AndroidHealthClinic

Nederlanders zijn het slimst van europa

ik weet niet of jullie slimmer zijn dan ons, maar wat ik wel weet is dat jullie veel beleefder en vriendelijker zijn dan ons.

Is me gisteren in Terneuzen terug opgevallen, jullie zeggen allemaal vriendelijk goeiendag en beginnen altijd spontaan een gesprek aan te gaan.
ook had ik geen kleingeld bij me voor de parkeerautomaat, toen gaf er mij daar een nobele onbekende 2 euro (kon niet wisselen) hier zie ik dat niemand zomaar doen.

Volgens mij had je gewoon een lucky day.

Volgens ene prof. Richard Lynn van de universiteit in Ulster heeft hij een betere IQ lijst.Oa: Italië 102,5. Nederland 101,5 Noorwegen 100,5 België 100,33. Duitsland 99,33 en op de bodem Servië met een IQ van 89,0.

Die kerel is een autoriteit op dit gebied en heeft er een heel boek over geschreven.

En voor iemand zegt: haha zelfs dat onderzoek zegt dat Nederlanders toch ietsje slimmer zijn: ja , maar wel tegenover ALLE BElgen, dus ook de Walen en Brusselaars. En we weten allemaal dat Brussel vol met allochtonen zit waarvan de intelligentie niet bepaald het gemiddelde helpt te doen stijgen. Walen zelfde verhaal.

Vlaanderen staat wetenschappeliijk gezien aan de absolute top, en ik voel me dan ook sowieso geen Belg meer maar wel Vlaming.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens ene prof. Richard Lynn van de universiteit in Ulster heeft hij een betere IQ lijst.Oa: Italië 102,5. Nederland 101,5 Noorwegen 100,5 België 100,33. Duitsland 99,33 en op de bodem Servië met een IQ van 89,0.

Die kerel is een autoriteit op dit gebied en heeft er een heel boek over geschreven.

En voor iemand zegt: haha zelfs dat onderzoek zegt dat Nederlanders toch ietsje slimmer zijn: ja , maar wel tegenover ALLE BElgen, dus ook de Walen en Brusselaars. En we weten allemaal dat Brussel vol met allochtonen zit waarvan de intelligentie niet bepaald het gemiddelde helpt te doen stijgen. Walen zelfde verhaal.

Vlaanderen staat wetenschappeliijk gezien aan de absolute top, en ik voel me dan ook sowieso geen Belg meer maar wel Vlaming.

Uhh,amsterdam staat op 1 kwa iq gemiddelde.Zal wel komen doordat er bijna geen buitenlanders wonen.:rolleyes:

En toch durf ik te beweren dat Wallonie+Brussel samen achterlijker is dan al jullie domme steden samen :rolleyes:

Rotterdam/almere lijkt me nou ook niet echt een stad vol met einsteins.. allochtoon of autochtoon.

Imo is deze discussie troep. Zelfde als zeggen dat alle n*gers lui zijn en dan met statistieken van werkuren van verschillende n*gers binnen de negercommunie aan komen zetten waarop je alle schuld van de vooroordelen afschuift op een bepaalde groep n*gers die net wat minder werkt dan de rest. Gaat nergens meer over.

Precies, maar dat stuk onder de rivieren helpt ons ook niet echt.

Vlaanderen en Wallonië zijn grondwettelijk 2 verschillende gemeenschappen, dus je zou het wel appart kunnen bekijken.

Richard Lynn en zijn onderzoek over iq en ras vind ik nogal dubieus, en er is ook veel critiek over. Zowieso is ieder onderzoek wat verband houdt met iq en ras nooit helemaal objectief omdat, 1): iq nooit geheel objectief te meten en interpreteren is 2): het een gevoelig onderwerp waardoor meestal om politieke redenen resultaten altijd iets gebogen worden naar de 'waarheid' van de onderzoeker of externe instantie.

Wat betreft Brussel en Vlaanderen: ik geloof dat Brussel allochtonen heeft van beide soort: zeer hoog opgeleid en zeer laag opgeleid (immers er zijn veel belangrijke europese instanties gevestigd, ik denk dat de werknemers een toch zeer respectabel iq zullen hebben). Die twee extremen zullen elkaar wel wegstrepen (aannemend dat allochtonen ook worden betrokken in een iq voor Belgen). Vlamingen staat wetenschappelijk zeker aan de top, kijk alleen maar naar hun uitstekende universiteiten. Vlaanderen alleen zou zeer goed Europa's top IQ kunnen hebben.

Gewoon nekschot voor iedereen met een iq lager dan 100 :thumbup:

Haha, ja je noemt daar ook iemand op. Familie is een soap gemaakt door debielen voor debielen, ik vraag me af of je de acteurs dan ook kan vervangen met orang oetangs :roflol:

Je weet zelf ook wel dat er in NL ook dit soort r**ards rondlopen ;)
Het artikel legt toch duidelijk uit hoe het komt dat ze zo slecht scoorde?!

Maar inderdaad , r**ards vind je overal.

Inderdaad, ik had die verbeterde lijst ook gelezen en je kanttekeningen kloppen volgens mij. Niet dat de allochtonen per se dom zijn maar hun iq zal inderdaad waarschijnlijk meestal wel lager liggen dan het Belgische gemiddelde daar dit meestal nieuwkomers zijn die in hun eigen land meestal behoren tot de lagere, armere (en dus vaak ook minder snuggere)klasse war studies niet zo belangrijk zijn. het gaat er dus eigenlijk om dat ons gemiddelde naar beneden wordt getrokken door een toenama aan minder goed opgeleide inwijkelingen. Ik geloof stellig dat er er geen verschil is tussen de intelligentie van veschillende volkeren als deze in dezelfde omstandigheden opgroeien. bijv een somalisch arm kindje die geadopteerd wordt en opgroeid in Nederland.

Terug
Naar boven