AndroidHealthClinic

Nieuw: Heavy Grip grippers!

RawBas

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
194
Wij hebben een nieuwe collectie grippers in onze collectie die langzaam maar zeker de Captains of Crush grippers gaan vervangen.

De reden hiervoor is dat de CoC's super grippers zijn maar in onze ogen konden ze goedkoper zijn. Na lange onderhandelingen met Ironmind zijn we op zoek gegaan naar nieuwe grippers die minstens even goed kwa kwaliteit zijn, maar voordeliger.

Het zijn de Heavy Grips geworden omdat:

- Ze €10 per gripper goedkoper zijn dan de CoC. Dus €19,95 i.p.v. €29,95.
- Ze zijn alle 6 tegelijk te bestellen in een super voordelig pakket voor maar €89,95 (dus €14,99 per gripper)
- De kwaliteit is zo goed dat je er levenlange garantie op krijgt. Dus gaat je Heavy Grip gripper over 5 jaar kapot omdat je al duizenden reps ermee hebt gemaakt, dan stuur je hem naar ons op en krijg je een nieuwe. No questions asked!

Dit alles was reden genoeg om voor ons de overstap te maken. De CoC's hebben we nog wel maar de voorraad zal niet verder aangevuld worden, dus op=op.

Zijn er verschillen tussen de Heavy Grips en CoC?

Ja. De handels van de HG zijn minder scherp gekarteld dus je haalt je vel niet zo snel open. De een vindt dat juist fijn, de ander niet. Dat is een kwestie van voorkeur.

De HG's sluiten iets makkelijker dan de CoC's. De reden is dat de sluitkracht bij de CoC's bij benadering is en bij de HG's is het gemeten door de twisting torque te meten om de handels te kunnen sluiten. Dit gebeurt in Newton meters waarna een conversie naar lbs plaatsvindt.
Houd daar even rekening mee als je je CoC collectie aan wil vullen met HG.
http://www.sportfood.nl/grippers/

Laatst bewerkt:
En het grootste verschil: de Heavy grippers worden veel sneller makkelijker.
Na 100 reps is een COC nog geen 5% zwakker geworden, en veel zwakker zal deze ook niet worden, maar de HG's zijn hier veel gevoeliger voor. Dus het kan best zijn dat een HG350 in het begin zwaarder is, maar na een aantal maanden veel lichter dan z'n COC tegenhanger.

Ook is de variatie veel groter. het kan best zo zijn dat je de ene HG350 nieuw uit verpakking met gemak 5 reps mee maakt, terwijl je de andere HG350 niet eens kunt sluiten.

Op zich zijn dit geen wereldschokkende problemen, maar het is wel belangrijk dat je dit in de gaten houdt. Het zou lullig zijn als je denkt veel sterker te zijn geworden, terwijl blijkt dat het de gripper is die zwakker is geworden.

De BoneCrusher grippers geldt hetzelfde voor.
Het zal me trouwens niets verbazen als dat dezelfde fabrikant is ;)

Just ter info....

• Topic Starter Topic Starter
Dan betaal ik toch liever 10euro meer :o

Nope, dan stuur je gewoon je oude HG gripper op en je krijgt een nieuwe terug!:D
De levenslange garantie geldt voor ook voor verslapping van de veer.
Dat kun je bijv. ook merken als de 2 handvatten ineens een stuk dichter bij elkaar staan in ontspannen toestand.

Wat ik al eerder zei, het is een ECHTE garantie. Je stuurt het terug als je het idee hebt dat ie niet meer voldoet en je krijgt een nieuwe. Daar wordt niet moeilijk over gedaan. We gaan daarover dan ook niet in discussie of moeilijk doen.

De nieuwe 2008/2009 HG Grippers hebben ook niet meer het verschil onderling wat ze bij de introductie jaren geleden nog wel eens hadden. Een HG350 is ook echt een HG350.

Laatst bewerkt:
Nope, dan stuur je gewoon je oude HG gripper op en je krijgt een nieuwe terug!:D
De levenslange garantie geldt voor ook voor verslapping van de veer.
Dat kun je bijv. ook merken als de 2 handvatten ineens een stuk dichter bij elkaar staan in ontspannen toestand.

Wat ik al eerder zei, het is een ECHTE garantie. Je stuurt het terug als je het idee hebt dat ie niet meer voldoet en je krijgt een nieuwe. Daar wordt niet moeilijk over gedaan. We gaan daarover dan ook niet in discussie of moeilijk doen.

De nieuwe 2008/2009 HG Grippers hebben ook niet meer het verschil onderling wat ze bij de introductie jaren geleden nog wel eens hadden. Een HG350 is ook echt een HG350.
Weet je dit uit eigen ervaring of is dit een verkooppraatje van de fabrikant?
Het zou heel mooi zijn als dat probleem nu inderdaad opgelost is, maar ik heb vele mensen al horen zeggen dat ze te snel zwakker worden. (zie gripboard.com voor meer info).
Als jij zelf het risico gaat nemen om die grippers om te ruilen en de fabrikant blijkt daar toch moeilijk over te doen (is tenslotte slijtage en dat valt normaliter niet binnen garantievoorwaarden), dan zit jij dadelijk met de gebakken peren ;)

Gooi anders eens een balletje op bij Robert Baraban of Warren Tetting, misschien dat dat wel iets is ;)

Begrijp me niet verkeerd, HG's of BC's kunnen prima zijn om mee te trainen, zeker voor af en toe gebruik, maar voor de serieuze gripsporter is het toch interessanter om iets meer uit te geven en oer-degelijk materiaal te kopen ;)

Weet je dit uit eigen ervaring of is dit een verkooppraatje van de fabrikant?
Het zou heel mooi zijn als dat probleem nu inderdaad opgelost is, maar ik heb vele mensen al horen zeggen dat ze te snel zwakker worden. (zie gripboard.com voor meer info).
Als jij zelf het risico gaat nemen om die grippers om te ruilen en de fabrikant blijkt daar toch moeilijk over te doen (is tenslotte slijtage en dat valt normaliter niet binnen garantievoorwaarden), dan zit jij dadelijk met de gebakken peren ;)

Gooi anders eens een balletje op bij Robert Baraban of Warren Tetting, misschien dat dat wel iets is ;)

Begrijp me niet verkeerd, HG's of BC's kunnen prima zijn om mee te trainen, zeker voor af en toe gebruik, maar voor de serieuze gripsporter is het toch interessanter om iets meer uit te geven en oer-degelijk materiaal te kopen ;)

He wscorpian,

De fabrikant is er zo overtuigd van dat ze de CoC standaard hebben bereikt dat zij deze garantieregeling volledig voor hun rekening nemen.
Ik ga ervan uit voordat een fabrikant dat wereldwijd aandurft, ze deugdelijk materiaal leveren. Zelfs op slijtage geven ze nu garantie, ongeacht hoe oud de gripper is! Dat vind ik behoorlijk gedurfd en is een signaal dat ze nu toch top class spul leveren.
We hebben de HG's nu zelf in huis en het ziet en voelt allemaal zeer degelijk aan.
Ieder zal zijn voorkeur kwa merk hebben, dat is ook verder prima, maar ik denk dat we met de HG's een prima prijs/kwaliteit gripper te pakken hebben.

Bedankt voor je input trouwens. Altijd goed om de mening van een ervaren gripper te horen.;)

Sportieve groeten,
Bas

Ik hoop dat ze hun woord nakomen, dan zou het zeker de moeite waard zijn!
Persoonlijk ben ik niet zo'n IronMind fan, maar ik wel een voorkeur voor echt degelijk materiaal...

Succes met de verkoop! ;)

Als het zo zit is dat pakket wel zeer aantrekkelijk :D

Misschien is het een idee nog een multifuntionele gripper met verstelbare weerstand toe te voegen aan het assortiment:)

Het zou mooi zijn als die heavy's nu van dezelfde kwaliteit zijn als coc's. Dan zal ze op den duur hun status ook wel erkend worden. Want is eerlijk is eerlijk, coc's zijn gewoon belachelijk duur vanwege de naam.

Misschien is het een idee nog een multifuntionele gripper met verstelbare weerstand toe te voegen aan het assortiment:)

De Vulcan gripper van David Horne is mijn favoriet, wel een beetje prijzig, maar bootst het best een losse gripper na.

Een 2e optie (zeker qua prijs) is de Vice Gripper, hoewel het niet helemaal hetzelfde is qua beweging, is het wel functioneel om gewoon een sterkere crushing grip te krijgen.

Misschien een mogelijkheid om leverancier hiervan te worden in Nederland? ;)

mijn nummer 1 doel voor 2009 is mijn grip verbeteren, dus deze aanbieding komt als gelegen :D

Geen korting voor DBB-members? ;)

mijn nummer 1 doel voor 2009 is mijn grip verbeteren, dus deze aanbieding komt als gelegen :D

Geen korting voor DBB-members? ;)

Mooi doel in 2009. Alvast succes ermee!
Als je alle 6 tegelijk besteld krijg je al €30 korting, lijkt me best een goede deal!;)

@wscorpion

We zullen eens kijken of voor deze grippers belasting bestaat. Thanks!

Ik heb ze zelf tot de 350 en kan ze alleen maar aanraden.
Mij was het kleine kwaliteitsverschil tov COC het grote prijsverschil niet waard.
Ik betaalde toen ongeveer een 70 euro met verzendkosten bij (een set coc was dubbel zo duur), maar dit was wel toen de dollar nog een pak gunstiger stond.
Ideaal dat ze nu ook voordelig in de Benelux zijn te krijgen, ook alleen al ivm de garantie!!

Mij was het kleine kwaliteitsverschil tov COC het grote prijsverschil niet waard.
Ik betaalde toen ongeveer een 70 euro met verzendkosten bij (een set coc was dubbel zo duur), maar dit was wel toen de dollar nog een pak gunstiger stond.
Ideaal dat ze nu ook voordelig in de Benelux zijn te krijgen, ook alleen al ivm de garantie!!

Goed om te horen dat ze je zijn bevallen philip!:thumb:
Ik denk inderdaad dat het garantie verhaal voor velen de doorslag zullen geven!

Leuk om meer gripper fanaten te zien ;)
Hoever ben je al met je progressie?
350 al gesloten?

Ben blij dat ik de complete CoC collectie heb :)

Snap de keuze van Sporfood wel.

Hebben al meer mensen ze besteld?

Ze vallen wel mee, alleen vind ik de hg200 die ik gekregen heb verdacht licht. Deze kan ik met 2 vingers sluiten terwijl ik hard men best moet doen om mijn hg250 met een volle hand te sluiten.

Ze vallen wel mee, alleen vind ik de hg200 die ik gekregen heb verdacht licht. Deze kan ik met 2 vingers sluiten terwijl ik hard men best moet doen om mijn hg250 met een volle hand te sluiten.

Tja, moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Is het het bekende verschijnsel dat je makkelijk 8x 100 kg bankdrukt terwijl als je er 105kg van maakt je nog maar met moeite 3 herhalingen kunt maken of is de gripper inderdaad wat slapper dan hij zou moeten zijn?
Stuur de 200 maar gewoon terug als je dat wilt, sturen we je een nieuwe voor terug, dan weten we het gelijk.;) Je hebt tenslotte onbeperkte garantie.

Op dit moment is dat geen probleem. Since ik wat warm up sets doe met deze gripper heb ik minder last van hand pijn. Dit zou eventueel wel een probleem kunnen vormen bij de hogere nummers.

ps : Over sportfood service ben ik wel zeer tevreden. Binnen de 3/4 werkdagen voor Belgisch Limburg.

Terug
Naar boven