XXL Nutrition

Nieuwe app 'BombGaza'

als ik eerlijk moet zijn geef ik daar allemaal geen kut om. ik heb een goed leven en ga me geen druk maken om een stel haatbaarden die andere mensen afslachten.

jij zegt nu wel dat ik egoïstisch ben, maar help jij hun dan? of lig jij daar elke dag wakker van? waarschijnlijk niet dus 99% vd is een egoïstische kleuter want niemand doet er geen f**k aan.

en voor die 1% heb ik gewoon respect, meer kan ik er zelf ook niet aan doen en wil ik er ook niet aan doen.

Je kan ze niet 'helpen' als in de zin dat je het zou kunnen voorkomen, dat is het punt ook niet.
Het feit dat je blijkbaar geen zier geeft om een ander mensenleven, en het nog trots uitdraagt vind ik echt triest. Enig empatisch vermogen zou je sieren.
Jij bent dus zo iemand die een gewond iemand op straat laat liggen, want je kent hem toch niet, boeit jou dat nou...
Precies die instelling kan er voor zorgen dat bijvoorbeeld een Hitler aan de macht komt. Kop in het zand en klaar.
'All it takes for evil to triumph is for good people to do nothing'.

Je kan ze niet 'helpen' als in de zin dat je het zou kunnen voorkomen, dat is het punt ook niet.
Het feit dat je blijkbaar geen zier geeft om een ander mensenleven, en het nog trots uitdraagt vind ik echt triest. Enig empatisch vermogen zou je sieren.
Jij bent dus zo iemand die een gewond iemand op straat laat liggen, want je kent hem toch niet, boeit jou dat nou...
Precies die instelling kan er voor zorgen dat bijvoorbeeld een Hitler aan de macht komt. Kop in het zand en klaar.

ik ben alles behalve dat, ik zou hem dan met man en macht helpen. waarom? omdat ik hem met me eige ogen zie en kan aanraken. die mensen in gaza die ik alleen af en toe op filmpjes zie en 6000 km verderop leven, heb ik niks mee en dat zal ik ook nooit hebben.

volgens mij ben jij juist zo'n facebook slijmerd die iedereen uit zijn vriendenlijst laat weten hoe erg hij het wel niet vind, maar ondertussen gewoon lekker naar zijn bedje gaat zonder ook maar enige actie gaat ondernemen. ik kan niet begrijpen dat mensen er wakker van kunnen liggen dat mensen aan de andere kant vd wereld worden vermoord terwijl ze die nognooit hebben gekend en geen enkele connectie met die mensen hebben.

Overal gaan mensen dood, dus dan is alles maar prima?
Het boeit jou niets dat er miljoenen mensen zijn vergast door de Duitsers? Dat moslims in Syrië vrachtwagens vol burgers op een rijtje zet en afslacht? Nigerianen die hele dorpen de keel afsnijden?
Mensen als jullie zijn net zo goed schuldig aan de tyfuszooi op de planeet, egoïstische, onnozele en totaal niets toevoegende kleuters.
Echt walgelijk.
Iedereen gaat dood, hoe is eigenlijk niet eens zo relevant.
ik ben alles behalve dat, ik zou hem dan met man en macht helpen. waarom? omdat ik hem met me eige ogen zie en kan aanraken. die mensen in gaza die ik alleen af en toe op filmpjes zie en 6000 km verderop leven, heb ik niks mee en dat zal ik ook nooit hebben.

volgens mij ben jij juist zo'n facebook slijmerd die iedereen uit zijn vriendenlijst laat weten hoe erg hij het wel niet vind, maar ondertussen gewoon lekker naar zijn bedje gaat zonder ook maar enige actie gaat ondernemen. ik kan niet begrijpen dat mensen er wakker van kunnen liggen dat mensen aan de andere kant vd wereld worden vermoord terwijl ze die nognooit hebben gekend en geen enkele connectie met die mensen hebben.
Idd, ik vind het ook altijd zo zuur als mensen weer met de nieuwe hype meegaan en laten zien hoe erg ze het vinden om het daarna weer te vergeten. Denk aan de afrikaantjes met aids, dat is nu niet meer relevant en kun je niet mee scoren. De echte mensen die wat doen die verdienen respect, maar die mensen die wat likes willen scoren zijn enge narcisten.

Je snapt blijkbaar niet dat je manier van denken invloed heeft.
In een westerse democratie kan je invloed uitoefenen als het volk jouw gedachtengoed deelt. En hoe mensen over dingen denken kun je beïnvloeden, bijvoorbeeld door media, discussies etc.
Dat je nadenkt over de walgelijke dingen op deze planeet en ze daardoor bijvoorbeeld in de toekomst kan voorkomen is van ontzettend groot belang. Wil jij echt aan je kinderen meegeven dat je alleen naar naar jezelf hoeft te kijken, en je vooral niet druk moet maken om zaken die een stuk verderop gebeuren?
Doe ons dan een lol en neem nooit kinderen, er zijn al genoeg egoïsten op deze wereld.

In een westerse democratie kan je invloed uitoefenen als het volk jouw gedachtengoed deelt. En hoe mensen over dingen denken kun je beïnvloeden, bijvoorbeeld door media, discussies etc.
Dat je nadenkt over de walgelijke dingen op deze planeet en ze daardoor bijvoorbeeld in de toekomst kan voorkomen is van ontzettend groot belang. Wil jij echt aan je kinderen meegeven dat je alleen naar naar jezelf hoeft te kijken, en je vooral niet druk moet maken om zaken die een stuk verderop gebeuren?
Doe ons dan een lol en neem nooit kinderen, er zijn al genoeg egoïsten op deze wereld.

Wat heb jij voor deze wereld betekent dan?

Gebeurd elke dag wel iets erg of wat dan ook in de wereld, ga je toch ook niet elke nacht om wakker liggen en denken van wat een geluk dat ik dat niet ben, of wat erg zus dit en zus dat.

Natuurlijk is het erg, maar als je er niets aan kan doen moet er niet steeds over gepreekt worden gezien dit velen op de zenuwen werkt.

ik denk dat ik een van de weinige ben op deze aardkloot die tenminste weet wat er een beetje voor massamoorden worden gepleegd op de wereld. ik kijk alle filmpjes waarbij mensen worden onthoofd, afgeslacht en uit elkaar worden getrokken. 90% vd mensen durft dit niet eens te kijken en wilt er ook niks mee te maken hebben.

dit soort mensen in combinatie met de facebook-huilers vind ik nog het ergste soort van allemaal. ze durven niks te kijken en het onder ogen te zien, maar gaan wel die Likes "sparen" op facebook

Wat heb jij voor deze wereld betekent dan?

Ik ben positief, ik help mensen, sta voor ze klaar, ik ben vriendelijk, toon empathie, denk over dingen na en oordeel niet te snel, werk met zwaar lichamelijk gehandicapte mensen, ik was ze, kleed ze aan, haal ze uit de stront als het nodig is, ik ga altijd van het goede van mensen uit ookal kom je dan soms bedrogen uit.
Gewoon een stel fatsoenlijke normen en waarden dus, waar ik er jammergenoeg veels te weinig van zie.
Als iedereen gewoon wat meer aan anderen zou denken zou de wereld er stukken beter uitzien.

---------- Toegevoegd om 19:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:59 ----------

ik denk dat ik een van de weinige ben op deze aardkloot die tenminste weet wat er een beetje voor massamoorden worden gepleegd op de wereld. ik kijk alle filmpjes waarbij mensen worden onthoofd, afgeslacht en uit elkaar worden getrokken. 90% vd mensen durft dit niet eens te kijken en wilt er ook niks mee te maken hebben.

dit soort mensen in combinatie met de facebook-huilers vind ik nog het ergste soort van allemaal. ze durven niks te kijken en het onder ogen te zien, maar gaan wel die Likes "sparen" op facebook

Eens, het zou verplichte kost moeten zijn voor iedereen.

Ik ben positief, ik help mensen, sta voor ze klaar, ik ben vriendelijk, toon empathie, denk over dingen na en oordeel niet te snel, werk met zwaar lichamelijk gehandicapte mensen, ik was ze, kleed ze aan, haal ze uit de stront als het nodig is, ik ga altijd van het goede van mensen uit ookal kom je dan soms bedrogen uit.
Gewoon een stel fatsoenlijke normen en waarden dus, waar ik er jammergenoeg veels te weinig van zie.
Als iedereen gewoon wat meer aan anderen zou denken zou de wereld er stukken beter uitzien.

en wat heb je betekent voor de mensen waar je totaal geen connectie mee hebt, niet kent en aan de andere kant van de wereld wonen?

Gebeurd elke dag wel iets erg of wat dan ook in de wereld, ga je toch ook niet elke nacht om wakker liggen en denken van wat een geluk dat ik dat niet ben, of wat erg zus dit en zus dat.

Natuurlijk is het erg, maar als je er niets aan kan doen moet er niet steeds over gepreekt worden gezien dit velen op de zenuwen werkt.

Juist door er over 'te preken' doe je er dus iets aan.
Discussie en fatsoenlijk dialoog is de basis van een beschaving.

en wat heb je betekent voor de mensen waar je totaal geen connectie mee hebt, niet kent en aan de andere kant van de wereld wonen?

Je verwacht nu dat ik elk werelds probleem in mijn eentje oplos ofzo?
Ik heb kennissen met een stichting in Afrika, die geef ik persoonlijk elk jaar wat geld mee en daar bouwen ze bijvoorbeeld een school mee, of een wc ofzo. Heel kleinschalig maar het geld komt direct waar het nodig is iig.
Verdien zelf niet al te veel (zorg hè), dus met die kleine beetjes doe ik wat ik kan.
Als iedereen een beetje doet komen we al een heel eind.

Je verwacht nu dat ik elk werelds probleem in mijn eentje oplos ofzo?
Ik heb kennissen met een stichting in Afrika, die geef ik persoonlijk elk jaar wat geld mee en daar bouwen ze bijvoorbeeld een school mee, of een wc ofzo. Heel kleinschalig maar het geld komt direct waar het nodig is iig.
Verdien zelf niet al te veel (zorg hè), dus met die kleine beetjes doe ik wat ik kan.
Als iedereen een beetje doet komen we al een heel eind.

Als je het allemaal zoveel beter weet en echt verschil wilt maken waarom ga je dan niet de politiek in, waardoor je echt verschil kan maken?

Als je het allemaal zoveel beter weet en echt verschil wilt maken waarom ga je dan niet de politiek in, waardoor je echt verschil kan maken?

De Nederlandse politiek is zo opgezet dat juist niemand echt een verschil kan maken.
Het is zoveel water bij de wijn doen, dat er van je idee uiteindelijk niets overblijft. Daarom worden belangrijke beslissingen al jaren vooruitgeschoven, worden er geen knopen doorgehakt en komen we geen stap vooruit.
En mocht je echt willen vooruitstreven dan houdt Europa het wel tegen.
De Nederlandse politiek is een grap, absoluut geen plaats waar je invloed kan uitoefenen.
Als we de complete wereld een keer opnieuw mogen inrichten meld ik me wel aan.

• Topic Starter Topic Starter

:roflol:

Snelle Godwin hierzo.
Zo triest om gelijk met dat soort argumenten te komen die ook nog eens kant noch wal raken..
Dus omdat je je alleen om jezelf bekommert, zoals jij stelt, zou je op Hitler stemmen, iemand die dat niet deed, enkel probeerde het collectief erop vooruit te laten gaan. (de manier daarop buiten beschouwing gelaten)

---------- Toegevoegd om 22:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:58 ----------

De Nederlandse politiek is zo opgezet dat juist niemand echt een verschil kan maken.
Het is zoveel water bij de wijn doen, dat er van je idee uiteindelijk niets overblijft. Daarom worden belangrijke beslissingen al jaren vooruitgeschoven, worden er geen knopen doorgehakt en komen we geen stap vooruit.
En mocht je echt willen vooruitstreven dan houdt Europa het wel tegen.
De Nederlandse politiek is een grap, absoluut geen plaats waar je invloed kan uitoefenen.
Als we de complete wereld een keer opnieuw mogen inrichten meld ik me wel aan.

Dit is echt zo'n opmerking die Hitler zou gebruiken om aan de macht te komen..

Snelle Godwin hierzo.
Zo triest om gelijk met dat soort argumenten te komen die ook nog eens kant noch wal raken..
Dus omdat je je alleen om jezelf bekommert, zoals jij stelt, zou je op Hitler stemmen, iemand die dat niet deed, enkel probeerde het collectief erop vooruit te laten gaan. (de manier daarop buiten beschouwing gelaten)

---------- Toegevoegd om 22:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:58 ----------

Dit is echt zo'n opmerking die Hitler zou gebruiken om aan de macht te komen..

Heil Rider!!

Snelle Godwin hierzo.

Kant noch wal?
Niet zo moeilijk doen over die lui die dood gaan man, je kent ze niet, overal gaan mensen dood en er zijn toch al zat mensen..

Met dit soort doordachte teksten zit je echt al een behoorlijk eind op de goede weg.
Het feit dat het leven van een ander voor jou totaal geen waarde heeft (tenzij je hem of haar kent, want dan zou het opeens wel erg zijn) is een vrij 'enge' manier van denken, niet echt gezond.
Bovendien beweer ik nergens dat je op Hitler zou stemmen als je egoistisch bent, die vreemde conclusie trek je echt zelf.
De reden dat mensen elkaar de meest verschikkelijke dingen aandoen, is juist omdat die mensen totaal geen respect hebben voor een menselijk leven, geen empathie tonen, nadenken over wat goed of fout is. En laat dat nou net hetgeen zijn wat ons onderscheid van beesten.
Dus kom niet aan met je bullshit dat het onbelangrijk is, het is juist een van de allerbelangrijkste dingen die er zijn.

• Topic Starter Topic Starter
'Precies die instelling kan er voor zorgen dat bijvoorbeeld een Hitler aan de macht komt. Kop in het zand en klaar.'

Hitler kwam democratisch aan de macht, hierdoor impliceer je dus indirect dat ik op Hitler gestemd zou hebben..

En het mensenleven is helemaal niet belangrijk, als jij zoveel zou geven om die mensenlevens zou je eens verder moeten kijken dan je neus lang is. We slopen de planeet, we planten ons sneller voor dan de planeet kan voeden en op deze manier zal de mens uitsterven (niet zo heel erg) en daarbij vrijwel de rest van de planeet (wel erg).

Wij maken ons habitat bewust kapot, vandaar dat ik het minder erg vind dat mensen sterven dan wanneer een tijger bijv. sterft.
En als je puur kijkt naar wat mensen toevoegen aan de wereld, die lui in Gaza dus echt 0.0, mis ze dus compleet niet, evolutionair gezien zal niemand ze missen.
Sowieso kun je een discussie beginnen over de mensen die in die regio rondlopen, die lopen sowieso qua instelling een ruime 500 jaar op de westerse beschaving achter..

'Precies die instelling kan er voor zorgen dat bijvoorbeeld een Hitler aan de macht komt. Kop in het zand en klaar.'

Hitler kwam democratisch aan de macht, hierdoor impliceer je dus indirect dat ik op Hitler gestemd zou hebben..

Ik denk dat je je geschiedenis-boeken nog een keer in moet duiken.

Bovendien gaat het er niet om waar je op stemt, het gaat erom dat als je geen ruk geeft om het leven van anderen en je kop in het zand steekt, dat je op die manier een vrijbrief geeft aan de persoon die op dat moment aan de macht is om te doen en laten wat hij wil.

Bovendien zit je je nu vast te bijten op een zin in een post naar een ander, en daar ging deze discussie niet om. Jij vond dat ik niet zo moeilijk moest doen om miljoenen vermoorde onschuldige mensen.

En het mensenleven is helemaal niet belangrijk, als jij zoveel zou geven om die mensenlevens zou je eens verder moeten kijken dan je neus lang is. We slopen de planeet, we planten ons sneller voor dan de planeet kan voeden en op deze manier zal de mens uitsterven (niet zo heel erg) en daarbij vrijwel de rest van de planeet (wel erg).

En wat voor waarde heeft de planeet nog als wij er niet meer zijn? Bovendien ook vrij arrogant om uberhaupt te stellen dat het erg zou zijn als onze planeet er niet meer was. Er zijn er namelijk meer dan genoeg. En wederom ging daar de discussie ook niet om.

Wij maken ons habitat bewust kapot, vandaar dat ik het minder erg vind dat mensen sterven dan wanneer een tijger bijv. sterft.

En als je puur kijkt naar wat mensen toevoegen aan de wereld, die lui in Gaza dus echt 0.0, mis ze dus compleet niet, evolutionair gezien zal niemand ze missen.
Sowieso kun je een discussie beginnen over de mensen die in die regio rondlopen, die lopen sowieso qua instelling een ruime 500 jaar op de westerse beschaving achter..

Dus? Daarom is het maar ok om ze uit te moorden?
De geweldige westerse 'beschaving' had nog niet zo lang geleden n*gers als slaven, en als je alleen naar de laatste 100 jaar kijkt heeft de westerse beschaving ook miljoenen doden op zijn geweten.

De dagen na de vliegtuig-tragedie, heb je iemand, maar dan ook iemand horen zeggen: "Ja boeie, ik ken ze toch niet, niet zo moeilijk over doen er zijn al zat mensen"?
Nee.

Jij vind het normaal om lekker een Bomb Gaza-app of een concentratiekamp-app te spelen en je snapt serieus niet wat daar mis mee is.

Kerel, dan ben jij wat mij betreft klaar voor een enkeltje inrichting.

de gehele mensheid is gewoon één grote egoïstische teringzooi. ik geef meer om een dierenleven, dan dat van een mensenleven. we vernken alles op deze planeet en hebben overal schijt aan.

ik zou liever ergens alleen op een eilandje zitten en dan "back to basic" dan dat ik ergens midden in de stad ga wonen.

Farnsworth_I_don't_want_to_live_on_this_planet_anymore.jpg

Terug
Naar boven