Fitness Seller

Nieuwe aanpak gebruik supplementen

Japio

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Speurneus
10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
14.157
Na aanleiding van onderzoeken en studies m.b.t. het gebruik van supplementen zoals: ''Beste inname Whey Isolaat?!'' en ''The Top 10 Post Workout Nutrition Myths'' ben ik tot de ontdekking gekomen dat er veel mensen (waaronder ik) nog steeds verkeerde opvattingen hebben over het gebruik van supplementen.

Voorbeeld: Vele nemen whey isolaat direct na een training terwijl isolaat pas na 90-120 minuten na inname piekwaarden bereikt. Whey na de training is dus telaat. Terwijl de fabrikanten toch beweren dat whey isolaat na je training ontzettend anabool is.

Na het lezen van deze studies en 'eye openers' ben ik dus van plan andere supplementen te gebruiken op andere momenten in de hoop dat het efficiënter uitpakt.

Tot op heden heb ik deze supplementen gebruikt:
-Creatine Monohydraat (7,5 gr na de training)
-Dextrojuice (30 gr na de training)
-Whey isolaat (30 gr na de training)
-L-Glutamine (3 gr na de training)
-Essential Amino Stack (10 gr voor en 10 gr na de training)
-BCAAs (5 gr na de training)
-Taurine (1,5 gr na de training)

Ik nam dit tot op heden dus altijd ná mijn training en heb hier prima ervaringen mee maar nu wil ik het als volgt gaan doen.

60 minuten voor de training whey isolaat (30 gr)
30 minuten voor de training Animal M-Stak (1 pack)
Direct na de training Amino X-Plode (vloeibare amino's) 1 ampul.
Eventueel nog snelle kh's maar ik heb dus ontdekt dat je zogenaamde ''anabolic window'' minimaal 24 uur duurt en het dus niet aan komt op dat moment direct na de training.

Wat vinden jullie van deze opzet? iemand van jullie ervaring met de supplementen?

Brand maar los met tips, advies, commentaar, ervaring etc.. allemaal welkom

Grtz ;)

M-Stak, Glutamine kunnen sowieso weg. M-Stak is ondergedoseerd en het enige effect dat je zult merken is placebo.
Uit onderzoek blijkt verder dat extra glutamine supplementatie geen enkel effect heeft. Verder betwijfel ik of taurine wel zin heeft, al heb ik me daarin nog niet genoeg verdiept.
Ook zou ik een nog wat whey nemen een 15 minuten na je aminozuren, al is dit niet perse nodig.

• Topic Starter Topic Starter
M-Stak, Glutamine kunnen sowieso weg. M-Stak is ondergedoseerd en het enige effect dat je zult merken is placebo.
Uit onderzoek blijkt verder dat extra glutamine supplementatie geen enkel effect heeft. Verder betwijfel ik of taurine wel zin heeft, al heb ik me daarin nog niet genoeg verdiept.
Ook zou ik een nog wat whey nemen een 15 minuten na je aminozuren, al is dit niet perse nodig.

Ik had er nog even bij moeten vermelden dat mijn post-workout shake Mega Grow van xxl is. Die bevat glutamine en taurine. Wat betreft de M-stack.. daar lees ik toch ontzettend veel goede revieuws over.

Bedankt voor je reactie.

Ik had er nog even bij moeten vermelden dat mijn post-workout shake Mega Grow van xxl is. Die bevat glutamine en taurine. Wat betreft de M-stack.. daar lees ik toch ontzettend veel goede revieuws over.

Bedankt voor je reactie.

Over CEE waren ook ontzettend veel goede reviews te vinden, dat zegt dus niks:p DR P vertelde me dat M-Stak een getest was en ondergedoseerd bleek te zijn. De ingredienten op zich zien er goed uit, maar alles is verborgen achter een "proprietary blend".
Een goed alternatief die ik binnekort ook ga gebruiken is de nieuwe E-Bol van Thermolife. Alleen is die jammer genoeg (nog) niet te koop in Nederland.

@Area1990. Bedankt voor je inbreng!

Eventueel nog snelle kh's maar ik heb dus ontdekt dat je zogenaamde ''anabolic window'' minimaal 24 uur duurt en het dus niet aan komt op dat moment direct na de training.

Het is wel degelijk van belang om de catabole processen van de training zo snel mogelijk te stoppen om het anabole window überhaupt te openen !

ziet er goed uit, alleen zon ampul aminos is echt superduur en beter neem je daarvoor in de plaats gewoon een goeie aminopowder die je mengt met water +dextrose, of gewoon door je megagrow/creatine shake gooit

Ik zelf neem ook Mega grow 10 min na de training (eerst ff nr huis rijden) onder het mom van catabole processen te stoppen. Maar ik vraag me af, in mijn geval train ik een uur na mijn avondmaaltijd. Dan krijgt mijn lichaam daar toch nog voeding van binnen?

Wat neem je als snelle koolhydraten?

Volgens mij maakt het niet echt veel uit, hoe je het doet. Zoals wazzup al zei, gewoon de catabole processen stoppen om het anabole window te openen(dus iets van dextro ed. )

Zie ie zo is de ene uur na de training niet zo belangrijk dan de voeding die je de volgende 48 uur in totaal binnenkrijgt, daardoor zul je uiteindelijk toch groeien.

Bedankt voor de reacties so far. Dextrojuice met vloeibare of poedervorm amino's dus. Iemand die ervaring heeft met vloeibare amino's of amino's poedervorm? is de AES qua opname snelheid gelijk aan Amino X-Plode?

Nog iemand ervaring met een testobooster?

Hoor het graag!

grtz

Of neem wat whey ipv amino's. Is in ieder geval een stuk goedkoper en kon wel eens meer effect hebben (en smaakt ook beter dan amino-poeder heb ik me laten vertellen).

Of neem wat whey ipv amino's. Is in ieder geval een stuk goedkoper en kon wel eens meer effect hebben (en smaakt ook beter dan amino-poeder heb ik me laten vertellen).

Daar gaat het dus om, whey is na een training eigenlijk te laat omdat het pas piekt na 120 minuten. Na je training zijn vloeibare amino's of hydrolisaat veel beter omdat die direct worden opgenomen. Whey neem je voor de training.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij had 3XL een artikel gepost waaruit blijkt dat het 'anabolic window' bullshit is..

Daar gaat het dus om, whey is na een training eigenlijk te laat omdat het pas piekt na 120 minuten. Na je training zijn vloeibare amino's of hydrolisaat veel beter omdat die direct worden opgenomen. Whey neem je voor de training.

Er is een andere reden om eiwitten te nemen na je training: insuline !

Je lichaam heeft het eerste uur (of twee ?) sowieso niet zo'n behoefte aan eiwitten, en ik mag aannemen dat je al eiwitten hebt gehad voor je training (ofwel je traint toch niet op een lege maag ?)

Er is ergens een topic met post workout myths.. Ik zou daar eens even in gaan lezen. Beter neem je een uur voordat je gaat trainen je whey in. Net voor, tijdens en net na je training een mengeling van dextro/maltodextrine innemen (ongeveer 20 gram per keer). Een uur na je training kun je imo. weer een whey shake nemen.

Er is een andere reden om eiwitten te nemen na je training: insuline !

Je lichaam heeft het eerste uur (of twee ?) sowieso niet zo'n behoefte aan eiwitten, en ik mag aannemen dat je al eiwitten hebt gehad voor je training (ofwel je traint toch niet op een lege maag ?)

Volgens mij hebben eiwitten niet zozeer invloed op je insuline.. dat zijn snelle kh's.

Die anabolic window duurt zolang je spieren aan het herstellen zijn. Mininaal 24 uur dus.

Thnx voor je reactie

Waar het mij om gaat is de totale pakket in een dag volgens een vaste structuur 6 maaltijden en tussen de maaltijden door verdeel ik mijn supplementen vitamines eiwitten en net voor/na training bcaas. Ik ga niet meer te diep in details.

Terug
Naar boven