update- hond laten inslapen, verhaal staat wel in dag verpest geintreseerden moeten men post geschiedenis maar kijken..
gvd
Sterkte.
Ik had op 10 berichten ofzo gequote, want zulke onderwerpen interesseren me wel degelijk. Maar ik zal ze niet posten, is te laat. Sterkte ermee.
Misschien een schrale troost, maar dat hij op een gegeven moment weer begon te eten was wel een goed teken. Kan best zijn dat hij opleefde door alle aandacht, en ondanks de uitval van de nieren (en bijbehorende misselijkheid en alles) wel redelijk goed in zijn vel zat door de aandacht enzo.
---------- Post toegevoegd Sat 3 Nov 2012 om 18:57 ----------
Heeft onze hond ook eens gehad... Viel ineens neer en moesten hem naar de dierenarts slepen. Bloed was 3x zo dik en kans op overleven klein. Dagen geen ontlasting, niks drinken, hij liep nauwelijks meer. Waren dus ook de nieren.
We kregen van de dierenarts ook zo'n speciaal dieet aangeraden. Dit hebben we genegeerd (veel te duur). Op gegeven moment begon hij meer te drinken doordat we hem melk gaven en dat doen we nu nog steeds 1x per dag. Ook altijd nog steeds gewone brokken, is inmiddels 3 jaar geleden en 't gaat prima. Hopen dat het bij jou ook gewoon beter wordt.
Idee van meer water drinken is best goed, maar melk met nierproblemen? Nee.
Maak dan gebruik van bijvoorbeeld een waterfontijn, om het drinkgedrag te stimuleren.
Al begrijp vind ik het ronduit triest als je hond er zo slecht aan toe is, en je dan zegt dat je wat brokjes al te duur vindt. Walgelijk.
---------- Post toegevoegd Sat 3 Nov 2012 om 19:00 ----------
Blikvoer (en brokken ook) is sowieso minder van kwaliteit (zit vaak graan in waar een hond weinig aan heeft). Het is sowieso wel beter om de hond wat meer vlees van een goede kwaliteit te geven..Smuldier is al wal beter. Pens en ander orgaanvlees, spiervlees, hele prooidieren..
Blikvoer is al snel 80% vocht, vaak nog meer. Van de overige 20% is 10% niet opneembaar, en het overige is troep. Blikvoer is puur omdat het lekker is.
En Smuldier bevat veel granen, het laatste wat je erin wilt hebben. Als je alleen al naar de prijs kijkt, dan zou je best kunnen verzinnen dat het geen kwaliteitsvoedsel is. Ik ben van mening dat vers vlees veel beter is dan brokken.... maar er zijn genoeg brokken die beter zijn dan smuldier.