Fitness Seller

Nieuw Schema; Graag Commentaar

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
hellow. m'n trainingsmaat en ik hebben een nieuw schema gemaakt.

we kunnen max 3 keer per week trainen, en daar hebben we ons schema dan ook op aangepast. Normaal splitsen we schouders op, maar we willen nu proberen deze op 1 dag te doen.

Hier staat het schema:
[Link niet meer beschikbaar]

Graag op- en aanmerkingen plaatsen waar we wat aan hebben. Alle oefeningen doen we 3 sets, behalve biceps en triceps, daar doen we 2 sets per oefening.

Alvast bedankt!

• Topic Starter Topic Starter
helemaal niemand? :( :sad:

Volgens mij is het een verkeerde link,ik zie in elk geval geen trainingschema....?!
Maar het 3 keer in de week trainen is op zich goed hoor!Dat is voldoende,tenminste als je een natural bent!

Je moet wel ff op free klikken onder dat schematje en dan komt er een nieuwe pagina waar de link onderaan staat ;)

• Topic Starter Topic Starter
Scorpiore zei:
Volgens mij is het een verkeerde link,ik zie in elk geval geen trainingschema....?!
Maar het 3 keer in de week trainen is op zich goed hoor!Dat is voldoende,tenminste als je een natural bent!

ja ik ben naturel. ik weet wel dat 3 x per week voldoende is, maar als je schouders op 1 dag wil doen vindt ik het lastig om dat in te plannen :)

Goed schema, enkele op en aanmerkingen:

* waarom begin je de borst met cross overs?
* waarom doe je bij je benen nog de leg press?
* geen deadlifts bij rug?
* waarom 2 oefeningen voor de traps?

Bedankt Marijn! :)

Ik ben het inderdaad met eq_909 eens over de punten die hij noemt!

Je moet beginnen met een compound oefening bij elke spiergroep.Dan kun je tenminste je maximale gewicht(voor een X aantal reps) gebruiken,dat is immers het doel bij deze oefeningen.
Voor de rest een goed schema.

Hey,

ik train ook naturel, maar 3 dagen per week vind ik persoonlijk te weinig.
in 4 dagen kan ik alle spiergroepen optimaal trainen.

Borst/Biceps
Rug/Kuiten

Schouders/Triceps
Quadriceps/Hamstrings

En het is beter om altijd te beginnen met de zware basisoefeningen, zoals bankdrukken, squaten etc.

en afsluiten met definitie oefeningen.

eq_909 zei:

hey ik ben trainingsmaat van de rock en probeer et wel even uit te leggen:
* Normaal beginnen we ook nooit met crossovers maar we wouden pre exhaust uitproberen. es kijken of et wat is.
* Al eens eerder gedaan en ik vind het wel lekker om 2 grote compounds te doen voor benen, we doen bij leggpress de benen wat hoger en wijder om zo meer op de hamstrings te richten.
* Deadlift kan godver niet in die k*tgym. geen ruimte :mad:
* altijd 1 oefening gedaan voor traps en nog niet veel gesultaat gezien. Even wat anders om te kijken hoe dat gaat.

In de gym waar ik train is eigenlijk ook geen plaats om te deadliften. Maar die plaats maak ik gewoon ;) En deadlifts zorgen ook voor grotere traps.

Persoonlijk zou ik geen schouders pakken als je de dag ervoor borst hebt getraind.
En ik vind het ook altijd knap als men na een beentraining nog energie over heeft om nog een spiergroep te pakken!

Dan mag je vraagtekens zetten bij de intensiteit van je beentraining.

Geen deadlifts??? tijd voor andere gym

kom jij maar een keertje met ons meetrainen dan en dan kijken of je die vraagtekens nog heb bij onze training!!.. ik hoe geen commentaar over me intensiteit van de training maar over het schema. Maar we hebben altijd onze schouders gesplit tijdens de training en we willen nu proberen om op 1 dag te doen.. geef anders eens commentaar hoe wij het dan moeten indelen om schouders op 1 dag te doen... btw.. ik heb wel een beetje mijn vraagtekens over jou doorzettingsvermogen als je geen andere spiergroepen na benen kan trainen :p :D

Mijn ervaring met schouders op benen dag pakken = Doe eerst schouders en dan benen..
4werksetjes milli press
4-6 zijkant schouders
3ak schouders

Dan squat, leg press, rdl en kuiten klaar.

Als je namelijk nog push presses ofzo wilt doen na je benen trainen, dan komt er weinig van je push terecht :P

Chewie zei:
Mijn ervaring met schouders op benen dag pakken = Doe eerst schouders en dan benen..
4werksetjes milli press
4-6 zijkant schouders
3ak schouders

Dan squat, leg press, rdl en kuiten klaar.

Als je namelijk nog push presses ofzo wilt doen na je benen trainen, dan komt er weinig van je push terecht :P
We zullen het onthouden.. tnx
maar die setjes bepaal ik zelf wel :D

thijssie zei:
kom jij maar een keertje met ons meetrainen dan en dan kijken of je die vraagtekens nog heb bij onze training!!.. ik hoe geen commentaar over me intensiteit van de training maar over het schema. Maar we hebben altijd onze schouders gesplit tijdens de training en we willen nu proberen om op 1 dag te doen.. geef anders eens commentaar hoe wij het dan moeten indelen om schouders op 1 dag te doen... btw.. ik heb wel een beetje mijn vraagtekens over jou doorzettingsvermogen als je geen andere spiergroepen na benen kan trainen :p :D

Ik neem de uitdaging aan! Als jullie na mijn beentraining nog de energie hebben om schouders te doen dan mogen jullie proberen om mij zover te krijgen dat ik mee doe! :D

* Al eens eerder gedaan en ik vind het wel lekker om 2 grote compounds te doen voor benen, we doen bij leggpress de benen wat hoger en wijder om zo meer op de hamstrings te richten.
daarvoor zou je kunnen deadliften. gewoon een grote bar met een shitload aan schijven op de grond gooien en liften die handel! daarbij heb je dan ook gelijk een godlike onderrug-oefening erbij :)

Na benen nog een spiergroep trainen zal best wel kunnen, maar de groei van die spiergroep zal verre van ideaal zijn, denk je niet?

ok kom maar hierheen dan.. wat toch niet gaat gebeuren
ennuh wat ik eerder al gezegd heb is dat ik niet kan deadliften in mijn gym.. als dat kon was dat al in het schema gezet ;)

eq_909 zei:

Is toch niks mis mee om met cross overs te beginnen, is toch goede afwisseling.

Waarom geen leg press ??? moet je me toch eens uitleggen.

Terug
Naar boven