MuscleMeat

Nieuwe laptop 600€, goede aankoop?

bgrt

Cool Novice
Waardering
8
Heb wat zitten kijken voor een nieuwe laptop voor 500-600€ en heb er een gevonden die me best aanstaat in een plaatselijke folder maar aangezien ik niet erg veel weet van laptops is een second opinion misschien wel handig.

Specs :

Samsung
Windows Vista home premium
Intel Dual Core T4200
4GB intern geheugen
320gb HD
ATI Radeon HD4330 512MB dedicated geheugen
16" TFT scherm HD
DVD schrijver&lezer
bluetooth, webcam, numeriek toetsenbord, ...
2 jaar garantie

prijs : 599,-

Prijs oke? Een klein verschil met de goedkopere winkels is geen probleem, dat betaal ik graag voor het gemak van het afhalen in de buurt.

Hoe is Samsung mbt laptops? Heb hier al een dell gehad waar ik vrij tevreden van was en verder al veel op een acer en msi gewerkt waar ik iets minder tevreden van was. Waar situeert Samsung zich tegenover de andere "goedkopere" aanbieders? Enkel reacties als je er specifieke ervaring mee hebt aub. :)

Kan iemand mij vertellen of de cpu en graka goed genoeg zijn voor die prijs? Ik neem aan de goedkopere middenklasse?
Wat is bv het verschil tussen een "Dual Core T4200" en "Core 2 Duo T4200"?

Wat is "dedicated geheugen" trouwens, soms zie ik anders "shared" staan...?
Kan ik hier (erg licht, oudere games...) een beetje vlot mee spelen? a la counterstrike bv? Niet dat ik de laatste jaren nog veel speel, maar nog even een snel potje is altijd leuk. Mijn oudere laptop gaf die kans niet meer sinds mijn desktop de deur uit is maar als deze dat niet kan is dat ook geen probleem, is voornamelijk voor studies/internet/films.

Btw, dat er geen windows 7 op staat is zeker geen probleem en ook het scherm is groot genoeg, anders vind ik het te lomp worden. :)

groeten

• Topic Starter Topic Starter
Ok. :) Waarom?

deze lijkt mij al beter, vanop de dellshop :

[Link niet meer beschikbaar]

Die van 629€ dus.

Dell Studio 15
INTEL® CORE™ i5-430M (2,26 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,53 GHZ, 3 MB CACHE)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands

Beter?

Zag ook de Studio 17's staan. Die hebben een ander soort cpu (T4400 of mindere i5 versie denk ik?), snellere hd en groter scherm, maar ik verkies toch de compactere studio 15? Wat is het verschil verder in performance, is het merkbaar of weegt het niet op tegen de compactheid van zo'n studio 15?

laatste pc ziet er nice uit.

Je kan er beter 1 met windows 7 nemen. Vista neemt veel van je RAM geheugen in beslag. En let erop of er geen onboard video kaart op zit, die zijn meestal slecht.

De 2de ziet er wel een stuk beter uit

Windows vista basic neemt toch een stuk meer in beslag dan Windows 7?

Werd mij op school verteld, ICT opleiding.

En in mijn laptop zit een onboard chipset family, kan sommige spellen net op het laagst aan. Mirrors edge bv alles op low en nog steeds haperen

Laatst bewerkt:
ik vind die processor niet echt super

hahah, nooit een samsung nemen of packard hell.

hahah, nooit een samsung nemen of packard hell.

-1

Samsung +111111111111
Packard Bell -1111111111

---------- Toegevoegd om 21:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:00 ----------

Wat is bv het verschil tussen een "Dual Core T4200" en "Core 2 Duo T4200"?

Niet, er bestaat geen Core 2 Duo met serie nummer 4200. Die bestaan pas vanaf de T6500

2de laptop ziet er sneller uit, DDR3 geheugen, I5. Alleen komt er nog 80 euro verzendkosten bij toch ?

google: notebookcheck mobile gpu list
Op de site notebookcheck kan je een geweldige lijst vinden van mobile GPU's en hoe ze onderling vergelijken met elkaar. Kan je snel uitdokteren welke laptop het meeste waar voor je geld biedt. Als je met games zou bezig zijn zou ik niet zo veel belang hechten aan de processor en eventueel daarop besparen. Zelf kan ik momenteel niet zoveel huis- tuin- en keukentoepassingen bedenken waar je een i7 voor nodig hebt. Games die zware gpu's vereisen zijn er legio.

Windows vista basic neemt toch een stuk meer in beslag dan Windows 7?

Werd mij op school verteld, ICT opleiding.

En in mijn laptop zit een onboard chipset family, kan sommige spellen net op het laagst aan. Mirrors edge bv alles op low en nog steeds haperen
Tot nu toe merk ik geen verschil in geheugen gebruik , tussen Win7/Vista..

Die dell met i5 zal veel beter presteren! niet twijfelen, die Dell nemen

Je betaald 100€ voor een oude en minderwaardige windows..

Schandalig eig dat winkels nog steeds laptops proberen te verkopen met windows vista op.

Laatst bewerkt:
Windows XP for the win.

Want ?

Windos 7 is 2x zoveel verkocht dan XP, werkt sneller, beter en ondersteund alle hardware en software ongeveer op dit moment.

XP updates liggen over 1 of 2 jaar eruit, krijg je ook geen support meer op + alle nieuwe hardware wordt nu niet altijd door XP ondersteund.

Tot nu toe merk ik geen verschil in geheugen gebruik , tussen Win7/Vista..

Ik doelde niet op geheugen capaciteit, maar meer op cpu gebruik en RAM geheugen. Windows 7 is een stuk lichter dan Vista in dat opzicht.

Of heb ik het nu helemaal fout, want ik wil mn
Packard Bell
laptop upgraden van Windows Vista basic naar Windows 7 professional.

Ik heb zelf een Sony Vaio. Een top laptop, maar helaas ook duur. Maar op deze laptop stond Windows Vista maar ik heb er Windows 7 op geïnstalleerd. Nou ik kan je vertellen, dat scheelt dus echt wel veel. Het werkt nu veel soepeler en sneller. Dus Bosshogg gooi die Vista meuk van je pc en install windows 7. Het is een verademing.

Laatst bewerkt:
Want ?

Windos 7 is 2x zoveel verkocht dan XP, werkt sneller, beter en ondersteund alle hardware en software ongeveer op dit moment.

XP updates liggen over 1 of 2 jaar eruit, krijg je ook geen support meer op + alle nieuwe hardware wordt nu niet altijd door XP ondersteund.

+ 1

Windows 7 is kwa besturingssysteem minstens even goed als XP

Terug
Naar boven