MuscleMeat

Nieuw lid (42 jr) + Motivatie

Oldman42

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m87
Massa
101kg
Oke,even een kort verhaaltje van deze ouwe lul :)

Ik ben dus een man van 42 jaar oud met 2 kids en een vrouw.
Denk dat ik al 14 jaar train..
Maar dat is trainen in combinatie met zuipen,roken,geen voedselschema..
(en door blessures en andere omstandigheden werd er vaak hele lange periodes niet getraind)

Mijn lichaam reageerde daar eigenlijk wel goed op (als je niet echt hoge doelen hebt)
Ik werd gespierd,redelijk groot en kreeg er genoeg opmerkingen over.
(trainde 3 keer per week in combi met wat zwaar werk)

Ik ben 1.87 mtr. en weeg 101 kg
wel een wat hoog vetpercentage..maar misstaat niet echt bij die lengte (denk rond 20 %) ?
(liefst wat droger in de toekomst)
kleine foto ter verduidelijking : (vet zit rond me taille en op me t**ten:),met t-shirt niks aan de hand.
[Afbeelding niet meer beschikbaar] (huidige stand 17-8-2014)wel houd ik me buik iets strak en span iets aan :) (mag dat?)--> wat is mijn vet % ?

Maar het trainen werd vaak verstoord door blessures :
heup (slijmbeursontsteking) -> bij veel belasting nog steeds reactie (na 6 jaar)
schouderblessures (links en rechts) -> nu wat restantpijntjes links, veel gelezen hier..en werk nu aan meer flexibiliteit,
en ik train meer de rotator cuff spieren (lijkt te helpen)

Dit jaar is een rampenjaar (medisch)
Begin dit jaar me neus recht laten zetten (neusschot en uitwendig)--gevolgen van een hele oude vechtpartij,maar had er steeds meer last van..leek ook schever te gaan staan.
(ik weet dat ik op me foto helemaal geen neus heb.....)
Pff..veel restklachten,alsof je door 20 man in elkaar bent gebeukt :)
Bij wat harder me neus ophalen krijg ik nu wel scherpe pijn ergens (misschien niet helemaal goed gegaan?-- maar dat kijk ik nog even aan)

alsof dat niet genoeg was :
3 maanden geleden opeens een herseninfarct...(na 3 weken hoofdpijn)
Een bloedvat is niet helemaal lekker (latere onderzoeken wijzen een scheurtje aan of ieder geval een slechte plek)
bloeddruk was te hoog,cholesterol was te hoog.

Linkerarm kon tijdens de beroerte niet meer worden aangestuurd,mond ging hangen en kon niet meer verstaanbaar praten.

Oke..tijd om wat dingen te veranderen :)
(de spreekwoordelijke knop is omgezet in me hoofd)

* Ik ben nu 4 weken geleden gestopt met roken (ik rookte 35 sigaretten per dag)
* Ik drink geen cola meer (dronk denk ik 2 flessen per week)
* Ik heb weer een trainingsschema gemaakt voor 4 keer per week.
(in het weekend ga ik in de ochtend wat hardlopen..omdat me conditie 0,0 is)
* Ik ben bezig met een voedselschema (pffff...wat verwarrend en moeilijk is dat)
(ik hoop dat in een ander topic wat hulp mee te krijgen..me hoofd zit snel vol na die infarct)
Ik krijg bloedverdunners nu (1 pil per dag)
ik krijg cholestrolverlagers (1 pil per dag)
Mijn waardes zijn vorige week weer gemeten en waren perfect.

Huidige rest-klachten : ben soms heel erg moe overdag (en een wat hoge druk op me voorhoofd)
ben wat verward en chaotisch :)
beetje last linkerschouder (gaat steeds beter door oefeningen)

Mijn huidige trainingen gaan op 60% van wat ik eigenlijk kan en wil.
(vanwege die infarct en nog wat restklachten schouder)

Nieuwe doelen :

Serieus gaan trainen en eten. --> groter worden.
(een goed eetschema samenstellen (ik hoop op wat hulp)
conditie op peil brengen
gezonder worden en dit shit-jaar vergeten.

ik denk dat mijn lichaam mij toch heeft gewaarschuwd dat het tijd is om te veranderen.
(dit is gelijk mijn motivatie)

*merk trouwens wel dat de groei in me lichaam niet meer zo makkelijk gaat als toen ik 30 was :)
we gaan gewoon kijken wat er nog mogelijk is.....

ben nu pas weer 1, 5 maand aan het trainen dit jaar ! (nog niet op 100%)

Hey collega ouwe lul, mooi uitgebreid verhaal.. ik wens je veel succes met je nieuwe doelen en trainingen..

Groet, Ray...

• Topic Starter Topic Starter
thanks Ray...bijna zelfde leeftijd en zelfde lengte :) --> ouwe lullen dus :)
maar we gaan is kijken hoever ik nog kan komen als ik wat serieuzer ga worden met alles.

Al gelukt om een voedingsschema op te stellen? Of daar nog hulp bij nodig? Zie dat het twee dagen geleden is namelijk.

Al gelukt om een voedingsschema op te stellen? Of daar nog hulp bij nodig? Zie dat het twee dagen geleden is namelijk.

tsja..redelijk
ik heb een topic lopen bij "voeding" --> http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingsschema-graag-advies-bulk-372326/
alleen dacht ik dat ik beter kon gaan bulken (vanwege aankomende winter en zo)

maar ik ben ook nog revaliderende en werk pas 2 ochtenden nu,merk nu dat ik wat overdreef met 4 keer trainen in de week (heb nu veel druk op me hoofd en ben heel vermoeid)

ook de hoeveelheid eten ben ik niet gewend (valt op zich wel mee..maar ik was niet droog dus)
ben al niet gewend om te eten als ik opsta..meestal alleen 2 x koffie en 3 peuken.
(ben nu gestopt)
Dus ik voel me laatste week wat fatsiger en zwaarder..en laat eiwitscheten (lol)
trainen gaat op zich steeds beter (alleen in me hoofd zit het nog niet helemaal jovel..veel druk nog vaak)

Dus ik moet even een paar dingen herzien...
ik denk even het trainen naar een lager pitje brengen..en dus ook de hoeveelheid eten.

Ik wil even te snel allemaal..en dat werkt even averechts..
wel leuk om te zien dat mijn lichaam meteen reageerd op de training en eten..maar ook
mijn hoofd (druk op me hersens of zo) neemt toe :(

dus ben even zoekende naar de goede weg.
ik denk juist misschien toch wel wat in vp zakken en 3 keer trainen.

Laatst bewerkt:
Flink verhaal! Maar ik merk dat je echt de knop heb omgezet, dan ben je al over de helft als je dat volhoud ;)
ga eerst een tijdje gezond eten en niet zoveel tellen.. ik denk dat het stoppen met roken en drinken van cola + de naduur van je klachten wel genoeg sores geeft!
gewoon alleen "gezond" eten als je lichaams zegt dat het honger heeft.
Kijk over 2 maanden dan wat er is gebeurd met je lichaam en of je over de verslavingen heen bent en hoe het gaat met je hoofd (inwendig en uitwendig)

Ik denk dat dit al zoden aan de dijk zet.. je bent toch al tijden bezig dus ik denk niet dat je een deadline hebt of zoiets.

3x in de week fullbody trainen zou ook genoeg moeten zijn als 4 te veel is.

veel succes!

ga eerst een tijdje gezond eten en niet zoveel tellen.. ik denk dat het stoppen met roken en drinken van cola + de naduur van je klachten wel genoeg sores geeft!

bedankt voor je reply :)
en ja..je hebt helemaal gelijk.
Het stoppen met roken en de veel lagere suikerinname doen al een aardige aanslag op me.
+ natuurlijk de revalidatie van het infarct,schijn toch een litteken te zijn in je hersenen wat
energie kost om te herstellen)

Ik ga rustiger aan doen en ieder geval het stoppen met roken en de gezonde levenstijl volhouden.
ik zal me training en voedselschema wat aanpassen en kom hier later op terug :)

zolang ik ook niet echt weet waar die druk op me hoofd vandaan komt is het ook best eng om veel kracht te zetten
(squad bijvoorbeeld)

zelf denk ik trouwens dat die infarct een gevolg is van iets wat er is gebeurd tijdens mijn neusoperatie in januari.
Maar ik kan dat niet aantonen en de neuroloog zegt dat het niet kan.(zeker een vriend van de KNO )
maar vind het vreemd al die ellende vlak na de operatie.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reply :)
en ja..je hebt helemaal gelijk.
Het stoppen met roken en de veel lagere suikerinname doen al een aardige aanslag op me.
+ natuurlijk de revalidatie van het infarct,schijn toch een litteken te zijn in je hersenen wat
energie kost om te herstellen)

Ik ga rustiger aan doen en ieder geval het stoppen met roken en de gezonde levenstijl volhouden.
ik zal me training en voedselschema wat aanpassen en kom hier later op terug :)

zolang ik ook niet echt weet waar die druk op me hoofd vandaan komt is het ook best eng om veel kracht te zetten
(squad bijvoorbeeld)

zelf denk ik trouwens dat die infarct een gevolg is van iets wat er is gebeurd tijdens mijn neusoperatie in januari.
Maar ik kan dat niet aantonen en de neuroloog zegt dat het niet kan.(zeker een vriend van de KNO )
maar vind het vreemd al die ellende vlak na de operatie.

ja ik ben alles behalve een dokter, kan dus ook niet zeggen of je nou niet zou moeten squatten.
ga niet voor je 1rm bijvoorbeeld. focus op techniek en laat je langzamer zakken en kom dan langzamer omhoog.
Dan is de oefeningen veel zwaarder met minder gewicht en volgens mij ontlast je dan ook wel de druk?

Goed verhaal. Succes met je doelstellingen!

Zit je niet mee ouwe, goed doorademen bij het trainen..
Succes!

misschien eerst eens aan je conditie gaan werken en wat krachttraining betreft even rustig beginnen.
eerst een maandje cardio en dan verder kijken, en gewoon gezond eten. Niet gelijk te hard van stapel lopen.
je lichaam moet ook wennen aan verandering.

Hey Ouwe Lul :D

Train Ze!!

En.......

Onthoud, doel is: Te blijven trainen (op langere termijn)
Vergeet de rest als Pr's, vet percentage, hoeveel je pakt op een bepaalde oefening etc op deze leeftijd, tenzij je wilt gaan roiden maar In My Most Humble Opinion kan je op deze leeftijd beter niet roiden tenzij TRT maar daarvoor moet je Tremendes zijn topics ff checken omdat hij daar hele goede/de beste info over geeft.
Van hem kan je leren wat je echt doen moet als het moment daar is dat de hormonen minder meewerken.

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

Hey collega ouwe lul, mooi uitgebreid verhaal.. ik wens je veel succes met je nieuwe doelen en trainingen..

Groet, Ray...

Hey vieze ouwe LUL :D Jij ook hier :)

bedankt voor jullie reacties..

Ik ben bezig met dit schema:
Ma: borst/biceps
Di : rug /triceps
Wo :rust
Do : schouders/traps
Vr : benen/buik

misschien na een tijdje is zo,n UB/LB proberen.
(aangezien ik bijvoorbeeld het onderlichaam toch wel 2 keer pw wil trainen)

Als me training langer duurt dan een uur bouw ik veel spanning op in me hoofd..dus doe het nog rustig aan :)
(omg..echt een bejaarde)

Stoppen met roken gaat nog steeds goed..al heb ik het er nog steeds heel moeilijk mee. (5 weken nu denk ik)

Cola en teveel vruchtensapjes zijn verleden tijd en eet veel schoner nu.
Als ik heel eerlijk ben kan ik niet echt zeggen dat ik me veel beter voel dan de tijd dat ik wel alles deed
wat slecht is (zuipen,roken,alles eten)

Maar ik denk dat dat misschien nog moet komen :)

ja kan aan meer factoren liggen, misschien voel je het nog niet omdat:
* het nog niet lang genoeg doet
* je last hebt van je afkickverschijnselen
* andere stress verschijnselen
* je toch nog wat gecheat hebt (a)

ik merk na een aantal dagen puur gezond eten altijd meteen een soort energieboost die meteen wegvalt zodra ik cheat met suikers, wat een insulinepiek veroorzaakt, waarna ik weer een hongerklap krijg

Langer dan 1 uur trainen is echt niet nodig bij een split, ben zelf in 3 kwartier klaar.
Probeer er een combi Massa/krachttraining van te maken.

just curios..

hoe gaat het nu met trainen ?

ja..ik train nog steeds :)
Het gaat redelijk goed,lichaam reageert goed.

Het voornaamste wat voor mij nu even opgaat is trouw naar de sportschool gaan.
(het doel is 4 keer in de week)

Ik heb een schema uitgeprint voor elke training en houd daar mijn vorderingen op bij (dit werkt voor mij toch wel lekker)
toch moet ik af en toe trainingen overslaan..want ik bouw toch steeds een bepaalde druk op in me hoofd
na die infarct bij teveel inspanning op een dag.

In het weekend ben ik gaan hardlopen (eh..meer joggen eigenlijk)
Dan loop ik zo,n 4 km door de duinen.

Ik heb alleen een terugval met roken :(
Mijn hoofd draaide een beetje door..mijn karakter werd niet leuk meer en ik had echt een peuk nodig :(
conclusie : ik rook weer en zal weer een datum moeten kiezen pffff (zonde..ik weet het)

Het positieve nieuws van de laatste tijd is dat ik toch weer me lichaam goed zie veranderen (schouders komen weer)
en dat ik duidelijke toename zie in kracht.
Toch zit er nog iets niet helemaal lekker in me hoofd (aanhoudende druk) dus heb over 2 weken weer een mri scan..
(pokkeherrie dus)

ook met eten ben ik nog redelijk serieus..geen cola en veel van die suiker bende,
kwarkje in de avond,shake na het trainen,kipfilet op me meergranenbrood :) en meerdere maaltijden.
dus daar voel ik me wel goed bij.

Laatst bewerkt:
Deels mooi om te lezen Oldman en deels wat jammer maar erg begrijpelijk,
sowieso sterkte met de scans en wat het roken betreft, rook je wel minder? geef het gewoon wat meer tijd :)

4km is niet niks :cool:
ik wens je weer veel train plezier toe en kracht met de rest van je bezigheden ;)

ree

Dank je ray :)

Tsja..dat roken probeer ik zo goed mogelijk in toom te houden,niet in huis,niet in de auto enz.
dat scheelt al aardig .
dus geen ketting-rook gebeuren ieder geval, en ik zal toch echt moeten stoppen.

Eindelijk na die infarct een goede pomp vandaag..hehe
Heel vreemd..ik trainde al een tijd redelijk goed,maar werd echt moe in me hoofd en de pomp was er niet meer.
kwam eerder verlept terug van een training(met hoofdpijn)

Vandaag lijken opeens me armen 3 keer groter,
en me borst kwam lekker naar voren na de borst/biceps training.
En het gevoel na de training was goed.

zou mijn lichaam dan eindelijk aan het herstellen zijn:) (infarct was in mei)
dit geeft gelukkig weer motivatie.

Terug
Naar boven