MuscleMeat

Nieuw op het forum

Maxie B

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
77kg
Vetpercentage
12%
Gegroet mede sporters :D, ik ben sinds pas lid van dit forum en ik wou me gelijk even voorstellen. Ik zit al een tijdje op de sportschool maar ben pas sinds 1,5 maand fanatiek bezig (4-5x per week fitness, 1-1,5 uur). Sinds dat ik echt ben begonnen met fitnessen gebruik ik ook Whey Protein (2 x 3 schepjes per dag met 250ml melk) en let ik meer op mijn voeding. Maar ik wou eigenlijk gelijk met de deur in huis vallen, door een paar vragen te stellen.

- De Whey protein die ik had gekocht is alweer op, natuurlijk was ik van plan om hier nieuwe voor te gaan halen. Maar ik zit ook te denken om creatine en misschien mass gainer te gaan halen. Raden jullie mij dit aan? omdat ik natuurlijk nog niet echt lang fanatiek sport.

- En ik heb wat foto's toegevoegd, zouden jullie mij misschien aan de hand van die foto's kunnen vertellen wat voor lichaamsbouw ik heb? En tips geven van welke spiergroepen jullie denken die een beetje extra aandacht kunnen hebben?(eigenlijk alles) Ik heb op dit moment 3 verschillende schema's namelijk: Rug/Biceps, Borst/Triceps en Benen/Schouders.

In ieder geval bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om mijn topic te lezen, en ik hoop dat jullie mij met m'n vragen kunnen helpen! :) (Ik ga nog proberen om mijn voedingsschema en trainingsschema volledig hier in de topic te plaatsen.)

18-06-2012 (1).jpg

18-06-2012 (2).jpg

18-06-2012 (3).jpg

18-06-2012.jpg

Welkom op het forum man :)

Mss moet je jezelf is enkele vragen stellen.

Kom je snel aan ? zo ja , kan je de gainer al even uitsluitn :)

Creatine daar mag je van mij van doen of laten wat je wilt. ik train nu ongeveer een 4 tal maand terug en heb nu een preworkout gekocht met wat creatine in Myo-Blitz heet die en deze vind ik wel goed .

Kijk eens naar wat je eet en lees even goe de stickies die bij voeding te vinden zijn!!
heel belangrijk.

Je bent net begonnen dus nu zul je zo ie zo als je goed traint en genoeg rust in massa en kracht gainen . daarmee check ook even het topic rond trainen en schema's daar zul je ook veel informatie opdoen.

Ook je poses op de fotos zijn allemaal relaxed probeer eens eentje op te zetten waar je spier opspant ;)

Voor de rest wens ik je heel veel succes op de weg naar je droomlichaam !

Groeten

en misschien mass gainer te gaan halen.

I'm here..

Betreft supps:
Wanneer op de dag en waarom gebruik je elke dag 2 a 3 schepjes whey per dag? Ter vervanging van eiwitrijke voeding?
Evt na het opstaan en rond de training zou het wel kunnen.
Maar je kan voldoende uit voeding halen. Wil je dat niet zou je een all day proteine kunnen toevoegen.

Massgainer zou ik niet aan beginnen als ik niet weet wat ik aan goede voeding heb en als ik niet op de hoogte ben van de hoeveelheden kcal die ik tot me moet nemen. Als dat in orde is zou ik het evt kunnen aanvullen met een MG. Hoewel ik eerder zou kiezen voor een pot pindakaas.

Creatine zou ik persoonlijk bij een plateau gebruiken.
Ook vlees en vis bevatten creatine.

Dus eigenlijk eerst voeding ok

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie! In de 1,5 maand waarin ik train merk ik al dat ik in ieder geval veel kracht erbij krijg, ik kan nu bij de meeste apparaten en oefeningen al 1,5 x het gewicht handelen als dat ik deed voordat ik 'echt begon'. En ik ben in die tijd volgens mij al rond de 3 kilo aangekomen. Ik krijg om de 3 maanden een evaluatie gesprek met een trainer van mijn sportschool over hoe het allemaal gaat enz. Daarbij word ook mijn vetpercentage gemeten. Die zal ik hier ook nog posten. En over de foto's, ik maak eigenlijk nooit foto's van mezelf dus vond dat ik ze nog vrij netjes heb gekregen maar zal de volgende keer erop letten om mijn spieren aan te spannen. :)

Massgainer is een rip off supplement.
Beter maak je zelf een combinatie van havermout, melk, pindakaas en whey.
Stukken goedkoper en beter in de hand te houden qua macro verhouding.

Dan valt de mass gainer voor mij af, want volgens mij kom ik wel genoeg aan. En ik neem sochtends altijd een shake met 3 schepjes en voor het slapen gaan. Dit is niet omdat ik geen eiwitten binnen krijg via voeding, maar meer ter aanvulling. En wat bedoel je met ''bij een plateau'' gebruiken?

Post je voedingsschema is. Want daar zal wel genoeg mis mee zijn als je denkt zoveel whey te moeten nemen.

Oke, zal het proberen maar dit is dan wat ik ongeveer per dag eet:

06:00 = 3x schep Whey met 250ml halfvolle melk
09:30 = 4 bruine boterhammen, 1 banaan, 500ml halfvolle melk
13:00 = 4 bruine boterhammen, 1 banaan, 1l vruchtensap
18:00 = Gewoon avondeten is verschillend maar eet me meestal helemaal vol.
22:00 = 3x schep Whey met 250ml halfvolle melk

Ik zou nog rond 16:00 wat willen eten, maar moet wel iets snels en makkelijks zijn want dan ben ik net thuis uit mijn werk en wil ik zo snel mogelijk naar de sportschool! :D

haal je eiwitten eens uit iets anders buiten whey....

Oke, zal het proberen maar dit is dan wat ik ongeveer per dag eet:

06:00 = 3x schep Whey met 250ml halfvolle melk
09:30 = 4 bruine boterhammen, 1 banaan, 500ml halfvolle melk
13:00 = 4 bruine boterhammen, 1 banaan, 1l vruchtensap
18:00 = Gewoon avondeten is verschillend maar eet me meestal helemaal vol.
22:00 = 3x schep Whey met 250ml halfvolle melk

Ik zou nog rond 16:00 wat willen eten, maar moet wel iets snels en makkelijks zijn want dan ben ik net thuis uit mijn werk en wil ik zo snel mogelijk naar de sportschool! :D
Havermout/brinta in de ochtend ipv whey, en kwark in de avond ipv whey. En voila, geen whey!

Noten, tonijn. Kipfilet/kalkoenfilet/pindakaas op je brood. Is veel goedkoper man.

Wat ligt er op die boterhammen ? eet je veel saus bij je avond eten ? mss overstappen naar magere melk ;)

Wat ligt er op die boterhammen ? eet je veel saus bij je avond eten ? mss overstappen naar magere melk ;)

Ik heb meestal op m'n brood: vlees, kaas of pindakaas. Ik hou idd erg veel van jus bij mijn avondeten. En ik heb voor mijn laatste meting van vetpercentage gekeken en dat is 11,1% van 21-01-2012. De meting die ik in de tussentijd heb gehad ben ik kwijt geraakt :S

Ik heb meestal op m'n brood: vlees, kaas of pindakaas. Ik hou idd erg veel van jus bij mijn avondeten. En ik heb voor mijn laatste meting van vetpercentage gekeken en dat is 11,1% van 21-01-2012. De meting die ik in de tussentijd heb gehad ben ik kwijt geraakt :S

Met vlees bedoel je dan elke dag iets anders ? zoals salami , hesp , kippewit , hespeworst , kipsalade etc ? en de jus ja dat is meestal een dikmakertje hang af hoe je die maakt natuurlijk. en hoe wordt je maaltijd klaar gemaakt ...

Mocht je tijd overhebben lees even goed de stickies over voeding ;)

Met vlees bedoel je dan elke dag iets anders ? zoals salami , hesp , kippewit , hespeworst , kipsalade etc ? en de jus ja dat is meestal een dikmakertje hang af hoe je die maakt natuurlijk. en hoe wordt je maaltijd klaar gemaakt ...

Mocht je tijd overhebben lees even goed de stickies over voeding ;)

Idd ik ken er niet tegen om elke dag het zelfde beleg op mijn brood te hebben! dat haalt de spanning uit mijn relatie met mn maaltijden:). En bij mij thuis is het meestal gewoon hollandse pot (aardappelen, groente en vleesje), pasta of rijst (met saus en vlees natuurlijk!). Niet echt bijzonder. En ook niet dat alles bij mij thuis wordt gefrituurd.

Ik zelf hou ook van afwisselende keuken hoewel ik per week 1 of 2 maal steak eet , filet mignon bij voorkeur , en toch 2 tot 3 maal een gerecht met kip. 5 op 7 even ik kipfilet tussen de boterhammen en de rest probeer ik er wat op te letten .

Mss kan je gewoon kijkn om de vettigste en minst eiwit rijke even minder te eten per week ;)

Trouwens mensen, mijn doel is om aan het einde van het jaar 80kg te wegen met een vetmassa van kleiner dan 10%.

Das nog 6 maanden en dat ga je niet redden, wil je niet demotiveren hoor ;)

Tenzij...

AAS! Maar anders ga jij in die, het is zelfs een periode van een lange 5 maanden, geen 7kg winnen en vet% naar 10 krijgen, dan ben je king als je dat wel lukt. Maar zeker je best blijven doen dat sowieso en dat gewicht en % komt vanzelf

Terug
Naar boven