MuscleMeat

nieren werken bijna niet meer ( hond)

Heeft onze hond ook eens gehad... Viel ineens neer en moesten hem naar de dierenarts slepen. Bloed was 3x zo dik en kans op overleven klein. Dagen geen ontlasting, niks drinken, hij liep nauwelijks meer. Waren dus ook de nieren.

We kregen van de dierenarts ook zo'n speciaal dieet aangeraden. Dit hebben we genegeerd (veel te duur). Op gegeven moment begon hij meer te drinken doordat we hem melk gaven en dat doen we nu nog steeds 1x per dag. Ook altijd nog steeds gewone brokken, is inmiddels 3 jaar geleden en 't gaat prima. Hopen dat het bij jou ook gewoon beter wordt.

Ff update( intresseerd niemand natuurlijk want zou mij ook niet intresseren normaal.
Maar hij begint weer redelijk te eten en is aan het glunderen alsk een stuk worst eet, zit dus vooruitgang in

Dat is mooi om te horen :)

Heb je iets veranderd aan de voeding?

Blikvoer (en brokken ook) is sowieso minder van kwaliteit (zit vaak graan in waar een hond weinig aan heeft). Het is sowieso wel beter om de hond wat meer vlees van een goede kwaliteit te geven..Smuldier is al wal beter. Pens en ander orgaanvlees, spiervlees, hele prooidieren..

• Topic Starter Topic Starter
Dat is mooi om te horen :)

Heb je iets veranderd aan de voeding?

ze hadden geen voer wat op de nieren gericht was ( 3 winkels bij langs geweest, pets place enz)
en heb gister 3 soorten voer voor hem op gehad, van die pakken met soort pasta met water, net kattevoer zeg maar en direkt de eerste ( en de goedkoopste haha) wou hij eten.

is zon bekend merk( als je nodig hebt dan kijk ik wel wat het precies is) wat voor adult is en dan vitaal voor zen hart enz.

over paar dagen als ie weer meer begint te eten wil ik hem ook wat rauw vlees geven dat luste ie ook altyd wel. Wil eerst even dat hij deze bakken als normaal eten ziet en dat dus gewoon opeet

melk wil ik is proberen over poosje of hij dat al drinken wil.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 17:58 ----------

Blikvoer (en brokken ook) is sowieso minder van kwaliteit (zit vaak graan in waar een hond weinig aan heeft). Het is sowieso wel beter om de hond wat meer vlees van een goede kwaliteit te geven..Smuldier is al wal beter. Pens en ander orgaanvlees, spiervlees, hele prooidieren..

zodra ie op reguliere basis zen bak leegvreet met dat spul haal ik gewoon wat rundvlees en geef hem dat rauw, tis toch maar kleine hond, dat loopt niet in de kosten en dan misschien 1/2 per week dat we samen maar vette vis moeten gaan eten

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 17:59 ----------

Heeft onze hond ook eens gehad... Viel ineens neer en moesten hem naar de dierenarts slepen. Bloed was 3x zo dik en kans op overleven klein. Dagen geen ontlasting, niks drinken, hij liep nauwelijks meer. Waren dus ook de nieren.

We kregen van de dierenarts ook zo'n speciaal dieet aangeraden. Dit hebben we genegeerd (veel te duur). Op gegeven moment begon hij meer te drinken doordat we hem melk gaven en dat doen we nu nog steeds 1x per dag. Ook altijd nog steeds gewone brokken, is inmiddels 3 jaar geleden en 't gaat prima. Hopen dat het bij jou ook gewoon beter wordt.

oh zover is de onze nog niet, hij is wel hele dag aan het liggen/slapen nu maar ik denk dat dat van de medicijnen is want zodra er vreemden aan de deur komen springt hij op en begint te blaffen

En vergeet je niet te checken dat fosforgehalte in de voeding zo laag mogelijk is.

Ik quote nog eens even:

"Low-Phosphorus Diets
Another common diet for dogs with kidney disease is one that is low in phosphorous, such as Hill's Prescription Diet k/d food. High amounts of phosphorous have been shown to speed up kidney failure. This diet controls phosphorus intake, which can help slow down kidney failure."

Die pasta met water is al een heel goed idee voor meer vocht.

Laatst bewerkt:
En vergeet je niet te checken dat fosforgehalte in de voeding zo laag mogelijk is.

Ik quote nog eens even:

"Low-Phosphorus Diets
Another common diet for dogs with kidney disease is one that is low in phosphorous, such as Hill's Prescription Diet k/d food. High amounts of phosphorous have been shown to speed up kidney failure. This diet controls phosphorus intake, which can help slow down kidney failure."

Die pasta met water is al een heel goed idee voor meer vocht.
hij krijgt nu alleen hondevoer maar dan in nat hea, gaat me erom dat hij weer vast voedsel heeft. heb gekeken voor phosphor maar staat niet op de verpakking.

zodra ie vast voedsel heeft wat ie dus gewoon wil eten ga ik kijken naar andere dingen die ik aangaf zoals bijvoorbeeld makreel

Gewoon geen brokken geven. Gewoon vers rauw vlees. Brokken zijn ook droge meuk. honden drinken niet voor niks veel na eten van brokken. Geef ze vlees en ze drinken bijna niks. Schijten doen ze ook veel minder en makkelijker.

update- hond laten inslapen, verhaal staat wel in dag verpest geintreseerden moeten men post geschiedenis maar kijken..

gvd

update- hond laten inslapen, verhaal staat wel in dag verpest geintreseerden moeten men post geschiedenis maar kijken..

gvd
Sterkte.

Ik had op 10 berichten ofzo gequote, want zulke onderwerpen interesseren me wel degelijk. Maar ik zal ze niet posten, is te laat. Sterkte ermee.
Misschien een schrale troost, maar dat hij op een gegeven moment weer begon te eten was wel een goed teken. Kan best zijn dat hij opleefde door alle aandacht, en ondanks de uitval van de nieren (en bijbehorende misselijkheid en alles) wel redelijk goed in zijn vel zat door de aandacht enzo.

---------- Post toegevoegd Sat 3 Nov 2012 om 18:57 ----------

Idee van meer water drinken is best goed, maar melk met nierproblemen? Nee.
Maak dan gebruik van bijvoorbeeld een waterfontijn, om het drinkgedrag te stimuleren.
Al begrijp vind ik het ronduit triest als je hond er zo slecht aan toe is, en je dan zegt dat je wat brokjes al te duur vindt. Walgelijk.

---------- Post toegevoegd Sat 3 Nov 2012 om 19:00 ----------

Blikvoer is al snel 80% vocht, vaak nog meer. Van de overige 20% is 10% niet opneembaar, en het overige is troep. Blikvoer is puur omdat het lekker is.

En Smuldier bevat veel granen, het laatste wat je erin wilt hebben. Als je alleen al naar de prijs kijkt, dan zou je best kunnen verzinnen dat het geen kwaliteitsvoedsel is. Ik ben van mening dat vers vlees veel beter is dan brokken.... maar er zijn genoeg brokken die beter zijn dan smuldier.

Sterkte

dankje allebij, ja dierenarts zei geef hem maar wat ie lust, alles wat ie wil vreten moet je hem geven, zo ver was het dus al.

enige wat ie nog wou eten was een stukje worst als ik het ook at, voor de rest was ie gewoon bang( heel zachtjes ruiken en dan weer weglopen), ik denk omdat hij zo misselijk was

Ah gosh.... Dat die wel wou eten als jij het at, lijkt me wel een teken dat hij echt aan je 'hing'. Toch wel fijn als je er op het laatst voor dat beestje nog kon zijn? :)

Das sneu...zo jammer als t koppie nog wel wil maar t lijf op is

ja denk ook niet dat ik zon lieve hond weer krijg, toen hij 2jaar was liep hij altyd met me zusje IN de kinderwagen rond de kamer en rond het huis, en probeerde er nooit uit te springen ofzo, allemaal zulke dingen.

Maargoed heb nog wel foto's en straks zen as nog, heb hem te lang gehad om hem te begraven in een bos ofzo. Dan maar ff maandje rustig aan doen met de centjes

Ik zou zeggen zo weinig mogelijk eiwitten en zo veel mogelijk water laten drinken, Ikzelf heb maar 1 nier en dat zeiden ze altijd tegen mij. ik denk niet dat het zoveel zal verschillen met een hond..

Terug
Naar boven