- Waardering
- 14.157
Na aanleiding van onderzoeken en studies m.b.t. het gebruik van supplementen zoals: ''Beste inname Whey Isolaat?!'' en ''The Top 10 Post Workout Nutrition Myths'' ben ik tot de ontdekking gekomen dat er veel mensen (waaronder ik) nog steeds verkeerde opvattingen hebben over het gebruik van supplementen.
Voorbeeld: Vele nemen whey isolaat direct na een training terwijl isolaat pas na 90-120 minuten na inname piekwaarden bereikt. Whey na de training is dus telaat. Terwijl de fabrikanten toch beweren dat whey isolaat na je training ontzettend anabool is.
Na het lezen van deze studies en 'eye openers' ben ik dus van plan andere supplementen te gebruiken op andere momenten in de hoop dat het efficiënter uitpakt.
Tot op heden heb ik deze supplementen gebruikt:
-Creatine Monohydraat (7,5 gr na de training)
-Dextrojuice (30 gr na de training)
-Whey isolaat (30 gr na de training)
-L-Glutamine (3 gr na de training)
-Essential Amino Stack (10 gr voor en 10 gr na de training)
-BCAAs (5 gr na de training)
-Taurine (1,5 gr na de training)
Ik nam dit tot op heden dus altijd ná mijn training en heb hier prima ervaringen mee maar nu wil ik het als volgt gaan doen.
60 minuten voor de training whey isolaat (30 gr)
30 minuten voor de training Animal M-Stak (1 pack)
Direct na de training Amino X-Plode (vloeibare amino's) 1 ampul.
Eventueel nog snelle kh's maar ik heb dus ontdekt dat je zogenaamde ''anabolic window'' minimaal 24 uur duurt en het dus niet aan komt op dat moment direct na de training.
Wat vinden jullie van deze opzet? iemand van jullie ervaring met de supplementen?
Brand maar los met tips, advies, commentaar, ervaring etc.. allemaal welkom
Grtz
Voorbeeld: Vele nemen whey isolaat direct na een training terwijl isolaat pas na 90-120 minuten na inname piekwaarden bereikt. Whey na de training is dus telaat. Terwijl de fabrikanten toch beweren dat whey isolaat na je training ontzettend anabool is.
Na het lezen van deze studies en 'eye openers' ben ik dus van plan andere supplementen te gebruiken op andere momenten in de hoop dat het efficiënter uitpakt.
Tot op heden heb ik deze supplementen gebruikt:
-Creatine Monohydraat (7,5 gr na de training)
-Dextrojuice (30 gr na de training)
-Whey isolaat (30 gr na de training)
-L-Glutamine (3 gr na de training)
-Essential Amino Stack (10 gr voor en 10 gr na de training)
-BCAAs (5 gr na de training)
-Taurine (1,5 gr na de training)
Ik nam dit tot op heden dus altijd ná mijn training en heb hier prima ervaringen mee maar nu wil ik het als volgt gaan doen.
60 minuten voor de training whey isolaat (30 gr)
30 minuten voor de training Animal M-Stak (1 pack)
Direct na de training Amino X-Plode (vloeibare amino's) 1 ampul.
Eventueel nog snelle kh's maar ik heb dus ontdekt dat je zogenaamde ''anabolic window'' minimaal 24 uur duurt en het dus niet aan komt op dat moment direct na de training.
Wat vinden jullie van deze opzet? iemand van jullie ervaring met de supplementen?
Brand maar los met tips, advies, commentaar, ervaring etc.. allemaal welkom
Grtz

DR P vertelde me dat M-Stak een getest was en ondergedoseerd bleek te zijn. De ingredienten op zich zien er goed uit, maar alles is verborgen achter een "proprietary blend".