Probeer ik al wel hoor. Ik heb de bak kwark hier al dagen liggen, maar ik vind het fucking vies en ik krijg er bizar maagzuur van. Whey ga ik weer bestellen. Het moet ook allemaal beter hoor. Maar stap 1 is junkfood op 1 dag na zo veel mogelijk uitbannen. Dat is al een grote stap voorwaarts. Ik ga niet zeggen dat voeding niet boeit maar ik heb in de judo zat mensen sterk en fit zien zijn op 1 kiwi per dag om te weten dat het niet zo "50%" is als mensen hier (of op andere social media) vaak beweren. Het helpt enorm (zeker omdat ik natty ben en langzaam aan toch ietsje ouder wordt) maar zal altijd mijn achilleshiel zijn. Daarom ook deze cut.
Dat gezegd hebbende; morgen hebben we een wat aparte dag op het werk (bbq), zal het wel houden bij een paar spiesjes maar ga ook niet 0 eten. Geen frisdrank, sauzen beperken, niet te veel, geen stokbrood, etc. is al best een nobel streven. Dag erna is een bbq die ik houd voor mijn verjaardag (17 augustus wordt ik 32). Dit ga ik vieren, weliswaar zonder alcohol/frisdrank/ijs na etc. maar met heeeel veel vlees. Dus het is nu nog 2 dagen "damage control" maar erna gaan we er vol voor. Denk dat deze "hobbelige start" niet eens zo erg is, want ik ben dermate dik (en kom van een aantal weken dagelijks junkfood) dat "een klein beetje normaal" al enorme vooruitgang is.
Thnx voor de support verder. Als mensen zich storen aan het gebrek aan "hardcoreness", sorry, beter bezoek je een ander log. Ik sport al 20+ jaar competatief, train al die jaren veel, houd van sport, rook niet, drink niet en gebruik geen drugs. Maar voeding is echt mijn zwakke punt. Ik weet dan dat mensen zeggen "dan wil je niet graag genoeg" en dat klopt!
Ik wordt geen sterkste man van Nederland, Nederlands kampioen judo of powerlifting. Ik wordt al helemaal geen gast met een geweldig fysiek. Ik ben gewoon "average Joe" met een normale baan/vriendin die toevallig van sport houdt en (toch wel, ff arrogant gezegd) bovengemiddeld sterk is. Als daar dalijk (weer) bovengemiddeld fit ook nog bij komt en ik mijn sport lekker en gezond kan uitoefenen ben ik tevreden. Ik denk dat dat best moet kunnen op boterhammen met goed beleg, normaal avondeten, wel nog een grote eiwitbron erbij (whey en/of kwark) en 1x per week een cheat dag. Ik heb de hoop dat ik zo fitter, sterker en gezonder wordt. Als ik echt 6x per dag kleine maaltijden kip met broccoli en andere meals met getelde macro's moet gaan eten dan blijf ik liever fat and happy