AndroidHealthClinic

Nieuw Beginner Schem

Record

Novice
Waardering
0
Ik wil graag over 1 a 2 weken beginnen met trainen, bij de sportschool. Dit heb ik nog nooit eerder gedaan en ik zal daar waarschijnlijk ook wel om hulp vragen enz. Maar ik wilde graag weten, wat jullie een goed schema lijkt en ook tips qua voeding. Ik heb ook gehoord, dat je als 16-jarige sommige dingen misschien beter niet kan doen, is dat zo?

16 Jaar
2 of 3 dagen per week trainen
Beginner
Doel:
Ik wil eerst wat vet weg werken, maar tegelijkertijd ook spieren kweken. Vet zit vooral op de benen, daarboven valt het heel erg mee.

Graag zoveel mogelijk reacties, dan kan ik schema's vergelijken enz.

Alvast Bedankt.

Eerst dit even doorlezen:

[Link niet meer beschikbaar]

Dan zelf een schema opstellen en hier posten (je krijgt dan waarschijnlijk meer reacties)

succes,
Remko

eeej man ik ben ook 16 en ik fitness vanaf mijn 15e...
maar idd als 16-jarige kan je beter niet voluit gaan trainen omdat je nog in de groei bent. Zo kunnen je spieren misvormd worden.
Ik ga meestal zo 2x per week naar de sportschool, en train dan thuis ook nog 3 dagen in de week(met opdrukken en gewichten enzo)

alvast alsjeblieft
Greetz Rubenn

• Topic Starter Topic Starter
bedankt zal het even bekijken

eeej man ik ben ook 16 en ik fitness vanaf mijn 15e...
maar idd als 16-jarige kan je beter niet voluit gaan trainen omdat je nog in de groei bent. Zo kunnen je spieren misvormd worden.
Ik ga meestal zo 2x per week naar de sportschool, en train dan thuis ook nog 3 dagen in de week(met opdrukken en gewichten enzo)

alvast alsjeblieft
Greetz Rubenn

Onzin. Wel moet je in het begin je pezen/aanhechtingen laten wennen aan de belasting. Als je nog nooit getraind of gesport heb zijn ze daar niet aan gewend, en als je voluit ga krijg je dan blessures. Ga in het begin nog met licht gewicht en veel herhalingen aan de gang. Bekijk die pagina die REMKO net zei, stel schema op en je krijgt vast meer reacties.

iets dat ik vroeger ook mee begonnen ben:

Woensdag:
Squat
Bench Press
Barbell Curl
Tricep extentions

Zaterdag:
Deadlift
Bench Press
Overhead press + clean
Barbell row + ander rugwerk

Je kan iedere training ook nog wat kuiten en buik meenemen

IK heb met hulp van uitleg hier een schema probren op te stellen, van de spiergroepen die ik belangrijk vind.

Dag 1:
Dumbbell lateral raises 3 S, R 10-15
Bent over lateral raises 3 S, R 10-15
Wrist curls 3 S, R 10-15
Reverse curls 3 S, R 10-15
Bench dips 3 S, R 5-10
Push down 3 S, R 10-15
Barbell curl 3 S, R 15-20

Dag 2:
Dumbbell press 3 S, R 10-15
Barbell rows 3-4 S, R 5-10
Deadlift 3-4 S, R 5-10
Crunches 3-4 S, R 5-10
Knee raises 3-4 S, R 5-10
Squat 3-4 S, R 5-10

Is dit een goed schema of kan ik er beter een derde dag bij pakken en het meer verdelen?

En ik hoor dat het niet aan te raaden is om met machines te trainen, maar is dat juist niet goed voo beginners om je spieren te laten wennen?

Slecht schema.

Zie post #6, van Lanfeust, dat is een goed schema!!

En dat je niet voluit kan/mag gaan omdat je in de groei bent, is dikke onzin.

Hij zegt elke training, niet elke dag.

Oke dan zal ik die maar gebruiken op het begin. Maar trainen met machines wordt niet aangeraadden dus? Ik ben zeker nog niet sterk, dus niet zwaar genoeg is geen probleem. Is dat niet makkelijker om mee te beginnen?

Welkom jongen.... een mooie leeftijd om te beginnen met een prachtige levensT. Succes. ;)

Oke dan zal ik die maar gebruiken op het begin. Maar trainen met machines wordt niet aangeraadden dus? Ik ben zeker nog niet sterk, dus niet zwaar genoeg is geen probleem. Is dat niet makkelijker om mee te beginnen?

Geen machines inderdaad; daar zitten meer nadelen dan voordelen aan.

Heel rustig opbouwen de gewichten, als je de techniek kent, elke week iets verzwaren. (Zolang het goed gaat)

Oke dan ga ik denk ik volgende week een lidmaatschap aanvragen en beginnen. In combinatie met een goede voeding, heb ik er wel vertrouwen in, dat ik de discipline kan opbrengen.

Bedankt Marcel.

Is het ook slim, om er elke keer nog 20-30min cardio bij te pakken, voor vetverbranding en conditite. Of gaat dat dan ten koste, van spieropbouw?

Nee, absolut niet nodig.

Ik denk niet dat je veel vet hoeft te verbranden (En bovendien verbrandt je ook door krachttraining) , en conditie opbouwen kan je gewoon doen door intensief te trainen; dus 1,5 à 2 uur zoveel mogelijk gewicht verplaatsen.

Oke bedankt voor de snelle hulp.

Morgen dan maar meteen een abbonement afsluiten denk ik, als ik tijd heb. in ieder geval wel deze week.

Na eerst 2 weken te hebben proef getraind, gaat mijn abbonement nu vanaf zaterdag echt in. Ik heb besloten om 3x per week te gaan trainen.

Het schema hierboven was voor 2 dagen. Heeft iemand tips waar ik naar moet kijken, als beginner bij 3 dagen? Of heeft iemand nog een goede 3daags schema liggen voor beginners?

Terug
Naar boven