AndroidHealthClinic

"Nederlanders willen vechten in Syrië"

  • Topic starter tbeest
  • Startdatum
  • Reacties 56
  • Weergaven 3K
  • Volgers 11

Bezoekers in dit topic

Leden van de extremistische moslimgroep Sharia4Belgium zouden volgens sommige bronnen meevechten in de burgeroorlog in Syrië. De veiligheidsdiensten zijn bezorgd voor wat er kan gebeuren als die jongeren terugkeren naar België.


Volgens de krant De Standaard zou het gaan om een zeventigtal jongeren tussen 17 en 25 jaar uit Antwerpen, Mechelen, Brussel en Vilvoorde. Ze zouden uit de entourage komen van de inmiddels opgedoekte groep Sharia4Belgium.

Ze vechten niet met het 'Vrije Leger' maar met allerlei extremistische salafistische groepen die het vooral gemunt hebben op het alawitische regime van Assad.

Andere jongeren uit België zouden dan weer opgedoken zijn bij radicale moslimmilities in Jemen en in de Russische deelrepubliek Tsjetsjenië.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/Syrie/130311_Belgen_Syrie

Prachtig, salafisten opgeleid in Europa meevechtend in Syrie met groepen die door Europa en de VS als terreurgroepen zijn bestempeld en samenwerken met Al Kaida.

Ik verwacht binnenkort een tegemoetkoming vanuit Arabie vanwege onze vrijheid van godsdienst in het Westen waardoor die gasten hier hun extremisme konden ontwikkelen en nu kunnen vechten voor de extremisten. En graag een dankwoord in de krant, pagina groot.

Nee prachtig die islam in Europa, mogen we vooral niet kritisch op zijn want dan ben JIJ de racist en de populist en weet ik het wat. Er moet kennlijk eerst weer een aanslag zijn in Europa voor men beseft wat er eigenlijk speelt.
 
Laatst bewerkt:
Laten we hopen dat ze daarna richting Israël trekken om hun moslimbroeders in Palestina te helpen
 
Nederland is een van de grotere leveranciers van jihadstrijders voor onder meer Afghanistan, Somalië en Syrië. Volgens de NOS gaat het om een snel groter wordende groep van momenteel zo’n honderd Nederlandse moslims die in zulke landen gaan oorlogvoeren.

Het overgrote deel van de strijders zou in Syrië zitten en de meesten hebben zich volgens de NOS aangesloten bij de extremistische Jabhat al-Nusra-beweging. Al-Nusra streeft naar het vestigen van een islamitische staat in Syrië zodra president Bashar al-Assad is verdreven.

Het zou niet alleen gaan om jongeren. Ook dertigers die in Nederland een gezin achterlaten zijn naar Syrië afgereisd.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/12/nederland-groot-en-snel-groeiend-leverancier-jihadstrijders/


Laat ze bij terugkomst maar een aanslag plegen in Nederland. De dag erop bedank ik eerst de pvda nogmaals voor het bevorderen van de islam in Nederland de afgelopen 50 jaar en hoop ik dat Nederland weer wakker wordt want de 'stap voor stap' methode werpt zijn vruchten af voor de moslims.

In het mooiste geval hebben ze ('NL'terroristen in Syrie) hun religieuze opvoeding in NL gehad in een gesubsidieerd lokaaltje met een imam die dan een uitkering kreeg omdat hij nergens kon werken vanwege zijn geloof. (5 keer bidden, niet met vrouwen en ongelovigen samenwerken etcetera, etcetera).
 
Laatst bewerkt:
Uit naam van staatsveiligheid en ook voor de burgers in Nederland, zouden deze 'strijders' preventief ergens naar toe moeten verdwijnen. Een plek waar ze nooit het levenslicht meer zien.
 
Niet terug laten komen kan ik begrijpen, maar preventief opruimen?
 
Interessant.

Oh wacht, topic is gestart door tbeest.
 
Niet terug laten komen kan ik begrijpen, maar preventief opruimen?

Ja beetje erg vind ik t ook. Jammer genoeg is niet meee binnenlaten niet effectief, omdat je makkelijk binnen komt als je wil en alsnog dan extra strijders kan rekruteren etc. Rigoureuze oplossing dan maar in het belang van veel meer burgers.
 
Ja beetje erg vind ik t ook. Jammer genoeg is niet meee binnenlaten niet effectief, omdat je makkelijk binnen komt als je wil en alsnog dan extra strijders kan rekruteren etc. Rigoureuze oplossing dan maar in het belang van veel meer burgers.

Hoezo niet effectief, volgens mij kunnen ze gewoon bij de grens tegen gehouden worden (op het lijstje van interpol zetten ofzo)
Volgens de belgische wet is het dienen in een vreemd leger een crimineel feit (als ik zo vluchtig google) dus zouden ze bij terugkomst gevangen kunnen worden. En ik kan me ook vaag herinneren dat er in onze wet ook iets negatiefs stond over het dienen in een vreemd leger.

Overigens zijn er ook Nederlanders en Belgen die in het Israëlische leger dienen (waar w8 tbeest op :O)
Zij die daar over nadenken ook preventief ruimen?
 
Hoezo niet effectief, volgens mij kunnen ze gewoon bij de grens tegen gehouden worden (op het lijstje van interpol zetten ofzo)
Volgens de belgische wet is het dienen in een vreemd leger een crimineel feit (als ik zo vluchtig google) dus zouden ze bij terugkomst gevangen kunnen worden. En ik kan me ook vaag herinneren dat er in onze wet ook iets negatiefs stond over het dienen in een vreemd leger.

Overigens zijn er ook Nederlanders en Belgen die in het Israëlische leger dienen (waar w8 tbeest op :O)
Zij die daar over nadenken ook preventief ruimen?

Uiteraard, wanneer zij betrokken worden bij praktijken zoals radicale moslims die uitvoeren in Syrië. Onthoofdingen, executies, messentrekkers hebben geen goede invloed. Vechten in het leger van Israël een beetje op de achterhoede is minder ingrijpend meestal lijkt mij, lekker relatief veilig met goed materieel enzo. Alsnog zorgen dat ze niet meer binnen komen, het gevaar met syrië is niet alleen het vechten in een bloedige strijd, maar ook het contact met radicale organisaties die mensen hier willen vermoorden.(daar ook). Dat maak je minder mee met Joden wat betreft westerlingen
 
En we hebben een verhoogde terreurdreiging:

Terreurdreiging Nederland verhoogd naar ‘substantieel’

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft het dreigingsniveau terrorisme verhoogd van beperkt naar substantieel. De kans op een aanslag in Nederland of op Nederlandse doelen in het buitenland is toegenomen.

Ook de recente turbulente ontwikkelingen en staatsomwentelingen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten de afgelopen jaren hebben veel ruimte gegeven aan de bloei van Jihadistische netwerken. Jihadistische organisaties kunnen zich eenvoudig vestigen in deze landen zegt de NCTV


Prachtig die oprukkende islam in Nederland en Europa en zelfs in gebieden waar de islam al was wordt deze dominanter/extremer.

Maar blijft mooi die verrijking....

Laatste alinea is natuurlijk volkomen waarheid, praktijk wijst het uit. Gelukkig heeft het Westen een beetje geleerd door niet echt in te stemmen mat manschappen en wapens aan de 'rebellen' in Syrie want het gaat alleen maar het ene kwaad verdrijven voor het andere.

Van die vredesduiven die zeggen dat het Westen moet ingrijpen en de rebellen helpen weten niet wie de rebellen zijn.
 
Laatst bewerkt:
De vegan streaker zal die Syriers wel de stuipen op het lijf gejaagd hebben. (konden ze hem niet houden daar ofzo)

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...3/03/14/Vegan-Streaker-was-ook-in-Syrie.dhtml

media_xl_1566398.jpg
 
En de eerste dode die banden had met NL is dood:

Een Nederlandse jihadstrijder is gedood in Syrië. Het zou gaan om de 20-jarige Mourad M. uit Delft.


Mourad strijdt samen met zijn oudere broer in Syrië. Hoe hij precies om het leven is gekomen, is nog niet duidelijk. De AIVD wil zijn dood bevestigen noch ontkennen.

De Volkskrant meldt op basis van 'bronnen in de Marokkaanse gemeenschap' dat hij onlangs heeft gebeld met zijn moeder in Rotterdam. Zij smeekte hem terug te keren, maar de moslimstrijder weigerde dat.



Nu nog wachten op het eerste retourtje dat hier een aanslag of poging daar toe gaat ondernemen.


Hier trouwens zo'n oproep om mee te vechten, het kanaal staat vol propaganda om je op te offeren voor de islam: [Link niet meer beschikbaar]
 
'Mourad was een goede jongen'

Vandaag sprak Eelco Bosch van Rosenthal met een vriend van Mourad. Hij vertelt dat Mourad "een goede jongen" was. "Zeker weten. Hij haalde wel eens kattekwaad uit, maar wie niet? We deden normale dingen: voetballen, naar de stad gaan, soms uitgaan, meisjes."

Verslaggever Robert Bas vertelt op Radio 1 dat Mourad onderdeel was een groep van zo'n 20 tot 25 jongeren uit Delft.

Langzaam wordt iets meer bekend over de Nederlandse jihadstrijder Mourad, die vorige week omkwam in Syrië. Hij zou onder meer geradicaliseerd zijn omdat zijn vader overleed. Daardoor ging van hij van school Volgens leerlingen werd hij daarna steeds radicaler.

http://nos.nl/op3/artikel/486529-mourad-was-een-goede-jongen.html


Zijn vast aaaaallllemaaal goede jongens...jaaaajaaa.
 
Laatst bewerkt:
Meisjes?

Dat is haram in de Islam, k*tmoslim is hij dus

---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 14:33 ----------


Vandaag sprak Eelco Bosch van Rosenthal met een vriend van Mourad. Hij vertelt dat Mourad "een goede jongen" was. "Zeker weten. Hij haalde wel eens kattekwaad uit, maar wie niet? We deden normale dingen: voetballen, naar de stad gaan, soms uitgaan, meisjes."

Verslaggever Robert Bas vertelt op Radio 1 dat Mourad onderdeel was een groep van zo'n 20 tot 25 jongeren uit Delft.

Langzaam wordt iets meer bekend over de Nederlandse jihadstrijder Mourad, die vorige week omkwam in Syrië. Hij zou onder meer geradicaliseerd zijn omdat zijn vader overleed. Daardoor ging van hij van school Volgens leerlingen werd hij daarna steeds radicaler.

Oja, ze zijn toch zo lief meneer
 
Back
Naar boven