MuscleMeat

Nieuw Schema, wat denken jullie ervan?

matthijs93

Dutch Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
1m85
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Ik heb net dit schema gemaakt voor de volgende routine. Wat denken jullie ervan? Het idee erachter is dat ik elke dag focus op één spiergroep en daar één spiergroep aan toevoeg. Zo train ik elke spiergroep 1x intensief en 1x minder intensief (m.u.v. armen). Zou dit effectief zijn?

Ma:
Barbell bench press 4x8
Incline Barbell press 3x8
Cable crossovers 3x8
Shoulder press 4x8
CGBP 3x8
Dips 4xmax
Abs, oefenen voor dragonflags
Weighted Crunch

Di
Deadlift 1x8 2x5 2x3?
Romanian deadlift 3x8

Pullups 3x max
Bent over row 4x8
Pulldown 3x10
Bicep curl 3x8
Reverse Bicep curl 3x8

Do
Dumbbell Shoulder press 4x8
Dumbbell Side raises 3x10
Dumbbell Rear raises 3x10
Dumbbell shrugs 4x12
Incline Bench press 4x8
Flat dumbbell flyes 3x8
Dips 4x8

Vr
Squat (problemen met techniek, eerst fysio)
Romanian Deadlift 3x8
Lunges 4x8
Ik vind leg extensions ook heel fijn maar dat schijnt slecht voor je knieën te zijn?
Leg press 4x10 (bankje op laagste stand)
Calf raises 4x15
Bent over row 4x8
Chinups 4x tot failure
Optioneel: Hammer Curls (dunne onderarmen)
Abs, oefenen voor dragonflags
Weighted Crunch

quote: Optioneel: Hammer Curls (dunne onderarmen)

ik hoor er hier nooit iemand over op het forum, maar ik heb er veel "knijp-oefeningen" voor gedaan. maw: zo'n klein dingetje wat in je hand past, met een buigend stangetje als weerstand. Nu wil ik niet beweren dat het een geweldige oefening is ofzo, of het jou aan praten, alleen ik weet ik ding zeker: mijn onderarmen zijn ongeveer mn sterkste spiergroep in vergelijking met anderen. Ik kneep al in die dingen toen ik 15 was, en iedereen riep altijd wouw, wat een onderarmen! Dus het zal toch enig goed hebben gedaan.

hammers helpen ook wel, maar ik vraag me af hoe % de verdeling is van spieren in de onderarm. In dit geval dus knijpende spieren vs brachio radialis (?) .

wat betreft de rest van het schema: idk, tis niet gek denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
quote: Optioneel: Hammer Curls (dunne onderarmen)

ik hoor er hier nooit iemand over op het forum, maar ik heb er veel "knijp-oefeningen" voor gedaan. maw: zo'n klein dingetje wat in je hand past, met een buigend stangetje als weerstand. Nu wil ik niet beweren dat het een geweldige oefening is ofzo, of het jou aan praten, alleen ik weet ik ding zeker: mijn onderarmen zijn ongeveer mn sterkste spiergroep in vergelijking met anderen. Ik kneep al in die dingen toen ik 15 was, en iedereen riep altijd wouw, wat een onderarmen! Dus het zal toch enig goed hebben gedaan.

hammers helpen ook wel, maar ik vraag me af hoe % de verdeling is van spieren in de onderarm. In dit geval dus knijpende spieren vs brachio radialis (?) .

wat betreft de rest van het schema: idk, tis niet gek denk ik.

Klinkt interessant! Iemand die nog wat opheldering betreft dit onderwerp heeft :) ?

• Topic Starter Topic Starter
toch nog even iets waar ik benieuwd naar ben. Zou het goed voor de vooruitgang zijn als bijvoorbeeld 8 weken lang alles in een reprange van 8-10 zal pakken en de 8 weken daarna alles in een reprange van 5-6?

of alleen de compunds met 5x5 en de assist in een reprange van 8-10 ?

meende dat er hier laatst een artikel werd gepost dat het juist goed is om het elke training af te wisselen. dus bijv training 1, bankdrukken 5x5 en dan volgende training 3x12 en volgende training weer 5x5.
mag natuurlijk ook 4x6 zijn oid, maar gaat even om het idee. mss heeft iemand het artikel erbij?

Terug
Naar boven