AndroidHealthClinic

Nieuw begin

Glodje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
62kg
Begonnen 1 september (Foto1)

Lengte: 1.63m
Gewicht: 63kg

Voeding:
Ik eet wel wat gezonder:
Grillen zonder vet, stomen, meer vis/kip eten, meer fruit eten, junk food laten (wat toch moeilijk is met een zoontje van 7)

Dagelijks menu:
7u: 2 sneden bruin brood met beleg (kip, confituur kaar choco, etc), Sterke koffie met melk en half klontje suiker.

10u: 1à2 stukken fruit met een vetvrije yohurt

12u: 2à3 sneden bruin brood met beleg (kip, confituur kaar choco, etc), Sterke koffie met melk en half klontje suiker (of tasje soep) dit kon ook een warme maaltijd zijn (dagelijkse kost)

15/16u Stuk fruit en 1à2 sneden bruin brood met confituur of choc of een suikerwafel ofziets

17:15 @gym

19u: 2à3 sneden bruin brood met beleg (kip, confituur kaar choco, etc), tasje soep dit kon ook een warme maaltijd zijn (dagelijkse kost)

Als dessert stukje chocoade m&m’s malters etc

Ik probeer per dag 1,5l water binnen te hebben drink soms eens een pintje/frisdrank

Training:
3,4 dagen per week

work out:
30min fietsen
telkens 2 spiergroepen /UB/LB/FB

Ik deed eigenlijk zomaar wat. (foto 2)

Met kerst en nieuwjaar was ik 14 daagjes thuis en heb ik me wat zitten verdiepen in een eetschema’s en trainingsschema. en dit is men resultaat:

Mijn doel is om wat vet te verliezen (heb nog redelijk wat vet rond de buik) en atletisch lichaam te krijgen (niet zozeer breed maar mooi gespierd)

Trainingsschema

Maandag:
10min lopen + 3min Cool down
Training van de borst en schouders
25min lopen + 5min Cool down

Dinsdag:
Training van de rug, triceps en biceps

Woensdag:
30min cardio fietsen + 5min Cool down
30min cardio lopen + 5min cool down
Training van de buik

Donderdag:
Training van de benen en borst

Vrijdag:
Training van de triceps en biceps

Zaterdag:
Training van de benen en buik

Zondag:
Rust

De oefeningen die ik doe plaats ik nog wel. Ik werk nog niet met losse gewichten maar met vaste toestellen en kabels. Ik doe 5sets van 10reps de bennen 5sets 15reps

Eetschema:

7u: 2 sneden bruin brood met beleg (kip, kalkoen) en mini shake of 40 gram havermout met 150ml melk en 1schepje trage protein, Sterke koffie met melk en half klontje suiker.

10u: 1à2 stukken fruit en vetvrije vla

12u: 2 sneden bruin brood met beleg (kip, kalkoen), Sterke koffie met melk en half klontje suiker (of tasje soep) dit kon ook een warme maaltijd zijn (dagelijkse kost)

16u Stuk fruit en 1sneedje bruin brood met confituur of choc

17:15 @gym

19u: shake en sneedje brood met beleg (kip,kalkoen)

21u: Night protein shake

22u Slapen

Lijkt dit voldoende om aan te komen in spieren en het vet wat terug te drijven?
Alle feedback is welkom.

foto1.jpg

foto2.jpg

1. Reken je behoefte uit qua KCAL
2. Schrijf op wat je zoal eet per dag (al gedaan, goed)
3. Zoek uit hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten daarin zitten => Reken uit hoeveel kcal je totaal binnen krijgt
4. Je kan dan aanpassen of je meer of minder moet gaan eten
5. Tweak je voedingsschema eventueel nog of je meer eiwitten oid moet eten
Veel water drinken!

Als het je lukt om 6x in de week de sporten, lekker bezig. Maar ga het niet voor jezelf te moeilijk maken, dan wordt het teveel moeite en haak je eerder af. Hou het simpel, leuk en effectief.

1. Reken je behoefte uit qua KCAL
2. Schrijf op wat je zoal eet per dag (al gedaan, goed)
3. Zoek uit hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten daarin zitten => Reken uit hoeveel kcal je totaal binnen krijgt
4. Je kan dan aanpassen of je meer of minder moet gaan eten
5. Tweak je voedingsschema eventueel nog of je meer eiwitten oid moet eten
Veel water drinken!

Als het je lukt om 6x in de week de sporten, lekker bezig. Maar ga het niet voor jezelf te moeilijk maken, dan wordt het teveel moeite en haak je eerder af. Hou het simpel, leuk en effectief.

goed advies!

• Topic Starter Topic Starter
1. via de site menshealth.nl
kcal voor rust stofwisseling: 1533kcal/ formule van BigT: 1538kcal
volgens dezelfde site zou mijn dagelijkse behoefte 2376kcal zijn.

maar of dit echt klopt dat weet ik zo nog niet.

2. ok
3. Mee bezig
4. ok
5. Mee bezig

Omdat er geen reacties komen op mijn trainingsschema denk ik dat deze wel ok is?

Ik ben totaal geen fan van een fullsplit.. Fullbody 3-4maal weeks of een "halve split" zoals UB/LB of Push/pull/legs werken over het algemeen veel beter voor "nature" sporters.

Ook is zoveel cardio lang niet nodig zolang je qua calorieën maar juist zit, die energie kan je dan steken in krachttraining.

Als je een schema zoals Starting Strength of Stronglift het eerste halfjaar aanhoud, kan je eigenlijk niet fout zitten. Wel goed uitvoeren natuurlijk. Op youtube "Buffdudes" hebben IMO hele duidelijke filmpjes hoe je oefeningen moet doen, kijk daar ook even naar ;)

Succes!

Terug
Naar boven