XXL Nutrition

Nieuw + vragen

Robo

Novice
Waardering
0
Hey allemaal,
Al 21 jaartjes ben ik aan de brede kant, en een tijdje terug heb ik besloten om dit in mijn voordeel uit te laten werken d.m.v. krachttraining.
Vandaar dat ik ook op dit forum terecht gekomen ben ;)

Wat info:
Leeftijd: 21
Lengte: 1.83
Gewicht: Ongeveer 89 kg

Ik fiets regelmatig, ook lange afstanden en ik doe badminton. Daarnaast gebruik ik mijn dumbbells veel voor de verschillende krachtoefeningen.

Vragen:
- Ik heb gehoord dat veel cardio zorgt voor het afbreken van de spieren, nu is mijn vraag: Als ik veel fiets, heeft dat dan gevolgen voor mijn spiermassa?
- Ik fiets veel om het vet te verbranden, maar als bovenstaande waar is, wat is dan max. tijd cardio per dag? Want het is niet de bedoeling dat ik spiermassa verlies. Oftewel, wat is de beste combi tussen cardio en krachttraining?

Alvast bedankt!

Je gebruikt tijdens het fietsen je spieren op een andere manier dan tijdens de zware krachttraining in de sportschool. Bij een belasting die gericht is op het uithoudingsvermogen zal de spier zich ontwikkelen om die kracht te leveren (minder massa, langere vezel) Bij hypertrofie gaat de spier zich daarop aanpassen (meer massa, kortere en dikkere vezel)

Je spieren passen zich aan.. Waaraan? Aan de belasting die jij ze oplegt..

succes op dit forum en uiteraard met je trainingen!!

Hey allemaal,
Al 21 jaartjes ben ik aan de brede kant, en een tijdje terug heb ik besloten om dit in mijn voordeel uit te laten werken d.m.v. krachttraining.
Vandaar dat ik ook op dit forum terecht gekomen ben ;)

Wat info:
Leeftijd: 21
Lengte: 1.83
Gewicht: Ongeveer 89 kg

Ik fiets regelmatig, ook lange afstanden en ik doe badminton. Daarnaast gebruik ik mijn dumbbells veel voor de verschillende krachtoefeningen.

Vragen:
- Ik heb gehoord dat veel cardio zorgt voor het afbreken van de spieren, nu is mijn vraag: Als ik veel fiets, heeft dat dan gevolgen voor mijn spiermassa?
- Ik fiets veel om het vet te verbranden, maar als bovenstaande waar is, wat is dan max. tijd cardio per dag? Want het is niet de bedoeling dat ik spiermassa verlies. Oftewel, wat is de beste combi tussen cardio en krachttraining?

Alvast bedankt!
21 is volwassen dus geen topic voor jou

Terug
Naar boven