XXL Nutrition

nieren werken bijna niet meer ( hond)

newinthegame

Freaky Bodybuilder
Waardering
406
Lengte
1m91
Massa
119kg
Vetpercentage
15%
dit zal wel niet de goeie plek zijn op dit te posten maar daar kan ik even niet mee zitten.

De nieren van men hond werken bijna niet meer ( is bijna 11) en vroeg me af of ie nog eiwit mag en hoeveel dan.. misschien dat hier wat mensen zitten die werken met dieren of iets in die trant

me hond is nog 11 kg trouwens( sheltie,kleine lassie) was eerst 20-25kg

• Topic Starter Topic Starter
had al wat nderlandse site's bekeken maar daar zag ik alleen reacties van mensen met een hond in de huishouding niet als dierenarts, bedankt zal is even kijken

Àbsoluut geen brokken meer geven, maar eiwit van natuurlijke bron. Een hond is een carnivoor, dus vlees. Bijvoorbeeld smuldier, afwisselen van smaak.

kun je dat is onderbouwen? want ik heb net idd gelezen dat je geen droge brokken meer mag geven alleen maar canned food, maar vlees is high protein.. en aangezien ie maar 11 kg is, is dat snel al teveel ?

op die site van cools hadden ze het over 13-18% protein, vooral op natuurlijke basis idd.

Een dierenarts heeft meestal brokken voor honden met nierproblemen (en andere aandoeningen)
Zijn vaak aan de dure kant, Duck en/of Carnibest hebben ook voer (vlees) die passen in een nierdieet.

Zijn veel theorien rond, maar meestal zonder wetenschappelijke onderbouwing. Best via onderzoek dit doen. De link die ik je gegeven heb is iemand die via onderzoek werkt.

Mensen met slechte nieren geven ze een bijzonder laag eiwit dieet. Zal voor honden niet anders zijn.
Of t nu dierlijk of plantaardig is.
Zou juist zo hoogwaardige mogelijk eiwit aanbevelen, aangezien 1 gram hoogwaardige beter wordt benut dan plantaardig eiwit.

Previously, low-protein diets were instantly recommended by veterinarians for dogs with failing kidneys or various stages of kidney disease. In more recent studies, the researchers at the Iams company have found that decreasing the intake of protein may actually cause more damage, rather than help the dog.

Reducing the intake of protein can cause malnutrition in dogs. New research has helped to discover that fiber can be used through the colon to help the kidney function by allowing the colon to dispose of toxins, rather than the kidney. Reliving the kidney and reducing the severity of symptoms, and prolonging the dog's life.

Low-Phosphorus Diets
Another common diet for dogs with kidney disease is one that is low in phosphorous, such as Hill's Prescription Diet k/d food. High amounts of phosphorous have been shown to speed up kidney failure. This diet controls phosphorus intake, which can help slow down kidney failure.

Zoals ik zei, veel theorien en maar 1 waarheid. Het komt er op neer veel water en proteinen niet naar beneden. Een hond zijn systeem is gemaakt voor proteinen en het belangrijkste voor een hond, lees carnivoor. Als je wil plaats ik de studies.

Fosfor is een andere zaak, dit moet zo laag mogelijk. De proteine theorie was dus een theorie en niet bewezen, tegendeel is nu een paar keer bewezen. Net zoals creatine slecht voor de nieren zou zijn, niet dus.

Vezels zoals je kan lezen is ook een zeer goede toevoeging.

Hydration
Throughout any kidney disease treatment, hydration is key. Kidney disease often causes the animal to become severely hydrated. Your veterinarian will likely re-establish fluids after a diagnosis of kidney disease. This will most likely be done through the use of IV fluids over the course of several hours. Following this, it will be important to maintain your dog's fluid levels in order to aid in cleaning out toxins in your dog's system.

Water is heel belangrijk, voeding met hoog vochtgehalte kan hierbij helpen. Dus geen brokken, maar blikvoer.

Canned formulation. Canned pet food has a high water content (70-80% moisture) when compared to dry food (10-12% moisture), therefore dehydration is more likely to occur in pets eating a dry food diet. Canned food will increase a pet's daily water intake and improve overall hydration.

Overal waar vette vis inzit is ook goed (omega 3), vitamine D toeveoegen is ook goed. Andere vitaminen en mineralen zitten meestal in blikvoer toegevoegd.

Laatst bewerkt:
kun je dat is onderbouwen? want ik heb net idd gelezen dat je geen droge brokken meer mag geven alleen maar canned food, maar vlees is high protein.. en aangezien ie maar 11 kg is, is dat snel al teveel ?

op die site van cools hadden ze het over 13-18% protein, vooral op natuurlijke basis idd.

Die site klopt maar gedeeltelijk. Maar ze geven zelf aan dat low protein zelfs negatief is in recent onderzoek en dat blikvoer beter is ivm vocht. Extra vezels gaan helpen toxinen te verwijderen uit de darmen, dus een goede toevoeging. Het extra vocht in de blikvoer helpt de nieren te zuiveren.

Gewoon op letten dat het fosforgehalte zo laag mogelijk is in de voeding.

Er staat natuurlijk wel in de laatste 2 fases van nierziekte proteinen wel te verminderen, maar die theorien geloven ze haast zelf niet meer.

Net zoals bij creatine is het een fabeltje vermoed ik, gebaseerd op oude theorien zonder uitsluitend bewijs.

Dit is een review over proteine effect op nieren bij gezonde mensen. Bij mensen die een nierziekte hebben of gehad zijn er nog wel zorgen

Nu de twist, honden zijn vleeseters en mensen alleseters. Dus je kan veronderstellen dat hun systeem wat anders werkt. Dus de theorie bij mensen is niet van toepassing.

Dietary protein intake and renal function
http://www.nutritionandmetabolism.com/content/2/1/25

Although excessive protein intake remains a health concern in individuals with pre-existing renal disease, the literature lacks significant research demonstrating a link between protein intake and the initiation or progression of renal disease in healthy individuals. More importantly, evidence suggests that protein-induced changes in renal function are likely a normal adaptative mechanism well within the functional limits of a healthy kidney. Without question, long-term studies are needed to clarify the scant evidence currently available regarding this relationship. At present, there is not sufficient proof to warrant public health directives aimed at restricting dietary protein intake in healthy adults for the purpose of preserving renal function.

Laatst bewerkt:
Wat is zijn normale levensverwachting?
Ik vind het super sneu en weet dat het een goede maat kan zijn maar misschien is dit het begin van veel meer problemen en heeft je hond niet meer heel lang?

Ik had zelf een dobermann die toen op 10 jarige leeftijd last van blaasontsteking kreeg en al gauw daarna nog veel meer problemen met de dood als gevolg.

Soms moet je niet nog alles willen proberen om hem maar zo lang mogelijk bij je te willen houden bro.

Ga anders naar de dierenarts...

zijn naar een Duitse dierenarts geweest, heefy al 3 vitamine b spuiten gehad en heeft medicijnen.. Dit is gewoon externe info die ik graag ff heb.

die honden worden rond de 15 jaar +- Der is niks mis met hem. Geen pijn ofzo alleen hij vreet niet meer, of hij spuugt het daarna weer uit

Laatst bewerkt:
omega 3 is ook gewoon goed? Me hond luisterd als een kind naar me dus kan hem miss wel een cap visolie laten doorslikken per dag?

zijn naar een Duitse dierenarts geweest, heefy al 3 vitamine b spuiten gehad en heeft medicijnen.. Dit is gewoon externe info die ik graag ff heb.

die honden worden rond de 15 jaar +- Der is niks mis met hem. Geen pijn ofzo alleen hij vreet niet meer, of hij spuugt het daarna weer uit

Hij is toch zowat gehalveerd in gewicht? Dan zal die zich ook niet super chill voelen.

b48365f9d33ae51195dee38b8970996d_1348130177.jpg

Ff update( intresseerd niemand natuurlijk want zou mij ook niet intresseren normaal.
Maar hij begint weer redelijk te eten en is aan het glunderen alsk een stuk worst eet, zit dus vooruitgang in

Terug
Naar boven