AndroidHealthClinic

Niet belastende oef. peesblessure onderrrug?

veldfiets

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
62kg
hallo .. ,

ben al maanden geblesseerd in onderrug en krijg het niet opgelost.
Heb een bijna val gemaakt op slecht ijs, rugkolom geforceerd, bochtenwerk om niet te vallen. SI rechtgezet, allerlei randverschijnselen manueel aangepakt, ook nog Pir. spier door overbelasting (fietste met vooral 1 been)meegemaakt.
Fietsen kan niet, is belastend omdat de pees gedeeltelijk met de gluteus verbonden is. Wandelen is het adagium voor conditietraining hierbij.
Ben vertrouwd met dumbbells en moderne workouts van Les Mills. Zat steeds te knutselen, met verkeerde oefeningen vanwege verwarring met hernia, is mij ook niet onbekend. Geloofde de therapeute niet, de uitstralingen en de pijn rond de wervelkolom zijn ..identiek.
Mijn vraag: is op handen en hurken (op zijn hondjes) met een opstapje voor de knieën rustend, een dumbel-raise belastend voor de onderrug?
Liggend op de grond: borstspieren trainen?
Half liggend, schuin, op de zij: de schouders? Leg raise ab (je ligt op de grond), zijkant? Leg raise ad?
Wat zijn goede bloedverzorgende oefeningen voor dit gebied?

Misschien is er een stem in de diepte die mij wat zekerheid kan geven omtrent mijn voorgestelde nood-sportprogramma. Dank alvast.

Laatst bewerkt:
Herstel je niet met rust?

Durf ik niet te zeggen. Maar heb je al geprobeerd te zwemmen? Conditie, lenigheid en kracht kan je in het water redelijk op peil houden. Bij de fysiofit in onze sportschool zitten ook mensen met rugklachten. Je zou baantjes kunnen zwemmen, fysiofit als de situatie zo ernstig is dat het beter is om met deskundige begeleiding te trainen of aquafit als je wat variatie wil.

Ik ben met een hele andere peesblessure (bicepspees) ook begonnen met 2x per week een kwartier zwemmen.

• Topic Starter Topic Starter
De hele dag niets doen.
Ben een week ziek geweest, niets aangeraakt: had op het end van de week inderdaad geen pijntjes..hoelang moet je wachten?
Die oefeningen die ik voorgesteld heb, kunnen die kwaad? De rug heeft rust, volgens mij, maar ik weet het niet meer, vandaar de vraag.

Gun het gewoon even helemaal rust, Je onderrug belast je vrijwel met elke oefening wel een beetje ( stabilisatie )

Ik raad je dus aan om even gewoon niks te doen.

• Topic Starter Topic Starter
Op de grond liggend de borst trainen is dat nog belastender dan staan?

RUST. Luisteren anders werk je alles naar de klote!

Terug
Naar boven