerd team en toch zo weinig van hun potentieel kunnen benutten, *zucht*. CF max
9. Phoenix, New Orleans, Denver (en eigenlijk ook Sacramento) gaan volgens mij onderling moeten bepalen wie het laatste plaatsje van de play offs gaat bemachtigen. Allemaal teams met voldoende goede spelers maar ontbreken net dat tikkeltje om echt een elite ploeg te zijn. Als ik een gok moet wagen.. Phoenix (zure nasmaak van net de play offs vorig jaar te missen gaat hun dit jaar ten goede komen). P
10. OKC !!! Ik geloof er steevast in dat Oklahoma in de playoffs gaan geraken. Durant & Westbrook zullen wel een foutloos parcours moeten afleggen als ze beide terug komen uit hun blessure's, maar ze zijn gewoon te goed om de playoffs te missen. Dit kan volgens mij alleen gebeuren als Durant bv pas in Februari terug komt en OKC staat 20-30 of zoiets. CF
(OKC in de playoffs indien Durant gezond is, indien niet gok ik op Phoenix)
Had nog geprobeerd dit kort samen te vatten, helaas :'D