Fitness Seller

nieuw schema nodig

Freggeltje

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m94
Massa
90kg
Vetpercentage
18%
Train inmiddels ruim 2 jaar.

Momentele met een split schema welke ik om de dag doe, dus de ene week 3 keer andere week 4 keer. Om de 2 maanden pas ik het de oefeningen aan en ook de combinaties in spiergroepen welke ik bij elkaar doe.

Aangezien ik inmiddels een beetje stil lijk te staan ben ik op zoek naar een ander schema, ik ben daarnaast ook van plan om vast 3 dagen (maandag woensdag vrijdag)per week te gaan trainen, dus niet meer om de dag.

Liefst heb ik een schema wat ik om en om kan doen, omdat het door mijn werk wel regelmatig voorkomt dat ik of geen tijd heb, of noodzakelijk twee dagen achter elkaar train.

Mijn huidige schema:

A Benen / Borst / Biceps / Buik:
Squat / Leg press 3x8
Leg Extension 3x8
Seated Leg Curl 3x8
Bench Press / Dumbell Chest press 3x8
Dumbell Fly / Peck deck 3x8
Chest Press machine / cables 3x8
Dumbell Biceps curl /EZ bar 3x8
Hanging knee raise 3x10
crunches 3x10

B Rug / Triceps / Schouders:
Lat Pulldown / Pull up 3x8
Cable row (pull back) 3x8
Dumbell bent over Row 3x8
deadlift 3x8
Dip 4x10
Triceps pull down 3x8
Triceps extension 3x8
Dumbell military press 3x8
Dumbell Side raise 3x8
Shrugs 3x8

full body kan je ma woe en vrijdag doen

• Topic Starter Topic Starter
klopt, maar full body is niet echt te doen als ik twee dagen achter elkaar ga wat ook wel eens voorkomt ivm mijn werk.

Maar ik zou het best willen proberen, kan altijd weer terug stappen na een tijdje op een split zoals ik nu doe.
Al is het maar om weer even progressie te maken :)

Welke FB raden jullie aan?

Ik zou ICF 5x5 of iets dergelijks doen, dan bouw je wat kracht op waardoor je de volgende keer zwaarder kan gaan op een split?

• Topic Starter Topic Starter
Net maar gestart met 5x5.

Vandaag Workout à gedaan
5x5 Squad 50kg
5x5 bench 60kg
5x5 barbell row 30 kg.

Deze laatste uiteindelijk 2x gedaan en toen om naar dumbel row 5x5 24kg per kant. Op de een of andere manier neem ik bij barbell de verkeerde houding aan dat voelde niet goed. Volgende keer even iemand erbij vragen.

Merk alleen dat ik hierna nog erg veel energie over heb dus biceps en buik nog maar even los gepakt.

Ik krijg het gevoel dat ik veel minder inspanning heb verricht dan normaal bij mijn split. Gaat dat wel goed dan zo?

Net maar gestart met 5x5. Vandaag Workout à gedaan 5x5 Squad 50kg 5x5 bench 60kg 5x5 barbell row 30 kg. Deze laatste uiteindelijk 2x gedaan en toen om naar dumbel row 5x5 24kg per kant. Op de een of andere manier neem ik bij barbell de verkeerde houding aan dat voelde niet goed. Volgende keer even iemand erbij vragen. Merk alleen dat ik hierna nog erg veel energie over heb dus biceps en buik nog maar even los gepakt. Ik krijg het gevoel dat ik veel minder inspanning heb verricht dan normaal bij mijn split. Gaat dat wel goed dan zo?

Squat* ;) , Ja komt vanzelf als je omhoog gaat in gewicht!
Je kan nog dips bij A en chins bij B doen

klopt, maar full body is niet echt te doen als ik twee dagen achter elkaar ga wat ook wel eens voorkomt ivm mijn werk.

Maar ik zou het best willen proberen, kan altijd weer terug stappen na een tijdje op een split zoals ik nu doe.
Al is het maar om weer even progressie te maken :)

Welke FB raden jullie aan?
Als je met dagen in de knoop komt met de dagen is UB/LB/FB wss een goede optie. Of push/pull/FB.

met Ub LB kun je 2 dagen achter elkaar trainen

Terug
Naar boven