XXL Nutrition

nieuw traingsschema in orde?

nigeldv

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
hallo
train nu al een klein jaar en heb al aardige vooruitgang geboekt, ik train 6op7 & ga elke training weer tot het uiterste.
maar begin te merken dat ik niet meer zo goed vooruit ga als in het begin en ik denk dat ik te weinig rust heb om men spieren volledig te kunnen herstellen ??? doe 7 oefeningen per spiergroep en altijd 3x12
mijn trainingsschema ziet er zo uit ;
maandag ; borst-tricep
dinsdag ; rug-benen
woensdag ; schouders-bicep
donderdag ; borst-tricep
vrijdag ; rug-benen
zaterdag ; schouders-bicep

nu wil ik eens een ander schema gaan proberen en dit ziet er zo uit
maandag ; borst
dinsdag ; rug
woensdag ; tricep-bicep
donderdag ; schouder
vrijdag ; benen

zit hier wat in of is het toch beter elke spiergroep minstens 2x per week te trainen

Laatst bewerkt:
Triceps en schouders de dagen achter elkaar is niet echt logisch. Maar we kunnen er sowieso pas echt wat mee als je de oefeningen die je wil gaan doen er ook even bij zet.

Je huidige schema is wel een overkill.
Wat ik zelf doe:

Maandag
borst - triceps - benen

Dinsdag
Rug-Biceps-Schouders

Donderdag
- zelfde als maandag

vrijdag
- zelfde als dinsdag

Maandag en dinsdag 5x5
Donderdag en vrijdag uithouding, 3x15

Ik vind 1 spiergroep per week trainen persoonlijk niet fijn. Als je genoeg tijd hebt zou ik een aparte dag voor de benen nemen, ik heb dit niet dus ik doe ze op het einde van mijn borsttraining erbij. Anders zou jij ze op Woensdag en Zaterdag kunnen zetten eventueel.
( Ik zeg niet dat dit schema goed is, ik krijg commentaar dat dit ook een overkill zou kunnen zijn, maar het is sowieso een minder harde overkill dan alles 3x per week :o )

Terug
Naar boven