XXL Nutrition

Nieuw, tips etc ?

Sticky's lezen, je voedingsschema slaagt nergens op. En vooral geduld hebben, probeer je eigen voedingsschema te maken en begin met kcal te tellen. Een -500kcal~ op je maintenance eten dan zou je zo'n 500gr moeten afvallen per week, zo heb ik het zelf ook gedaan. Ik denk dat er op de forums wel ergens een formule ronddwaald om je maintenance te berekenen, moet je even zoeken. Zorg er ook voor dat je genoeg eiwitten eet, zodat je geen spiermassa gaat verliezen tijdens het afvallen. Dit heb ik zelf op de harde manier moeten ondervinden.

Biceps bij rug of borst boeit niet. Zelfde geldt voor de triceps.

• Topic Starter Topic Starter
Ik had gehoord, van mensen
Dat je niet alle spieren op een dag moet trainen, dus per spiergroep doen om zo te laten rusten.

Aangezien je bij rug ook je biceps traint, dacht ik dan pak als ik rug doe meteen me biceps.
En bij borst me triceps want je duwt, je trekt niet.
- Mijn schema was:
Maandag: rug + biceps + buik
Dinsdag: borst + triceps + buik
woensdag: been + schouders + buik.
en dan zo hele tijd door om en om.
De trainer van de sportschool zei tegen mij, dat ik juist zo min mogelijk KL moet binnen krijgen als ik wil afvallen, en gewoon meer eiwitten, aangezien in kaas, kipfilet etc geen CL zitten, dacht is een goed ding..

Je moet je bronnen beter selecteren zo te lezen.
Die trainer is een nitwit als je het mij vraagt.
KL = Koolhydraten? CL = ?

Hoe dan ook....JUIST omdat je met borst als triceps doet en bij rug biceps moet je ze niet samendoen. Na je rugoefeningen zijn je biceps ook uitgeput (of in ieder geval behoorlijk aangesproken) dat extra bicepoefeiningen totaal geen meerwaarde hebben.

Daarom wordt juist vaak de combi rug/triceps en borst/biceps gedaan.
Hieruit maak ik op dat je je niet echt hebt ingelezen.

Ga dat a.u.b. eerst doen en pas je schema's aan.
Scheelt je een hoop comments!

Er zijn ook genoeg mensen die kiezen voor borst/triceps en rug/biceps hor.

Laatst bewerkt:
3X eten te weinig als ik zo lees, alleen mijn verterings mechanisme is slecht,
Al eet ik weing, kom ik snel aan. Daarom gebaseerd op 3x eten.

Daarnaast eet ik no way een kilo of 2 kilo kaas.
Het gaat hier om 2 plakken kaas per dag. Qua eiwitten zit het wel goed voor in de ochtend + middag, alleen de rest van de dag. Tevens is het goed als het een tosti is (2x) op een dag tosti.. ?

Qua training kan het beter, qua voeding heb je zo te zien geen flauw benul waar je mee bezig bent.
Mooi om te lezen dat ik gelijk had :p
Je moet je bronnen beter selecteren zo te lezen.
Die trainer is een nitwit als je het mij vraagt.
Als je het mij vraagt ook.

Te weinig eten is net zo contraproductief als teveel eten, dus lees je beter in en doe je huiswerk beter.

• Topic Starter Topic Starter
Nu hoor ik toch iedereen zeggen je moet een eet-schema maken.
Nu vraag ik dus, waar kan ik zo'n schema vinden, en of maken.

Wat de beste schema is om te gebruiken.
+ wat is een goeie trainingsschema ?

Iedereen traint nu eenmaal anders, of op een andere manier de zelfde apparaat maar wat is nu goed ???

Nu hoor ik toch iedereen zeggen je moet een eet-schema maken.
Nu vraag ik dus, waar kan ik zo'n schema vinden, en of maken.

Wat de beste schema is om te gebruiken.
+ wat is een goeie trainingsschema ?

Iedereen traint nu eenmaal anders, of op een andere manier de zelfde apparaat maar wat is nu goed ???
Lees de stickies in de Voeding en Oefeningen fora, daarna ben je al een heel stuk wijzer.

Hoe dan ook....JUIST omdat je met borst als triceps doet en bij rug biceps moet je ze niet samendoen. Na je rugoefeningen zijn je biceps ook uitgeput (of in ieder geval behoorlijk aangesproken) dat extra bicepoefeiningen totaal geen meerwaarde hebben.

Daarom wordt juist vaak de combi rug/triceps en borst/biceps gedaan.
Helemaal mee eens. Met chin-ups bijv. pak je biceps goed aan en met veel andere rugoefeningen in mindere mate ook.

Terug
Naar boven