MuscleMeat

Net nieuw, wat denken jullie van dit schema.

maryn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
60kg
Hallo kerels, ben nu ongeveer 5 weken bezig om de technieken van de toestellen enzovoorts in de sportschool onder de knie te krijgen en het begint aardig te lukken.

Nu doe ik al heel erg veel lopen, voetbal, en heel erg veel fietsen en wil ik dus alleen maar een strandlijf voor de vrouwen.

Wat denken jullie van dit schema?
Maandag: Borst, Schouders, Biceps, Triceps.

Woensdag: Biceps, Abs, Borst, Rug.

Vrijdag:Borst, schouders, Biceps, Triceps.

Maandag:Borst- 3x10reps Barbel Bench Press, 3x10x Dumbbell flyes, 3x10 Barbell Incline Bench Press.
Schouders- 3x10 reps Barbell Military Press, 3x10 reps Dumbbell Upright now.
Biceps- 3x10 reps Preacher Curl, 3x10 Dumbbell Curll, 3x10 Barbell Curl.
Triceps: 3x10 Triceps push down.

Woesndag: Biceps- 3x10 reps Preacher Curl, 3x10 Concentration curl, 3x10 Dumbbell curl.
Abs- 3x10 reps crunches, 3x 12 Knee Raises.
Borst- 3x 10 dumbbell flyes, 3x10 Barbell Bench press, 3x10 Barbell incline bench press.
Rug- 3x 10 deadlift 3x 10 cable pulldown.

Vrijdag: Borst- 3x10 Barbell bench Press, 3x10 Dumbbell flyes, 3x10 incline benchpress.
Schouders- 3x 10 Barbell Military Press, 3x10 Dumbbell upright now.
Biceps- 3x 10 concentration curl, 3x 10 Cable curl, 3x10 Dumbbell curl
Triceps- 3x 10 triceps push down.

Ik ben 17 jaar, en 1.82 lang, ik weeg rond de 73 kg, maar ik ben goed aan het eten dus dat zal ook wel geen probleem meer zijn.

Groeten, Marijn

beetje vreemde training als je het mij vraagt. ik zou 3x per week fullbody gaan doen. Ook je benen erbij gaan trainen. heeft alleen maar voordelen.

En is 30 setjes op een dag niet een beetje van het goede? Er zijn genoeg bekende trainingsschema's die heel goed resultaat geven met hoogstens 9 tot 12 setjes per dag.

• Topic Starter Topic Starter
Kan iemand dan zo eentje hier posten?

Gr.

hey ik ga ook terug herbeginne met trainen ook met een full body de guys van dit forum hebben mij deze aangeraden miss begin je dan ook beter met deze:

Squats
Romanian deadlift
Bench press
Standing military press
Tricep extentions
Dumbbell curl
cable pull down

Zijn dat niet wat te weinig oefeningen?

Gr.

Waarom 3 x per week borst? en maar 1 x rug? en ik zie ook dat je geen benen traint.
Dit schema kun je mee stoppen, gaat niet werken namelijk.

Ik denk dat je beter zoals eerder gezegd met een full body kunt beginnen. Lees bijvoorbeeld eens wat over 'Rippetoe', dat is een goed schema om mee te beginnen en snel kracht op te bouwen. Dan zou je daarna over kunnen stappen naar een UB/LB of een splitschema.

Een voorbeeld van een standaard fullbody schema:

3 x per week trainen: maandag - woensdag - vrijdag

Benchpress 3x8
Chin/lat pull 3x8
Squat 3x8
Deadlift 3x8
Militairy press 3x8
Bicep curl 3x8
Tricep extension 3x8

Zoals ik al zei, benen is totaal niet nodig, want ik heb al ontzettend forse benen van het fietsen, voetballen, lopen enzovoorts.

Ik had wel niet verwacht dat die schema's zo weinig oefeningen zouden hebben.

Gr. Marijn

je bent 60kilo en je hebt ontzettend forse benen? Lul toch niet zo uit je nek en train gewoon je benen. En lees je in bij de sticky's over trainschema's etc etc.

73 kg.. dat zijn nog stats van een jaar terug, maar ik ben toen nooit fatsoenlijk gestart.

Gr.

Hebben ze op de sportschool geen schema dan? En hier staat genoeg... Lees je beter in, en je heb een schema dat bij je wensen past

Zoals ik al zei, benen is totaal niet nodig, want ik heb al ontzettend forse benen van het fietsen, voetballen, lopen enzovoorts.

Ik had wel niet verwacht dat die schema's zo weinig oefeningen zouden hebben.

Gr. Marijn

het is beter weing en de oefeningen goed te doen dan veel en je oefeningen slecht te doen, veel oefeningen is niet altijd beter hé en als beginner ook slecht voor overbelasting

Terug
Naar boven