XXL Nutrition

NBBF / IFBB Hercules 30 maart 2008 Middelburg

Ik ben er ook bij (not on stage;))

Omdat ie offseason is.

Heeft iemand als iets gehoord over aantal inschrijvingen?

Hedwig misschien??

Is er ook een snackbar ?

Snackbar, wat moet je daar doen??
Ey pats, jij woonde toch in Middelburg
is het vanaf station naar de Hercules te doen lopend
of is het tever en moet k met de bus.

Gr.

Als je aan een wedstrijd als deze voor het eerst mee wil doen. Aan welk gewicht moet je dan ongeveer denken bij een lengte van 190 om niet geheel voor lul te staan?

iemand die hierheen gaat vanuit nijmegen en omstreken? kheb een lift nodig ^^

• Topic Starter Topic Starter
Snackbar, wat moet je daar doen??
Ey pats, jij woonde toch in Middelburg
is het vanaf station naar de Hercules te doen lopend
of is het tever en moet k met de bus.

Gr.

Van het station naar de zaal is +/- 15 min lopen, treintaxi 3 min. (deze zijn aan de voorkant links van het station)

Als je gaat lopen moet je via de achterkant eruit en rechtdoor, door een bewoonde buurt ,langs een winkelcentrum als maar rechtdoor tot je bij een BP tankstation bent daar rechts af en je kijkt er recht op .

• Topic Starter Topic Starter
Als je aan een wedstrijd als deze voor het eerst mee wil doen. Aan welk gewicht moet je dan ongeveer denken bij een lengte van 190 om niet geheel voor lul te staan?

Bij z`n lengte is alles tussen de 88 en 92 kg Classic BB, daarboven ben je in de klasse +90 kg. Maar dit hangt allemaal af van de stand van zaken hoe je fysiek eruit ziet.

Ey Hedwig bedankt,
zal kijken of er een bus direct heen gaat
of dicht bij stopt anders ga ik lopen.
Bedankt voor de aanwijzingen.

Gr.

Wat vinden jullie van de promotie door de nbbf voor deze wedstrijd??
Ikzelf vind het eigenlijk een beetje triest. Op de site van de nbbf wordt deze nog altijd alleen als B wedstrijd omschreven. Er is geen adres informatie te vinden, buiten het feit dat het in Middelburg gehouden wordt. Er zijn geen posters/flyers beschikbaar zoals bijv. wel voor de JB Cup in Mijdrecht. Op je mail voor je inschrijving krijg je geen bevestiging terug.
Al met al denk ik dat wanneer je wedstrijden weer op een hoger niveau (kwaliteit/kwantiteit) wil krijgen, zoals de bond wil, je het toch anders zal moeten aanpakken.
Misschien hebben ze nog een functie voor me vrij???

Een ietwat corrigerende tik voor Hedwig

Daar kan ik heel kort over zijn. Om de YBF te vergelijken met de NBBF NK is al een beetje kortzichtig. Om de Eemonds Cup uit te roepen als de wedstrijd dat betere atleten had dan de NK is een beetje kort door de bocht. Ten eerste al die zg grote atleten die op de eemonds cup hebben gestaan zullen toch vroeg of laat op de NK hebben moeten staan om door te stromen naar de EK en verder, tenzij er hier beweert wordt dat die atleten alleen de eemonds cup doen en dan direct door konden gaan naar de EK enz van de IFBB ? Ik denk het niet, dus ligt het eerder aan de atleet(en) zelf of ze deel willen nemen aan de NK en dat zegt meer over de atleten dan over de kwaliteit van de NK.

Hoedan ook dit jaar zullen we zien wie echt is en wie niet, het is de jaar van de waarheid. Ben je een top atleet dan zien we je op de NK, zoniet mis je meer dan je, je kan indenken. (sowiezo deelname aan een mooie show)

En wat betreft C en B atleten, je moet ergens beginnen en ik kan er alleen respect voor hebben dat deze aankomende atleten het durven om op het podium te staan ten opzichte van de zg grote jongens die niet eens durven optetreden op de NK..

Beste Hedwig,

Laten we het a.u.b. sportief houden! Uitspraken als hierboven dat het kortzichtig is om de YBF met de NBBF te vergelijken getuigt van weinig tot geen respect in mijn beleving. Volgens mij is de YBF nog steeds de "kweekvijver" voor de NBBF en is het hele Internationale (lees selectie) team afkomstig van de YBF/WFF Nederland.

Al deze atleten zijn ergens begonnen voordat zij aan een NK bij de NBBF/IFBB deelnamen. Dat de NBBF/IFBB beschikt over een subsidiepot waar wedstrijden en uitzending van bekostigd worden maakt het voor jullie iets makkelijker om wedstrijden te organiseren en uitzending te realiseren. Echter hebben jullie in het verleden op andermans inzet en goodwill meegelift. Lees Delftzijl, de S&F Cup en zo ook jou Hercules Cup. Ik kan me niet herinneren dat de NBBF door eigen inzet 84 atleten op het podium heeft gehad. Met alle respect nog steeds voor iedere bond en elke atleet heeft de YBF wel een vol podium door eigen inzet en samenwerking met de atleten. Ik betreur het dan ook dat de NBBF pretendeert de enige te zijn, want geloof me zonder al die andere bonden/organisatoren die met hun passie voor deze sport wedstrijden organiseren zonder subsidiepot waren jullie de afgelopen jaren nergens geweest. En dit bedoel ik niet respectloos, maar vind dat ik je op je vingers moet tikken namens ons allen.

Dit jaar organiseren jullie voor het eerst weer een traject zoals de NBBF bedoeld was. Chappo daarvoor en ik wens jullie daar heel veel succes mee. Laat uitspraken als "het jaar van de waarheid, wie echt is en wie niet" a.u.b. achterwege. Zonder de nieuwe aanwas is er geen doorstroming, zonder atleten heb je geen wedstrijd, geen bond, geen NK, EK of WK. En als je dan ook nog C atleten gaat schorsen omdat ze met een andere bond willen meedraaien, heeft dit niets meer met sportiviteit of passie voor de BB sport te maken. Dit duid mijn inziens op Bobo gedrag. Met schorsingen bij de newfaces demotiveer je atleten. Zoals deze schorsingsregel bij de NBBF/IFBB bedoeld is geld dit voor A of B atleten waarin de NBBF "geinvesteerd" heeft met subsidiegelden. Dan is het niet netjes als de atleet gaat "shoppen" bij collega bonden. Vind jij nu werkelijk dat dit ook van toepassing is voor C atleten.

Ik blijf van mening, laat de atleet vrij en geef ze de kans door hun vertrouwen in- en samenwerking met organisatoren/bonden een goede wedstrijd neer te zetten. De een kan niet zonder het ander. Atleten moeten met plezier hun wedstrijdtraject kunnen volbrengen. Hoe krampachtiger je probeert dingen vast te houden des te sneller raak je het kwijt... Ik wens alle organisatoren/bonden ook dit jaar weer succesvolle wedstrijden toe. En voor de Atleten , respect voor jullie allemaal en heel veel succes met jullie voorbereiding aan welke wedstrijd jullie ook gaan deelnemen.

Sportieve groet,
Diana kamies
Your Body Federation;)

Terug
Naar boven