MuscleMeat

nieuw schema voor intensief trainen

Richard0019

Novice
Waardering
0
ik ben nieuw op dit forum ik heb zelf een fitness schema samengesteld en wilde graag van jullie een reactie horen van mijn schema. Ik train voor spiermassa.

18jaar
1.75 m
71 kg

Maandag:
Borst
Triceps
Benen
Buik

Dinsdag:
Rug
Biceps
Schouders
Kuiten

Woensdag: RUST

Donderdag:
Borst
Triceps
Benen
Buik

Vrijdag
Rug
Biceps
Schouders
Kuiten

Wat vinden jullie hiervan? Ik vraag me alleen af of het verstandig is om elke spier groep 2x per week te trainen?

Mijn training per dag duurt zon 2 uur. Laatst zei een gozer tegen mij van je moet niet langer dan 5 kwartier trainen. Omdat na die 5 kwartier volgens hem het geen effect meer had op je spieren.
Dus ik vraag me af of dit klopt wat hij zei????
Ik train namelijk 2 uur per training is dit dus slecht? ik train ze namelijk aardig intensief.. graag jullie reactie

Ik train sinds dat ik ben begonnen 11 maanden geleden soms wel 2,5 uur per sessie (3x per week) en ben 13 kilo aangekomen (1,78m 81 kilo). Ben sinds kort wel begonnen met me te limiteren tot 2 groepen per training.

Neem gewoon een simpele 4 dagen split waar je alles 1x traint (om te beginnen)

idd niet langer dan 5 kwartier trainen ! is niet goed voor je lichaam.
split je spiergroepen meer.
zo worden je trianingsuren korter
alleen je moet een dagje extra trainen.

Ik vraag me af hoe jullie altijd aan die 'vaste regel' komen van 5 kwartier. Dat is toch heel moeilijk te bepalen? Sommigen nemen na iedere set 1 minuut pauze en anderen weer 10 seconden en anderen doen even niets na een bepaalde groep voor een 10 minuten en Piet begint gelijk aan de 2e groep..

Of mis ik nu wat?

Laatst bewerkt:
de reden dat je niet te lang mag trainen heeft te maken met het stresshormoon, genaamd cortisol.. het schijnt dat je training na een bepaalde tijd contra-productief zou worden..

maar volgens mij kan je echt wel langer dan 5 kwartier trainen, als je maar zorgt dat je lichaam genoeg voedingstoffen binnenkrijgt in de tussentijd..

grappig genoeg zijn de meningen op dit forum zeer verdeeld..

je moet gewoon lekker trainen en niet op de klok kijken.. en mochten je trainingen achteraf te lang zijn naar jouw mening.. dan deel je je trainingen toch gewoon anders in..

@santino: je moest gewoon die 1500ste post he? :p

Ik train niet langer dan 5 kwartier en ik heb voldoende vooruitgang. Maar ik denk dat dit een discussie waar we het nooit eens over zullen worden.

Ik vind het schema sowieso niet goed alles in 2 dagen in een gewone split (ik herhaal gewone SPLIT) vind ik erover.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties ik ga hierbij dit schema veranderen.
alles in 2 dagen is te veel van het goede idd en je bent per training te lang bezig.

Die 2 uur is zeker niet te veel. Die cortisol-regel heeft nog niemand hier kunnen aantonen met een degelijk onderzoek (ja met onderzoeken die op duursporters uitgevoerd zijn, maar is geen sluitend bewijs...).
Maar als je alles 2x/week wilt trainen zou ik voor een UB/LB (upper body, lower body) schema gaan. Staat hier genoeg info over, zoek maar even. :)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt zal ik zeker doen!!!
ik ben nu beetje verschillende schema's aan het proberen en kijken wat mij het meest bevalt
maar ik ga wel ff rondneuzen hier :D

waarom ga je nu je schema veranderen omdat 1 iemand zegt dat het fout is?
je hebt niet echt veel vertrouwen in jezelf. ik had ongeveer zo'n schema en had goede resultaten.

Terug
Naar boven