MuscleMeat

Need help!

luckyaa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
23%
Eya mensen,

Nou begin ik helemaal te twijfelen aan mijn trainingen,

ik heb dus een vetpercentage van 23% maar is meeste inwendig, ik wil hier vanaf en spieren kweken, men spieren laten me breder uitzien. Want ik doe beetje cardio 10 minuten ofzo en dan krachttraining.

Ik zie steeds staan dat je kcal nodig bent voor spier opbouw,

Als ik dagelijkse behoefte heb uitgerekend, wat moet ik dan kwijt dus bijvoorbeeld mijn energie behoefte per dag is 2900 (zoals ik uitgerekende) moet ik dan ook zoveel innemen en wat moet ik eraf sporten??

En wat is beste om vet massa kwijt te raken en men spiermassa behouden en laten groeien?

(KT -> Cardio(uurtje ofzo) of net andersom?

Ben even helemaal in de war met die berekeningen van energie behoefte enzo:P

Gr,
Luckyaa

energiebehoefte(kcal) uitrekenen.
aan de hand daarvan een low-carb/cut voedingsschemamaken.
en dmv cardio je vet eraf trainen. dus niet 10 minuten maar 45 min - 60 min.

post je voedingsschemaff.

• Topic Starter Topic Starter
energiebehoefte(kcal) uitrekenen.
aan de hand daarvan een low-carb/cut voedingsschemamaken.
en dmv cardio je vet eraf trainen. dus niet 10 minuten maar 45 min - 60 min.

post je voedingsschemaff.

Voeding schema heb ik nog problemen mee maar heb o.a paar rare dingen en meestal zelfde:

Sport Maandag avond (Krachttraining)
Sport Woensdag avond (Krachttraining)
Sport (soms) Vrijdag avond (Krachttraining)

en af entoe na sporten een Eiwitten shake

7:00 - Magere Kwark 450G + 3 Gekookte EI
9:00 - 2 Tarwe/volkoren brood met Zalm (roze Uit blik) (met dieet margarine)
11:00 - 2 Tarwe/volkoren brood met kipfilet(beleg) (met dieet margarine)
13:00 - 2 Tarwe/volkoren brood met Zalm & Kipfilet(beleg) (met dieet margarine)

15:00 - Mandarijntje en Vruchten kwark (light)

17:00 - 1 Boterham met kipfilet of zalm. (Want we eten thuis pas rond 7

19:00 - Avond eten, Meestal stukje vlees, aardappelen en groente (drink water bij het eten)

En s'avonds lust ik nog wel wat neem ik 2 mandarijnen en boterhammetje of 2

Maar het probleem aan mijn schema is zoals je ook wel ziet dat er ZOVEEL brood in voorkomt ik heb geen idee wat ik anders ipv moet nemen want ben niet zo'n voeding kundige ofzo en zou wel graag gevarieert willen eten want dit begint me te irriteren :P en ik weet dat dat niet goed is dus een aanrader om ipv broodje? En moet nog goed beginnen met deze schema aanhouden.

Mvg,
luckyaa

je kan beter je kh laag houden en je vetten en eiwitten hoog houden. hierdoor zal je veel afvallen. probeer maar wt op te zoeken over low-carb dieeten.
producten die je dan voornamelijk kan eten zijn
pinda's, cashewnoten, walnoten allemaal ongezouten.
rundergehakt
tonijn
pure chocola(+70%)
kwark
druiven
ei (wit)
en voor de aanvulling proteine shake als het nodig is.

op dit forum kan je genoeg vinden. als ik jou was zou ik nog een tijd goed inlezen. ik wist in het begin ook helemaal niks en weet nu nog steeds niet alles maar weet wel genoeg om te weten waar ik mee bezig ben. wat ik wil zeggen begin nooit ergens aan als je niet weet wat je doet. dus lees je nog maar goed in, lees artikels, word wijzer en maak je eigen schema. post deze dan in de voedingsectie zodat deze beoordeeld kan worden en pas adhv de kritiek je schema aan.

cardio idd altijd ná je kt. en 10 minuten is geen cardio maar een warming up. Maar dit is ook niet onbelangrijk trouwens.

Zoek eens een vervanger eet bv 'savonds eens een bak magere kwark leeg ipv weer brood. Je kan daar ook een hand noten doorheen gooien, bv walnoten. Of een blik tonijn met een rode ui ook prima te doen. Je zou ook tonijn op brood kunnen nemen ipv zalm.

Op 23% zou ik eerst gaan cutten voordat ik aan spieropbouw ging gaan doen.

Oke ik heb dus net mijn dagelijkse behoefte berekent die is ongeveer 2943.

Hoeveel moet ik hiervan per dag af trainen? Hoeveel moet ik overhouden. Zo veel mogelijk of wat? :O

Welke Shake moet ik hebben 2x 30g per dag aan Eiwitten shake?

je hebt je behoefte uitgerekend op basis hiervan maak je een voedingsschema. Als je wilt afvallen zal je onder je behoefte moeten eten of uitkomen.. Let goed op je eiwitten en vetten. Reken dus uit hoeveel kcal jij per dag binnenkrijgt. Shakes gaan je écht niet helpen om af te vallen.

En je hoeft al helemaal niet uit te gaan van het aantal kcal dat jij verbrand volgens het display van je crosstrainer. Houd je hartslag in de gaten en lees de sticky's http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/cardio-waarom-59247/

Terug
Naar boven