Fitness Seller

Nederlanders zijn het slimst van europa

Ja ik vind dat die journalisten met de dag dommer worden. Tegenwoordig zie je dat steeds vaker dat de titel niet overeenkomt met wat in het artikel staat.

Nou ja dommer..het is een commercieel blaadje neem ik aan. Zo'n titel springt eruit, vooral in een land dat verkeert in zware onzekerheid. Zo'n titel zorgt er letterlijk voor dat er meer handen richting de plank gaan om het blaadje mee te nemen naar de kassa.

Waarom zijn de studies van nederland dan een pak gemakkelijker als die van de belgen. Het niveau van een universiteit in nederlands is gelijk aan een hoge school in belgie. Zegt genoeg.

Sterk onderbouwd ook, jij bent zeker cum laude afgestudeerd aan een Belgische universiteit? ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ach wat maakt het allemaal uit.Volgens de geleerde zal de verstandhouding tussen België en nederland in 2012 volledig uit elkaar vallen.

Ach wat maakt het allemaal uit.Volgens de geleerde zal de verstandhouding tussen België en nederland in 2012 volledig uit elkaar vallen.

want dan valt er een meteoriet op brussel ? en zullen de nederlanders zeggen, zie je wel nostradamus had gelijk want dat was een fransoos ?

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
gemiddelde van 107? Nou niet echt iets om zeer trots op te zijn.

En dit onderzoek deugt volgens mij niet, Turken en Maroc bois zijn ook Nederlanders. Ik vraag mij af of die zijn getest.

wat wil je er mee zeggen me broertje doet vwo ... 3de jaar (geen nederlander)

Het is erg grappig jullie te zien discussiëren over de intelligentie verschil tussen belgen en nederlnaders...

wat wil je er mee zeggen me broertje doet vwo ... 3de jaar (geen nederlander)

Er wordt hier gesproken over 'gemiddeld'

Overigens denk ik dat goede schoolresultaten veel meer afhankelijk zijn van motivatie, interesse en discipline dan van hoe goed iemand een i.q. test kan doen.

It's not that I'm so smart, it's just that I stay with problems longer.
(Albert Einstein)

Jonko: tja, wat zal ik zeggen he...ik heb de ramen eens goed open gezet inplaats af en toe de gordijnen open te doen.

Jonko: tja, wat zal ik zeggen he...ik heb de ramen eens goed open gezet inplaats af en toe de gordijnen open te doen.

jeffreyl: tja, wat zal ik zeggen he... je hebt de ramen wel open MOETEN zetten, anders kon de opiumlucht er niet uit.

:o

Waarom zijn de studies van nederland dan een pak gemakkelijker als die van de belgen. Het niveau van een universiteit in nederlands is gelijk aan een hoge school in belgie. Zegt genoeg.

Ik ben net als anderen ook erg benieuwd hoe je hierbij komt. Het artikel dat big T als link heeft opgenomen daarvan ben ik niet onder de indruk. Dat zegt alleen maar iets over het onderzoeksklimaat en dus helemaal niets over het niveau van de hogere opleidingen in Belgie laat staan dat er een vergelijk gemaakt kan worden met andere landen.

Overigens waart hier in Nederland de gedachte rond dat je voor een vervolgstudie dus absoluut niet naar Belgie moet daar dit onder het Nederlandse niveau zou liggen. Het lager onderwijs however scoort in onze ogen wel beter dan dat in Nederland en volgens mij is dat ook waar.

Aan je leeftijd kunnen we zien dat je in Nederland en in Belgie nog niet op de unversiteit kunt zitten, hoe weet je wel dat de niveaus zoveel verschillen?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven