MuscleMeat

nieuw cutschema

Haldur

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
98kg
Vetpercentage
25%
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik al een post gemaakt waar ik onmiddelijk al antwoord op kreeg (dank daarvoor). En ik heb de raad nu al omgezet in een nieuw schema.

STATS:

gewicht: 98kg
lengte: 1m87
BF: heb het laten checken in de gym, maar daar konden ze het ook niet precies vertellen ze schatten rond de 25-26% (HOOG!!!!)

ik heb een VVM van 75.6 kg, dus heb ik mijn calorie behoefte daarmee uitgerekend en ik kom uit op 1914kcal/dag. Maar ik heb ergens gelezen dat je voor een cut er 20% moet van aftrekken en dan kom ik uit op 1531kcal.

Nu mijn vraag is of dit wel klopt want ik zie bij andere cutters dat het calorie aantal een stukje hoger ligt dan bij mij. Ik heb namelijk mijn volledig voedingsschema naar dit aantal geschikt.

Ik ben ook van plan om een wheyshake te gaan nuttigen na men trainingsessie. Kan iemand mij daaromtrent helpen dat ik geen miskoop doe want ik ben daar echt niet in thuis. Anders kan ik wel eens in een bodybuildingsshop binnen gaan.

Hopelijk is het een beetje inorde.

Greetz

Bijlagen

Waarom pak je VVM als uitgangspunt voor je calorie behoefte? Neem je hele gewicht want 1500 calorieen voor iemand van bijna 100 kg is een strafkampdieet... En pas op met al dat fruit als je gaat cutten, allemaal directe suikers die je niet wilt als je vet wilt verbranden.

Dit ga je niet trekken zo. Je eet echt te weinig. Ik heb iets meer VVM dan jij maar ik eet echt veel meer. Bereken eens aan de hand van een sticky je energieverbuik. Vergeet niet je sporttoeslag etc. Ik heb namelijk het idee dat er makkelijk 300-500 kcal bij kunnen en dat je dan toch nog afvalt. Het moet natuurlijk ook geen crashdieet worden.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Waarom pak je VVM als uitgangspunt voor je calorie behoefte? Neem je hele gewicht want 1500 calorieen voor iemand van bijna 100 kg is een strafkampdieet... En pas op met al dat fruit als je gaat cutten, allemaal directe suikers die je niet wilt als je vet wilt verbranden.

ik had in de sticky over cutten gelezen dat je als eerste stap je caloriebehoefte moest uitrekenen en daar dan je sporttoeslag en andere bezigheden bijrekenen. Ik heb het nu eens met men volledige gewicht berekent en ik kom nu op 2221 kcal uit. Sporttoeslag heb ik niet echt want ik ga met het openbaar vervoer naar mijn lessen. En ik zit veel ( lesblokken van 3uur met een kwartier pauze is geen uitzondering).

Dat van het fruit begrijp ik, ik zal er mss 1 stuk minstens uithalen. En mss meer vooraan in de dag plaatsen in mijn schema.
Zou het goed zijn moest ik mijn schema richten op die 2221 kcal voor een rustdag en daar +/- 500kcal bij optellen op KT+cardio dagen?

greetz

Laatst bewerkt:
ik had in de sticky over cutten gelezen dat je als eerste stap je caloriebehoefte moest uitrekenen en daar dan je sporttoeslag en andere bezigheden bijrekenen. Ik heb het nu eens met men volledige gewicht berekent en ik kom nu op 2221 kcal uit. Sporttoeslag heb ik niet echt want ik ga met het openbaar vervoer naar mijn lessen. En ik zit veel ( lesblokken van 3uur met een kwartier pauze is geen uitzondering).

Dat van het fruit begrijp ik, ik zal er mss 1 stuk minstens uithalen. En mss meer vooraan in de dag plaatsen in mijn schema.
Zou het goed zijn moest ik mijn schema richten op die 2221 kcal voor een rustdag en daar +/- 500kcal bij optellen op KT+cardio dagen?

greetz

Weet niet welke rekensom je gebruikt maar dat kan niet goed zijn. Als je 98 kilo weegt ligt je behoefte ergens rond de 3500 calorieën. Als je met cutten begint ga je op 2800-3000 zitten en over een tijdje als je bent afgevallen ga je nog lager zitten. Als je direct begint met 2000 calorieën heb je straks geen speling meer als je bent afgevallen...

Weet niet welke rekensom je gebruikt maar dat kan niet goed zijn. Als je 98 kilo weegt ligt je behoefte ergens rond de 3500 calorieën. Als je met cutten begint ga je op 2800-3000 zitten en over een tijdje als je bent afgevallen ga je nog lager zitten. Als je direct begint met 2000 calorieën heb je straks geen speling meer als je bent afgevallen...

ja dat begrijp ik, maar ik gebruik gewoon de formule van deze link:

http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/

die staat vermeld in de sticky over cutte: hoe begin ik?

Je haalt BMR en calorie behoefte door elkaar, BMR is als je de hele dag plat op je bed blijft liggen en niets doet. Of anders gezegd hoeveel calorieën zijn er nodig om de vitale (meest basale) functies van je lichaam aan de praat te houden. Ook al doe je nog zo weinig aan 1000 calorieën boven je BMR zit je al snel met dat gewicht.

Je haalt BMR en calorie behoefte door elkaar, BMR is als je de hele dag plat op je bed blijft liggen en niets doet. Of anders gezegd hoeveel calorieën zijn er nodig om de vitale (meest basale) functies van je lichaam aan de praat te houden. Ook al doe je nog zo weinig aan 1000 calorieën boven je BMR zit je al snel met dat gewicht.

ah ok ja daar zal het zitten. Ik heb deze idd door elkaar gehaald.
Ik heb eens gegoogld en ik kom op een dagelijkse behoefte van 2780 uit (rustdag zonder cardio training of KT erbij geteld)

om nog eens over men schema te hebben. Zie je verder fouten erin? en zoals je zegt dat ik wss een 1000 kcal erbij zal moeten doen, moet ik dan meer eiwitten in men schema verwerken of nog wat extra KH? zitten de vetten dan nog goed?

Laatst bewerkt:
Verhouding is standaard 40/40/20 E/K/V, fruit doe ik zelf alleen bij het ontbijt (grapefruit), voor het slapen kwark + walnoot/lijnzaadolie? Voor de rest zou ik 1 maaltijd brood kipfilet vervangen door brood met ei eiwit want 3 keer op een dag kipfilet zou ik manisch depressief van worden...

Verhouding is standaard 40/40/20 E/K/V, fruit doe ik zelf alleen bij het ontbijt (grapefruit), voor het slapen kwark + walnoot/lijnzaadolie? Voor de rest zou ik 1 maaltijd brood kipfilet vervangen door brood met ei eiwit want 3 keer op een dag kipfilet zou ik manisch depressief van worden...

Of kipfilet met eiwit, dat is ook lekker.. een soort sandwich heb je dan :meal:

Doe trouwens om 10 uur maar wat meer kipfilet op je brood. 7 gram eiwit is echt te weinig voor een maaltijd.

Grtz

Ja is idd mss wel handig om die kipfilet eens te vervangen :-), ik ga later mijn 3e versie van men schema posten:p eerst nog wat aanpassingen doen en nog 600 kcal verdelen over goede voeding :d

ok ik heb mijn voedingsschema aangepast, maar ik zie weinig alternatieven voor kipfilet. Ik ben niet echt een fan van ei tussen mijn boterham dus heb ik maar wat meer vis genomen. Ook heb ik wat rijst toegevoegd.

Verbeteringen, kritiek en dergelijke zijn nog altijd welkom :)

p.s.: volgens mijn berekeningen heb ik een basisbehoefte met sporttoeslag van 2780 kcal. Dit is dus een schema voor de rustdag. Maar ik weet echt niet hoe ik nog meer (gezond)voedsel erin kan verwerken voor een trainingsdag

greetz

ok ik heb mijn voedingsschema aangepast, maar ik zie weinig alternatieven voor kipfilet. Ik ben niet echt een fan van ei tussen mijn boterham dus heb ik maar wat meer vis genomen. Ook heb ik wat rijst toegevoegd.

Verbeteringen, kritiek en dergelijke zijn nog altijd welkom :)

p.s.: volgens mijn berekeningen heb ik een basisbehoefte met sporttoeslag van 2780 kcal. Dit is dus een schema voor de rustdag. Maar ik weet echt niet hoe ik nog meer (gezond)voedsel erin kan verwerken voor een trainingsdag

greetz

Hüttenkäse, mozzarella? Voor de rest kun je wat noten erbij pakken of pindakaas op je brood voor de vetten, wel rustig aan met dat spul want er zitten veel calorieën in. Succes.

ok volgens mij zit ik nu goed :-) heb met alle tips en aanbevelingen rekening gehouden. Wat het fruit betreft, is het zo verkeerd om 2 à 3 stukken te eten? ik eet het namelijk wel heel graag vooral in de zomer, een goede verfrisser :d. Ik heb het zoveel mogelijk in de ochtend/vroege middag gelegd. Aan allen die gereageerd hebben, Bedankt.

greetz

p.s.: Is dit voedingsschema in combinatie met 5x cardio van minimum 30 om te starten per week een goed en effectief begin voor vetverlies? ( 4x /week ook KT voor de cardio)

Bijlagen

mooi schema heb je opgesteld.

ik ben ook eens benieuwd hoe dat zit met de hoeveelheid.
zit met ongeveer evenveel kcal in rust.

mooi schema heb je opgesteld.

ik ben ook eens benieuwd hoe dat zit met de hoeveelheid.
zit met ongeveer evenveel kcal in rust.

dank je,

hoe bedoel je benieuwd? :p heb ik soms wat te weinig kcal volgens u? Want daarin heb ik de meeste fouten gemaakt. Als je een beter gedacht hebt zeg maar gerust hoor, alle hulp/meningen zijn meer dan welkom.

groeten

Ziet er al stukken beter uit. Als ik jouw was, dan had ik op de niet krachttraining dagen een uur cardio gedaan ipv een half uur. Andere dagen gewoon KT+half uur cardio

Succes

Weet niet welke rekensom je gebruikt maar dat kan niet goed zijn. Als je 98 kilo weegt ligt je behoefte ergens rond de 3500 calorieën.

Fout, ik heb berekend dat je behoefte 2992kcal is bij een middelmatige activiteit. Het gewicht 98kg invullen in formules is een foute techniek. Je moet het gewicht invullen waarbij de persoon een gezond gewicht heeft (BMI=25). Dit was zo een 86kg

Wil je cutten zonder veel spiermassa af te vallen zal een 2600-2700kcal goed zijn

Verhouding is standaard 40/40/20 E/K/V,

Wablieft? 40EN% eiwitten? Dit is de grootste onzin ooit. Een persoon die wilt afvallen met het oog op spiermassa behouden houdt rekening met deze waarden:

eiwitten: 25%
kh: 45-50%
vetten: 25-30%

Het consumeren van massahoeveelheden eiwit is al jaren geleden achterhaald, alhoewel ik sterk de indruk heb dat iedereen hier ongelofelijk veel belang aan hecht. Er zijn wel studies gedaan voor het afvallen zonder al te veel spiermassa te verliezen. Hier gebruikte ze 35% eiwitten, de proefpersonen vielen amper spiermassa af, dit onderzoek had wel een aantal tekortkomingen.
Ik denk wel dat je hieruit kan concluderen dat een verhoogde eiwitinname bij het gewicht verliezen een aanrader is. 25% is meer als genoeg. De normale aanbevelingen voor gewone mensen zijn 10-15% moet je weten.

Terug
Naar boven