AndroidHealthClinic

Nieuw in de fitnesswereld

VULPESVULPES

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
90kg
Goedeavond,

Vandaag heb ik een fitnesscontract afgesloten. Ik ben helemaal nieuw in dit wereldje , heb vanaf mijn 6e jaar alleen maar aan voetbal gedaan en ben rond mijn 18e gestopt. Ben nu 2 jaar verder en heb in deze 2 jaar bijna geen beweging gehad. Dit heeft er voor gezorgd dat ik dikker ben geworden, en ben nu precies op het punt dat ik denk "nu gaan we er wat aan doen" en ben bereid om er ook echt voor te gaan. Motivatie genoeg laten we dan maar zeggen.

Echter , mijn probleem is dat ik op dit moment 20 jaar ben, omgeveer 1,90 m en weeg rond de 90/95 kg. Ben van mezelf al wat breder gebouwd. Verder heb ik in deze 2 jaar een flinke vetlaag op mijn buik gekregen.

Kan een van jullie mij uitleggen hoe ik dien te beginnen? Heb al het een en ander gelezen, maar kom er echt niet uit.

Ik ben mij er wel van bewust dat dit heel erg veel tijd in beslag gaat nemen. Maar ben er toe in staat om veel tijd op te offeren aan het sporten, wil graag weer de 'oude' worden.

Graag zou ik een advies van jullie willen,

Bij voorbaat dank,

VULPESVULPES

Laten we beginnen met: wat wil je bereiken.

Als ik zo je verhaal lees wil je vat je vetlaag af, als dit zo is advisseer ik je naar het fitness forum te gaan. Dit forum is voor bodybuilding, oftewel spieren kweken.

• Topic Starter Topic Starter
Begrijp dat je denkt dat ik vetweefsel kwijt wil, dit is ook zo. Maar neem aan dat wanneer je spiermassa wilt krijgen eerst de vetlaag er af moet ? Correct me if im wrong. Sowieso wil ik spiermassa , maar heb wat problemen met het begin? Dien ik cardio of kracht te doen, of combineren ?

als je wil gaan bodybuilden, kan je daar gelijk mee beginnen. Krachttraining, aan gezien je een beginner bent (lees tickies voor beginnen met krachttraining) kan je best beginnen met een full body programma. Bijvoorbeeld Rippetoe/ Wendler....
deze programmas begin je met weinig gewicht, extra aandacht voor techniek en ga je week na wek zwaarder, zodat je geleidelijk je kracht opbouwt.
Zeker in het begin lijkt het erg weinig/licht, dat verandert echter al vrij snel.

Daarnaast en gelijktijdig start je met een goed voedingsschema: cutten
lees de voedingsstickies
bereken je calorie behoefte voor onderhoud, inclusief krachttraining
en dan heb je de keus
1/ trek er 500 cal vanaf en maak daar je voedingsschema mee
2/ maak je schema op basis van je onderhouds behoefte, creëer een tekort door middel van cardio

Terug
Naar boven