Fitness Seller

Nederlanders zijn het slimst van europa

ten eerste, slimheid heeft niks te maken met intelligentie. Ten tweede, is er geen concesnus over wat intelligentie nu eigenlijk is . ten derde weet men zelf niet of iq-tests nu eigenlijk wel intelligentie testen.
Ten vierde weet men ook niet hoe men aan z'n kandidaten kwam bij het voeren van dergelijk onderzoek.

Enz...
"Slimheid" = intelligentie. Jij bedoelt wijsheid. Slim & wijs worden altijd door elkaar gehaald.

Belgen toch,geef niks hoor.We begrijpen ze wel.:D

Ik heb slimheid en wisheid helemaal niet verward. Het was tkok die vermoedde dat ik wijsheid bedoelde maar ik bedoelde wel degelijk slimheid. Dat schreef ik ook. Maar ja, lezen wordt voor velen steeds moeilijker.

Binnenkort scheuren we ons af van Wallonië en dan prijkt Vlaanderen bovenaan.
Dacht net hetzelfde, wie heeft het beste onderwijs/universiteiten, dokters etc? Zelfs met de Walen erbij halen we de 100 gemiddeld nog, kan je nagaan :D

Dit is hier trouwens al eens gepost en bericht is meer dan een jaar oud.

Dacht net hetzelfde, wie heeft het beste onderwijs/universiteiten, dokters etc? Zelfs met de Walen erbij halen we de 100 gemiddeld nog, kan je nagaan :D

Belgie staat heel hoog op de internationale lijsten. In ons ziekenhuis hier in oost-vlaanderen ziijn er heel veel dokters die hier in blegie hun opleiding volgen omdat we net zo goed zijn.
Onze universiteiten zijn zowat iedere week in het nieuws met een nieuwe ontdekking of vooruitgeng.

Maar ja, ik weet best dat dat artikel lichte literatuur is die niet te ernstig moet worden opgevat.

Belgie staat heel hoog op de internationale lijsten. In ons ziekenhuis hier in oost-vlaanderen ziijn er heel veel dokters die hier in blegie hun opleiding volgen omdat we net zo goed zijn.
Onze universiteiten zijn zowat iedere week in het nieuws met een nieuwe ontdekking of vooruitgeng.

Oh, welke dan?

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter

Maar ja, ik weet best dat dat artikel lichte literatuur is die niet te ernstig moet worden opgevat.

Wist je dat er ook belgen zijn die hun eigen land niet kunnen spellen.:D

Wist je dat er ook belgen zijn die hun eigen land niet kunnen spellen.:D
Wist je dat als het woord in het begin van de zin juist gespeld is men spreekt van een typfout :D (ok deelteken ontbreekt in zijn zin, als je echt wilt mierennken).

Wat is het gemiddelde IQ van een Waal ongeveer? 80???

wie zegt dat slimheid intelligentie is?? Zoek maar eens op wat intelligentie is. er zijn tientallen definities;
Jij zegt dat "slimheid"(is trouwens een niet bestaand woord) niets met intelligentie te maken heeft. Als je slim bent ben je ook intelligent.

Zie je wel dat ik slim ben :D

Jij zegt dat "slimheid"(is trouwens een niet bestaand woord) niets met intelligentie te maken heeft. Als je slim bent ben je ook intelligent.

Wie zegt dat?? Wie zegt wie slim is ook intelligent is??

ps: slimheid is wel degelijk een bestaand woord.

:D We staan hier ook boven de belgen..

Enige wat lomp is aan die site is het feit dat er in de url staat "..Top100..", bovenaan de lijst staat Top 500 en de lijst loopt van 1-99.

HAngt er ook van af welke universiteiten men vergelijkt. Menswetenschappelijke, of exacte..

Intelligentie. Zin en onzin - Vittorio Busato

In het kort heeft u een indruk kunnen krijgen van het soort wetenschappelijke discussies dat over intelligentie wordt gevoerd. Wat intelligentie precies is, daar zal ongetwijfeld nog lang over worden getwist. De meeste onderzoekers kunnen zich tegenwoordig wel vinden in een opvatting dat intelligentie in elk geval te maken heeft met het zo adequaat mogelijk omgaan met en naar de hand zetten van je omgeving. Maar een hoog IQ hoeft geen garantie te zijn dat je dat ook daadwerkelijk doet.

Een anekdote uit Sternberg (1997) illustreert dit op ludieke wijze. Twee jongens, Thomas en Kasper, maken een wandeling in een nationaal park. Thomas is de smart guy, die de hoogste cijfers haalt en door zijn ouders en medeleerlingen als heel intelligent wordt beschouwd. Kasper gaat daarentegen steeds met moeite over en scoort op intelligentie-tests niet hoger dan gemiddeld. In dat park zien de jongens plots niet ver van hun vandaan een gevaarlijke en hongerige beer. Thomas heeft al snel uitgerekend hoe snel de beer bij hen zal zijn. Hij raakt in paniek; een beer rent immers sneller dan een mens. Tot zijn verbazing ziet hij dat Kasper zijn wandelschoenen vervangt door zijn joggingsschoenen. Als Thomas vraagt naar de zin ervan, ze kunnen die beer niet voorblijven, antwoordt Kasper: "Nee, maar zo ben ik wel sneller dan jij."

Terug
Naar boven