Fitness Seller

Nieuw op deze site.

Bezoekers in dit topic

Welkom en veel leesplezier! Je naam komt me btw bekend voor, oude uitsmijter van De Kers?
 
Mvg Walter
 
Laatst bewerkt:
Goedendag Forum leden,

Even voorstellen,

Ik ben Walter Zwerts en ben hier via René Hamers terecht gekomen.

Ik zit inmiddels in mijn 57ste levensjaar en doe sinds 2019 aan bankdrukken (wedstrijden)

Ik heb de wedstrijdsport via René leren kennen en zo ook daarmee kennis gemaakt.

Ik heb vroeger ook al fanatiek aan krachtsport gedaan (hobbymatig maar toch wel fanatiek) ik heb nooit eerder de potentie gehad mee te willen of te kunnen doen aan wedstrijden.

Mijn hobby’s zijn dus krachttraining en motorrijden.

Ik heb zoals hierboven aangegeven vroeger ook al getraind. Dit is in de periode 1983-1994/1995 geweest einddatum toen weet ik niet meer exact.

In 2010 ben ik opnieuw begonnen. 2018 ben ik in contact gekomen met René en is de wedstrijdsport en liefhebberij hiervoor ontstaan.

In 2012/14 begonnen er onverwachte problemen op te spelen. Ik kreeg zo af en toe wat scherpe pijnen. De pijn begon in de rug de nek en in het bekkengebied. Dit bleef opspelen en de pijnen kwamen steeds vaker terug. In 2015 kon ik ze bijna niet meer verdragen ik trainde wel gewoon door maar de pijnen gingen niet meer weg. Naar de huisarts dus. Niks aan de hand. Ik zou moeten rust nemen ik was inmiddels de 50 voorbij en moest volgens huisarts rekeningen houden met de risico’s van het overtrainen..

Ik nam zijn raad aan en nam een rustperiode. Dit laatste was een catastrofe. Maar het ging niet weg ook niet na het advies van het rusten. Ik heb nogmaals ca vijf maal de huisarts bezocht en steeds met het zelfde rustadvies huiswaarts gekeerd. Helaas zonder resultaat, de pijnen werden door het rusten steeds erger leek wel. De pijn was met gewone paracetamol niet meer te onderdrukken. 2016 werd hervatte erg, ik terug naar de dokter (in het weekend een weekend arts op Dokterspost dus) aldaar aangekomen hebben ze mij doorverwezen naar de SEH. Het doorsturen kwam eigenlijk omdat ik niet meer kon lopen en eigenlijk ook niet meer rechtop kon staan. In die zelfde nacht hebben ze meteen een mri scan van mij gemaakt. Ik kreeg een infuus en morfine. Ze hadden iets in of aan de wervel gezien maar ze wisten nog niet echt wat het was. Ik werd opgenomen en daags daarna bezocht door twee artsen (het waren reumatologen) ze kwamen mij de diagnose Forestier brengen.

Ik ben gelijk gaan revalideren en werd behandeld met cortisone prednison.

Ik ben vanaf toen tot nu toe 11x aan mijn wervel geopereerd/behandeld.

In 2017 heb ik het trainen weer opgepakt. Ik doe dat nu nog steeds. Ik train 1 tot 2x per week. De oefeningen die ik nog kan zijn natuurlijk nog maar beperkt maar ik doe ze nog steeds en doe ze met grote inzet en vooral met grote passie.

Ik train niet continu natuurlijk maar nog steeds met grote regelmaat. (ik probeer het gewoon twee maal per week vol te houden)

Nou dit is een nogal uitgebreid schrijven maar beter ineens alles weten dan maar de helft😉

Ik ga deze week even paar uurtjes lezen hier en hoop er wat van te kunnen leren.

Fijne dag u allen en geniet van het trainen.

Mvg Walter
Welkom man! Vervelend om te lezen dat het lichaam niet meer de geest volgt, maar je wilskracht bewonder ik!
 
Hoi Rene, Ik ga het forum verlaten spreek je later per app weer. grtjs
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat Walter het niet erg vind maar wil hier graag op inhaken :)
Waarschijnlijk dat overigens bij de naam Huggybear eerder een lampje gaat branden bij forumleden dan bij Rene Hamers ;)
Walter en Rowana...een sterk staaltje zo vader zo dochter!

Walter en ik leerden ons in 2017 kennen en ik had meteen door dat hij en zijn dochter Rowana uitzonderlijk sterk en getalenteerd waren.
In 2018 heb ik aan de wieg mogen staan van de oprichting van de Drug Free Powerlifting Federation Netherlands en ik had korte tijd later contact met Hans Wassink (voorlichter van de Dopingautoriteit en campagneleider van Eigen Kracht). Hans vroeg mij of ik interesse had om een bankdruk workshop te geven tijdens de SAP Cup in 2018 in Veldhoven en dat zag ik uiteraard wel zitten en schakelde met toestemming van Walter de hulp van zijn dochter Rowana in. Hans vroeg vervolgens of Rowana wilde meewerken aan fotosessies voor het nieuwe boek van Eigen Kracht en ze werd tevens "cleane kneiter".
1640810619986.png

Meer hierover kunnen jullie lezen via onderstaande link.

Walter en Rowana gingen op mijn uitnodiging in om deel te nemen aan wedstrijden bij onze federatie.
De korte versie van het verhaal? Tegen familie Zwerts is geen kruid gewassen! :flexbiceps:

Rowana zette een wereldrecord bankdrukken in haar gewichtsklasse bij de junioren in zowel de unequipped als equipped devision :thumbs: !
En ook Walter wilde voor een wereldrecord gaan bij de master 4 klasse (55-59 jarigen).
Maar op zijn weg naar het wereldrecord lagen nogal wat opstakels.
Zoals Walter in zijn openingspost alreeds verteld heeft, heeft hij helaas een voortschrijdende aandoening, m.a.w. het wordt er in de meeste gevallen niet echt beter op.
Vervolgens kwam corona waardoor bijna 2 jaar lang veel wedstrijden helaas gecanceld moesten worden.
Oktober 2021 was het dan zover...de wedstrijd kon doorgaan...maar Walter moest helaas 10 dagen voor de wedstrijd een operatie aan zijn rug ondergaan waardoor deelname toch wel zeer twijfelachtig werd. Maar Walter is een man met een missie....hij laat zich door niets of niemand van zijn doelstelling tegenhouden....hij gooit niet de handdoek in de ring, maar is het type wat sterft in het harnas. Hij wist het bestaande wereldrecord te verpulveren en drukte liefst 185kg...(in de wetenschap dat bij Walter ook gewichten van 190-200kg de normaalste zaak van de wereld zijn).
Aansluitend kreeg hij een dopingcontrole omdat ik wilde voorkomen dat de indruk gewekt werd dat er in onze federatie sprake was van vriendjespolitiek...en de test bleek uiteraard negatief te zijn wat volledig in de lijn der verwachting lag (overigens was dat alreeds zijn tweede controle en heeft ook Rowana alreeds een dopingcontrole gehad).
Ik heb verder regelmatig contact met Walter en we wisselen ervaringen en trainingen uit. Walter heeft een echte voorbeeldfunctie voor mij :thumbs: ! Hij weet me enorm te motiveren...ik ken niemand die fysiek en mentaal zo sterk als hem is. Ondanks zijn aandoening en het stijgen der jaren weet hij op eigen kracht uitzonderlijke resultaten neer te zetten...waartoe zou hij in staat zijn zonder deze aandoening en als hij 25 jaar jonger zou zijn?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven