Fitness Seller

Nieuwe 3-day Split. Graag feedback

SquatzAndOatz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
73kg
Vetpercentage
10%
Ik ben sinds laatst begonnen aan een nieuwe 3-day split die ik zelf opgesteld heb. Graag zou ik hier feedback over krijgen.

Maandag: Borst & Triceps

DB Chest Press
DB Incline Chest Press
Low Cable Fly
Mid Cable Fly
Skullcrushers
Overhead Tricep Extension
One-Arm Tricep Pulldown

Woensdag: Rug & Biceps

Deadlift
T-Bar Row
Lat Pulldown
Wide Grip Straight Bar Curl
EZ Bar Close Grip Curl
Incline DB Curl

Vrijdag: Benen & Schouders

Squat
Leg Extensions (Smith Machine)
Calf Raises
Military Press
DB Lateral Raise
DB Front Raise
Shrugs

Ik heb voor beiden borst en schouders 1 meer oefening dan de rest van de spiergroepen, omdat ik vond dat deze wat extra aandacht nodig hadden. Abs zit er niet zo direct tussen omdat ik die meer doe als er bijvoorbeeld apparaten bezet zijn, als ik een keer een dag extra tijd heb, etc.

Je zou nog wat dips en pull ups er in kunnen gooien, maar op zich ziet het er prima uit!

Ik zou iets meer focus op je rug leggen, twee bicepes is voldoende, kun je 4 rug doen.

Even een vraag: Is een schema als deze nu effectiever dan een Schema met 2 verschillende workouts om en om afwisselen?

OT : Ik zou inderdaad zoals wvdlinden zegt wat meer oefeningen voor je rug pakken.

Vind 2 cable fly's overdreven. Skip dan 1 en wissel beide af. Doe je dips voor 1 van die 2.
Vind persoonlijk ook 2 bicep oefeningen op een rug dag voldoende.
DB Front raise moet je skippen. Totaal overbodige oefening. Doe hiervoor in de plaats een rear delt oefening.

Verder zit er goed uit.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks allemaal voor de feedback, ik zou inderdaad wel wat isolatie oefeningen kunnen vervangen

Terug
Naar boven